Modern Warfare 2 (2009)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Action

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

De instabiele politieke wereld in Rusland, maakt van dat land en haar grote nucleaire arsenaal een geliefkoosd doelwit. Enkele jaren na de gebeurtenissen uit de eerste Modern Warfare, moet Sergeant “Soap” MacTavisch met Task-force 141, een nieuw team van elite soldaten, een nieuwe terroristische beweging zien te tackelen. Deze nieuwe beweging wordt geleid door een zekere Makarov. Deze Makarov is een voormalig handlanger van Zakhaev, de snoodaard uit de eerste Modern Warfare. De missies spelen zich onder meer af in Rusland, Afghanistan en Brazilië.

LimeLou schreef:
ECHT GAY POEPSPEL AIDS

Beargumenteer

avatar van Dragonslayer
Ik ben sinds 2 maandjes weer aan deze game begonnen op de pc. Aangezien black ops een zeer slechte console-port is en ik mw3 niks aan vond omdat de gameplay me daar te chaotisch is.

Dan kom ik nog altijd op deze irritaties uit... maar toch blijf ik het spelen omdat het gewoon een extreem verslavend spel is. Maar toch is het idd zo leuk om er maar over te blijven zeuren zoals iedereen hier doet en het toch lekker loopt te spelen??... Geld ook voor andere spellen.

Hier ff een lijstje waar iedereen over zeurt... en waar ik me dan ook wel in kan vinden.

+/- Campers (dit is nou eenmaal in elke cod)
- overpowerde wapens (ik snap nog altijd niet waarom ze de G18 akimbo nog nooit gepatched hebben maar voor de rest vind ik het meevallen)
- Killstreakrewards.... (Ben er aan gewend geraakt, al erger ik me wel aan de harrier)
- Noobtube overpowered (ok dan... helemaal eens)
- Painkiller, commando, dangerclose, stopping power (tjah we vinden geen enkele perk nog goed al vind ik painkiller idd echt k*t)
- extended mags duurt te lang om te unlocken (eens)
- - Op de PC erg veel hackers (klopt, helaas in bijna elke match wel weer 1)
- - Op de pc duurt het erg lang voor je in een match zit (vooral wanneer je net mw2 hebt opgestart, erg vervelend)
- - - Tegenwoordig kun je op de pc alleen nog maar TDM, FFA, domination en Hardcore TDM spelen, en als je geluk hebt misschien nog S&D. (de rest van de gamemodes kom je niet meer in. Dit is het grootste minpunt van het spel. Dit had voorkomen kunnen worden met dedicated servers)

En toch blijft dit voor mij de beste cod.... heb echt geen idee waarom XD

avatar van SonnieBrasco
Dit is een te erge spel, vooral de special ops waren gruwelijk, daar heb ik echt 50uur aan besteed

Mijn eerste kennismaking met de Modern Warfare serie en ik moet zeggen het valt bepaald niet tegen. Ik richt me eigenlijk enkel op de single player campagne en die is meer dan uitstekend.

Mensen hebben bij deze serie nogal eens de neiging om de single player af te doen als een soort flauwe verplichting die er maar een beetje slap bijbungelt, maar dat is naar mijn idee dus bepaald niet gerechtvaardigd.

De single player is een prachtig verzorgd knalfestijn welke op zeer treffende wijze de gruwelen van oorlog heden ten dage weergeeft op een manier die ons vooralsnog gelukkig bespaard blijft.

Wat dacht je bijvoorbeeld van de invasie in Amerika.

Heftige shit.

Daarnaast is de wijze waarop het een variatie in de gebeurtenissen laat zien ook erg geslaagd.

Mensen hebben eveneens nogal eens de neiging om de serie te bekritiseren op het feit dat deze 'te scripted' zou zijn. Zelf zie ik dit niet echt als rechtmatig kritiekpunt. Het is gewoon iets wat er bij hoort in deze en op zijn of haar manier prima bijdraagt aan het vormen van de uiteindelijke game ervaring.

Heb een tijdje geleden ook de laatste Medal of Honor doorgespeeld en vind dat die hier toch redelijk bij in het niet valt. Behoorlijk slappe hap vergeleken hiermee als je het mij vraagt.

Wat multiplayer betreft. Daar ga ik zelf nog niet eens aan beginnen. Met het verschijnen van deel drie zal de animo voor deze sterk zijn afgenomen en als ik al die verhalen lees over de begaaierij van sommigen heb ik er nog niet eens trek in.

Maar wat single player betreft dus een meer dan uitstekende game ervaring. Ik lust hierna nog wel een aantal delen, vermoed ik zo.

avatar van ronanskie
leuke game maar grafisch vond ik het minder dan deel 1 en 3 en behoorlijk korte game

avatar van Dragonslayer
Tis ook voor het grootste deel gemaakt voor de multiplayer. Maar die ligt helaas nu tussen 6 plankjes.

avatar van Deus ex Machina
Dit is online niet meer te spelen, al een hele tijd niet meer. Iedereen is aan het snipen, maar dan ook echt iedereen. Totaal niet leuk om tegen te spelen. Doe mij maar de makers (Treyarch?) van BO. Ik verheug me dan ook zeer op BO2. Dit is niks (meer).

Bespaar zo'n 21 euro en laat Mw3 liggen en koop gewoon deze.. Punt

koning-phong schreef:
Bespaar zo'n 21 euro en laat Mw3 liggen en koop gewoon deze.. Punt

Of speel COD4, waar je dankzij dedicated servers zeker bent dat je kan spelen

Of gewoon LAN party houden. Eigenlijk zou je met al je vrienden in dezelfde wijk moeten wonen en daar een gelsoten netwerkje opzetten

Er zijn genoeg mensen die nog Online spelen op Mw2 alleen is het matchmaking soms behoorlijk traag !

VraagjeL Waar ken je een Game Capture cam kopen? en voor hoeveel en most of all is het makkelijk aan te sluiten?

Wat erg opvallend is in Battlefield 3 horen alleen jouw squad genoten je..in mw2 hoort iedereen je, nogal dom want hoe kun je dan strategieen voeren als je tegenstanders jou horen

avatar van ilovePS3
tja call of duty is eigelijk gemaakt voor hersenloos knallen battlefield is meer voor strategie

koning-phong schreef:

Hangt er van af. Als je in een regio woont waar haast niemand nog MW2 speelt, vind je nooit een game. Geef mij maar die dedicated servers van COD4.

Hmm men beweren altijd dat Battlefield 3 zoveel moeilijker is als de Cod series maar volgens mij ben ik met Battlefield 3 wel even 3 keer beter, gisteren bijv in Mw2 gewoon 21 Deaths en 6 Kills en bij Capture the Flag in Battlefield 3 is het wel even een stuk makkelijker misschien juist omdat de mappen zo groot zijn en er zijn enorm veel loop ruimtes voor sommigen moeilijker, voor sommigen makkelijker.

@ Ageingrebel

Ik weet niet waar jij het over hebt hoor maar ik vind 9 op de 10 keer wel een game en wat bedoel je met Mijn Regio??
Ik speel zo vaak met britten, amerikanen of fransen..

avatar van Dutch-J3ff
Leuk spelletje, alleen grafisch soms slordig...

Ja ik vond de campaign echt boeiend..niet van verwacht , multiplayer is dan saai maar ik vind de Campaign echt heerlijk

avatar van Dragonslayer
Deze week weer even gespeeld.
Blijkbaar hebben ze het één en ander gefixt. Je hoeft niet meer 10 minuten te wachten na het opstarten van het spel voor je in een match zit! Weet niet hoe lang dit al is. Wel jammer dat je dan alleen in TDM, domination, HC TDM en FFA kunt.

avatar van Awake78
Speel deze ook nog zeker een paar keer per week. Duurt wel steeds langer om een volle server te vinden en lijkt ook wel alsof ik vaker '3 groene strepen' verbinding heb dan vroeger.

Hoe dan ook, blijft de best Multiplayer shooter ever vind ik. Speel het vaak met een vriend om en om en als je dan gaat letten op de details en vooral de geluiden.....fenomenaal.

avatar van Mitakcor
Soap: "Dogs. I *hate* dogs."
Price: "These Russian dogs are like pussycats compared to the ones in Pripyat."
Soap: "It's good to have you back, old man."
Price: "Roger that."

Heerlijke soldatenpraatjes, ben daar altijd dol op. De personages zijn ook fantastisch, vooral Soap en Price. Ook Ghost mag er zeker wezen. Denk dat de single player daarom ook interessanter is geworden, want er zitten tussen een paar saaie missies die ik met tegenzin had gespeeld. Maar over het algemeen is het zeker een heerlijke shooter.

De Special Ops vind ik een groot pluspunt. Altijd super om met vrienden verschillende missies uit te voeren en steeds dichter bij de 69e ster te komen. Natuurlijk zitten er wel een paar kutmissies tussen maar dan is het juist leuk om met vrienden steeds een nieuw plan te bedenken hoe we het nou moeten flikken. Dat hebben de ontwikkelaars van deze Modern Warfare echt goed gedaan.

Online heb ik nog niet gespeeld, want ging eerst vol voor de platinum trofee die alleen invloed heeft op de single player en de Special Ops. Ongeveer binnen drie weken uitgespeeld, had wel sneller gekund als de Special Ops missie 'Wetwork' niet in de weg stond... Absoluut een shooter die zelfs voor shooterhaters leuk kan zijn. Roger that.

Goh waar is de tijd? Trickshotting, quickscoping, no scoping. Alle basics vroeger geleerd van MW2. En natuurlijk da iconisch geluid van de intervention sniper.

ilovePS3 schreef:

Gelul. Zijn zat modussen waarbij tactiek echt wel belangerijk is.

avatar van Awake78
arri1234 schreef:
Precies de dingen die je noemt waar je geen skills voor nodig hebt en de multiplayer zo goed als om zeep hielp. Dankzij zulke gamers heb ik veel lol in dit soort games verloren. Zonde.

avatar van Aazhyd
Aan quickscopen had (en heb) ik altijd een gruwelijke pesthekel.

avatar van AsLuM-
Veel online gespeeld, Cd'tje grijs gedraaid, Tot dat modern warfare 3 kwam, Helaas ook deze games (Net als GTA) Overspoelt met cheaters.

Toch maar weer eens mijn Call of Duty's opgepikt. Ben er zo eentje die zowat alle games (buiten World at War) in zijn kast heeft staan (allen opgepikt aan budget prijs) maar om de een of andere reden altijd maar kortstondig heeft gespeeld. Dit is dus pas de tweede COD die ik ook effectief uitspeel. (rara...de eerste was? Ja. Juist. Modern Warfare 1).

Multiplayer hoef ik niet aan te beginnen (als dat sowieso nog mogelijk is) - maar over de campaign kan ik kort zijn. Absoluut geweldig. Of het nu de wat subtielere missies zijn (de sneeuw-levels bvb) of een all-out-spektakel (het hele invasie gebeuren) - het is allemaal even overtuigend neergezet. De Special Ops heb ik er nog maar twee gedaan - daar zal ik me mettertijd wel langzaam doorheen werken.

In ieder geval absoluut een 4 voor mij. Op naar de volgende in de reeks. Nog een stuk of ...8 te gaan of zo? En aangezien ik met deze maar 7 jaar te laat ben loop ik langzaam in. Tot in 2022 of zo!

avatar van Aazhyd
Pfoe, iemand die CoD speelt voor de single player. Ieder zijn ding, maar die single players vind ik doorgaans om te huilen. Zeker naarmate de tijd vordert. CoD4 had natuurlijk die geweldige sniper-missie, maar verder is het allemaal hetzelfde. Grootste bezwaar vind ik dat je nauwelijks vrij kan spelen. Alles is gescript en je kan weinig creatiefs doen.

Wat de multiplayer betreft: die is voor MW2 best goed, maar wordt verpest door een aantal broken perks (OMA, Danger Close, Commando) en natuurlijk de uitbundige voorraad hackers (op PC).

Aazhyd schreef:
maar verder is het allemaal hetzelfde

Grappig. Dat is doorgaans mijn mening over het multiplayer-gedeelte bij iedere COD en zelfs bij zowat de meerderheid van de shooters. Niets tegen MP, buiten het feit dat ik er geen plezier aan beleef (en ondermaats presteer maar dat terzijde - dat doe ik ook bij fighters maar die vind ik dan wel weer erg leuk), maar de single-player campaign bied tenminste legio aan setpieces en situaties die bij mij de andrenaline behoorlijk de hoogte injagen. Misschien wel scripted - maar daar heb ik geen probleem mee. Het blijft een opwindend achtbaan-ritje van begin tot einde en heerlijk voor zo af en toe tussendoor te spelen.

avatar van Aazhyd
Ja, in bepaalde opzichten lijken die multiplayers ook allemaal op elkaar. Zeker. Maar je hebt wel zelf de vrijheid om een speelstijl te kiezen. En dat je niet goed presteert, zegt niet zoveel. Da's een kwestie van tijd. Maps leren kennen, wapens en perks leren kennen, weten wat andere spelers doen.

Ik heb inmiddels mijn k/d boven de 1 weten te krijgen, zelfs met hackers en ik ben echt geen heel goede speler. Ik weet nu wel welke speelstijl het beste bij me past (stealth).

Maar ieder zijn ding.

Ben het helemaal met Sinner eens, wat betreft sp en mp. Ik speel deze games ook voor de sp. En zeker de oude COD's waren op dat gebied geweldig. De MW reeks was echt heerlijk om zo te spelen, met een erg strak verhaal dat in een hoog tempo voorbij komt. Om die reden zou ik de MW1 remaster ook graag nog eens spelen.

Aazhyd schreef:
Maar ieder zijn ding.

Absoluut. En begrijp me niet verkeerd - ik snap best waarom veel mensen er lol aan beleven. Ik ben zelf echter niet zo competitief ingesteld en heb ook geen zin om veel tijd te besteden aan het beter worden in dergelijke games. (heb ik overigens ook met andere genres en hun online aspect - ik noem bvb maar een RTS zoals Starcraft 2). Soms is dat overigens ook best jammer - zo vind ik Overwatch erg cool uitzien en ben ik best een fan van Blizzard, maar ik krijg me er gewoon niet toe overgezet om het ook effectief te gaan spelen. (zelfde overigens ook hier weer met hun MOBA game Heroes of the Storm).

Maar goed - net zoals Ajax&Litmanen1 kan ik dus gelukkig wel nog genieten van de sp. (ik vind het dus ook daadwerkelijk erg jammer dat bvb ook een Titanfall 1 of de nieuwe Star Wars Battlefront geen sp bevatten - hadden die wel een campaign waar ik een paar uurtjes in zou kunnen stoppen en een soort van zombies / wave mode of whatever dan had ik ze zeker ook in huis gehaald).