Left 4 Dead 2 (2009)

PC / Xbox 360
Action / Shooter

Ontwikkeld door Valve
Uitgegeven door Electronic Arts en Valve

In het vervolg op Left 4 Dead gaat de speler met vier nieuwe overlevenden de strijd aan met eindeloze hordes zombies. Zo bevat de game vijf nieuwe campagnes, meer dan tien nieuwe wapens en kan de speler het opnemen tegen vier nieuwe speciale geïnfecteerden: de Charger, de Wandering Witch, de Spitter en de Female Boomer. Het speelt zich dit keer af in Amerikaanse steden zoals Savannah, New Orleans en de staat Georgia. Komt er een eind aan de zombies?

Als er 1 game niet dom knallen is, is het Left 4 Dead (2) wel

Brains schreef:
Als er 1 game niet dom knallen is, is het Left 4 Dead (2) wel

Het is alleen maar "dom" knallen?

avatar van Brains
Nee, juist niet. Met dom knallen alleen red je het niet.

blued
Ik heb al aardig veel potjes gespeeld met vrienden, maar ik zou 'm graag eens in een rits willen spelen. Al moet je hier een hele middag voor uitstippen. Ik denk dat ik dan pas het recht mag hebben op deze game te stemmen. Ben tot nu toe verbazingwekkend enthousiast over Left 4 Dead 2. Ik begrijp niet wat dat sterke in deze game nou precies is. Want op het eerste gezicht is het gewoon de zoveelste zombieslasher en is er eigenlijk amper iets nieuws bij toegevoegd.

De versus mode is gewoon erg vermakelijk. Er is enige tactiek en timing voor nodig, lekker competitief en soms zien de aanvallen er ongelofelijk grappig uit.
De campaign mode is voornamelijk leuk als je het op expert (realism) mode speelt. Het biedt dan een uitdaging en teamwork is zeer nodig.

Als je de pc versie hebt zijn er een aantal goede maps te downloaden (for free) die een nieuwe uitdaging in de expert campaign bieden

Custom Maps and Mods for Left 4 Dead and L4D2! - L4Dmaps.com

Er zitten zeer goede maps tussen maar ook uiterst slechte maps. Goed kritisch doorzoeken dus.
Ikzelf heb gespeeld: Dark Blood en I Hate Mountains 2,

blued
Een pakkende game met alles wat een zombiespel nodig heeft. Langer dan twee uur kan ik het met vrienden niet spelen en zonder vrienden eigenlijk überhaupt niet. Maar nooit wordt Left 4 Dead 2 op de langere termijn saai. Het is uitzoderlijk als ik de game 'n maand niet gespeeld heb. Aanrader voor een gezellige avond met vrienden, afrader om in z'n geheel op jezelf te spelen.

blued
Even een vraag... Is de voorganger van L4D leuk genoeg om ook te spelen als je alleen deel twee gewend bent?

blued schreef:

Ja. Er zijn minder opties, maar de levels zelf vind ik stukken beter.

Alle levels van deel 1 (inclusief de overlevenden) zijn als gratis DLC in deel 2 te spelen (op de PC in ieder geval), dus deel 1 kopen is een beetje overdreven.

kiriyama
Op de 360 moet je ervoor betalen, en zijn er maar weinig mensen die het spelen. Ook mis je dan andere modi.

avatar van Brains
Op de 360 zijn ze er nog niet hoor . Alleen No Mercy en The Sacrifice. De rest komt ooit nog.
Maar goed, ik vind de campaigns van deel 1 ook een stuk leuker, alleen zul je wel wat missen aan wapens en andere opties.
Versus vind ik daarentegen veel minder leuk in deel 1, omdat je daar alleen nog maar de Hunter, Smoker en Boomer hebt (en Tank). Hier voegen de nieuwe special infected van wel degelijk wat diversiteit toe.

avatar van Brains
24 juli is het zover! De Cold Stream map pack komt uit met daarin de nieuwe Cold Stream campaign, en alle overige campaigns uit deel 1! Daarnaast zullen alle mutations ten alle tijden beschikbaar worden .

En er volgen nog meer verrassingen, aldus de Officiele L4D blog.

kiriyama
Eindelijk weer eens een reden om dit spel te spelen. Is er al een prijs bekend?

avatar van Brains
Nog niet, maar die zal denk ik vrij snel bekend gemaakt worden.

Cold Stream is al eeuwen beschikbaar voor de PC..

Dat is een beta versie.

avatar van Brains
Nou, de DLC is er sinds gisteren - verlaat dus. Tot nu toe aardig tevreden. Heb Cold Stream gespeeld en Dead Air - waar toch enkele veranderingen in zijn gemaakt. Kortom, ik vermaak me weer prima met L4D2.

Tevens komt de game ook naar Linux - dit is een zeer grote stap voor gamen op Linux. Maar volgens mij ben ik de enige op dit forum die iets aan dat nieuws heeft .

avatar van Starmaster501
Denk dat deze leuker is om met wat bekende te spelen? Enig iemand die deze op pc nog speelt?

avatar van Brains
Het is zeker leuker om met bekenden te spelen. Sterker nog, wat mij betreft de ultieme co-op game. Ik speel ook enkel met bekenden, dus al een tijdje niet gespeeld. Maar ik pak de game zo weer op als iemand met mij wil spelen. (Zowel op Steam als op de Xbox)

avatar van Starmaster501
Hmmkay, ik ga hem zowieso nu even kopen. Je kan met toevoegen ''Starmaster'' (doodshoofd als plaatje). En dan kennen we hem even proberen?

Ik heb hem ook voor de pc. Ik heb het al lang niet meer gedaan omdat onbekenden vaak enorme hufters zijn. Dus ik doe ook wel mee, mijn nick op steam is ook BoordAppel.

avatar van Brains
Leuk Ik heb je een friend invite gestuurd. Mijn nick is GutsnBrains.

@Starmaster:
Ik vind meerdere Starmasters met doodshoofd als avatar

Jongens welk deel is beter deel 1 of deel 2?
of leuker..

kiriyama
Dit deel. Meer opties, modus, vijanden en met de DLC heb je ook alle levels van deel 1 erbij.

avatar van Brains
Wat Kiriyama zegt. Nog even toevoegen dat de DLC voor de PC gratis is - dus de PC versie van Left 4 Dead 2 omvat deel 1.

avatar van JustinW
Heerlijke knal game, altijd in de sale bij steam en voor een paar euro zeker wel een aantal avonden dom knallen met een party van 4.

avatar van Dutch-J3ff
Beetje dom knallen en maar een paar levels.

Ik vond dit spel zwaar tegenvallen

avatar van Brains
Ik snap niet wat hier dom knallen aan is, tenzij je het verkeerd speelt. Op een fatsoenlijke difficulty of in versus mode is dit toch wel een van de weinige games waar je echt goed samen moet werken wil je het einde halen/winnen.
En meer levels dan dit heeft de gemiddelde multi-player game volgens mij niet.

avatar van GTAFan
Iedereen die zombie games leuk vinden, dit is een aanrader.
Heb hem vanmiddag uitgespeeld split-screen met een maat. mooi spel,creepy sfeertje. gameplay was ook zeer nice

Tot 10 AM PST (geen idee hoe laat dat is) is deze game gratis op Steam! Dat is nog eens een leuk kerstcadeautje.