Wii Sports Resort (2009)

Nintendo Wii
Sports

Ontwikkeld door Nintendo

Wii Sports Resort neemt je mee naar een tropisch eiland, waar net als in Wii Sports flink gesport kan worden. Wii Sports Resort bevat een aantal nieuwe sporten, waaronder varen met jetski’s, frisbee gooien en zwaardvechten. In Power Cruise race je bijvoorbeeld op een waterscooter, waarbij de Wii-afstandsbediening gebruikt wordt om gedoseerd gas te geven. Ook bij Disc Dog draait het om nauwkeurigheid. Hierbij is het namelijk de bedoeling een frisbee zo nauwkeurig mogelijk te gooien, zodat een hond deze kan vangen.

Zeker een verplichte aanschaf voor de wii bezitters!!

Ja het likt me best leuk

avatar van Jim Carrey
Een soort Wii Sports 2 ? Ik ga hem uitproberen

Ik heb gehoord van een vriend dat dit een grote vooruitgang is geworden tegenover de eerste Wii Sports.

Wassup ! schreef:

Ja vooral met de motion plus.

avatar van Princess Piranha
Ik ga het zelf niet halen, maar ik ga het zeker wel bij iemand anders spelen Ben best benieuwd, heb wat rond gezocht en het ziet er best vet uit!

bowlen zit er ook weer bij

avatar van Mega Man
Vandaag kreeg ik 'm binnen en gelijk aan de slag samen met m'n twee broers. Het eerste wat me opviel was hoe compleet de game aanvoelde. De spectaclaire intro, de enorme hoeveelheid aan onderdelen en het feit dat alles op één eiland afspeelt. Mijn favoriete onderdeel is vliegen! Met de zeepkist uit de tech-demo van Wii-Airplane (E3 2006) over alle sport-onderdelen vliegen (rammelende kegels als je over het bowlingcentrum vliegt), tokens verzamelen, balonnetjes kapot knallen en nog veel meer.

Met dit onderdeel zie je hoeveel activiteit er op en buiten het eiland is (vuurwerk, watervliegtuigen, bootjes, walvissen, een zepplin, vallende sterren, rondrijdende wagentjes, feestvierende Mii'tjes (geen mietjes dus ) en ga zo maar door. Resort is dan ook een soort van 'doe-wat-je-wilt' vakantiepark met een vleugje Pilot Wings en Wave Race. Boogschieten en tafeltennis behoren ook tot m'n favoriete onderdelen. Bij die eerste had ik echter niet het idee dat het wat uitmaakte of ik de Nunchuck stil liet hangen of naar achteren haalde. Maar 't kan ook wel aan mij liggen.

Tafeltennis is een leuk alternatief op tennis van de eerste Wii-Sports, en werkt (vooral met de Wii-motion Plus) fantastisch. Het minste vindt ik toch wel fietsen en kanovaren, maar ook hier heb ik schik mee gehad. Zwaardvechten was vet en werkt beter dan het boks-onderdeel van Wii-Sports 1. Verder is elk onderdeel wel goed uitgewerkt naar mijn mening en gaat niet snel vervelen. Voor een casual game is dit zeker een meesterwerkje. Normaliter speel ik niet dit type games maar Resort heeft gewoon lekker veel te bieden.

En puur qua entertainment is het toch weer typisch Nintendo. Alleen al het vliegonderdeel is wat Hudson's Wing Island had moeten zijn. Kortom: zoek je een game om met wat vrienden of familieleden te doen? Resort is 't antwoord. Wii-Sports was een korte maar krachtige tutorial...een soort van voorgerechtje. Resort is dan weer een zeer uitgebreid feestmaal met voor ieder wat wils. Kopen die hap, een completer en memorabeler casual spel zul je niet vinden. Top-entertainment

Misschien zullen sommigen denken waarom ik deze game in vredesnaam een 4 geef. Nou, Resort is gewoon keigoed...op z'n eigen (lees: casual) manier. Voor een casual game hoef je simpelweg niet verder te zoeken. Als videogame in 't algemeen geef ik Resort ook gewoon een dikke 4. En zo zijn er meer games die op hun eigen manier een dikke voldoende scoren. Rush 2 en Gauntlet: Legends (N64 games) zijn beide ook heel verschillend, maar in verhouding even goed naar mijn mening. En verhoudingsgewijs is Resort ook gewoon een heel goed spel.

vanmorgen gehaald en alles even doorgespeeld en het valt niet tegen. Daar ik bij wii-sports gewoon op de bank bleef zitten, ga ik heb resorts toch echt staan ( niet all sporten hoor ).

Om toch heel eerlijk te zijn merk ik NOG niet zo heel veel van de motion plus, alleen dat alles wat moeilijker is. Maar om nou te zeggen nauwkeuriger???!!!! De tijd zal het leren.

Mijn favo's zijn: Boogschieten, tafeltennis, waveboard en zwaardvechten.

Minste: Biken, golf.

Moeilijkst: Ja echt......frisbee gooien, hahaha

Ik hou het nu op een 3 *, maar kan groeien!!

Wel grappig om eens te spelen. Niet echt iets om in je eentje uren mee bezig te zijn maar met twee spelers is het (net zoals wii sports) best wel leuk om een uurtje of zo te doen. Ik vind dat je bij bvb golf, zwaardvechten en bowlen toch duidelijk merkt dat je best veel kan met de motion plus.

Boogschieten, zwaardvechten, tafeltennis, frisbee gooien, bowlen en golfen zijn voor mij het leukst. De rest is matig tot ok. Qua geluid en graphics hoef je natuurlijk niet veel te verwachten. Ik ben echter heel benieuwd of er in de toekomst ook voldoende gebruik gaat worden gemaakt van de motion plus en het niet enkel bij een leuke gimmick blijft (zoals de balance board).

Een hele goed wii-game.
Zo'n beetje wii-sports x 10,
je hebt veel sporten (12) daarvan wel bowlen en golf wat standaard in wii-sports zit, alleen is het in wii-resort veel uitgebreider (meer holes).
In de sporten zelf zijn veel uitbreidingen en naast het streven van prof worden kan je ook nog streven naar het collecteren van stamps (bijv. bij pijl en boog schieten 3x in de roos schieten).
Al met al een heel geslaagde game met vooral veel mogelijkheden

avatar van Jim Carrey
Wii Sports Resort

Vanmorgen gekocht.. En ik moet zeggen dat het een leuk spel is. Bij Wii Sports heb ik me veel minder moeten inspannen dan in zijn opvolger. Af en toe als je echt heel lang bezig bent, en het is warm weer buiten kan het zweet je uitbreken. Zwaardvechten, Fietsen en uit het Vliegtuig springen om je vervolgens aan Mii's vast te klampen en daar mee op de foto te gaan (ik weet het, dat laatste kan raar klinken voor mensen die dit spel nog niet hebben gespeeld) vind ik het leukste. Ook ''oude - bekenden'' zoals Bowlen en Golf kwamen aan bod en waren wel vermakelijk. De muziek uit het spel vond ik minder dan in het eerste spel, daar was het wat orgineler en klonk het wat beter dan hier. Echter, de motion-plus bied je erg veel mogelijkheden, en je kan dan ook uit echt van alles en nog wat kiezen. Hier kun je (zowieso) al kiezen uit 12 verschillende sporten, terwijl je bij deel 1 het maar op 5 (inclussief Training en Fitness 7) kan houden. Sommige dingen vind ik wat minder waaronder al zeker Basketball valt. Ook van Tafeltennis had ik ietsje meer verwacht, maar deze is toch nog over het algemeen erg vermakelijk. Soms krijg je echt het idee alsof je daadwerkelijk aan het ''sporten'' bent, en dat maakt deze game nou zo sterk. Bij het eerste deel had je af en toe niet het gevoel daarvan, maar toch. Ik vond deel 1 anders ook erg leuk om te spelen, me vaak kapot aangespeeld. Welke nou beter is kan ik niet precies zeggen want ze hebben beiden hun sterke kanten, ik denk dat deel 2 het grootste voordeel heeft : meer keuze, véél meer keuze. Ik weet zeker dat ik dit spel nog vaak ga spelen...

avatar van games vor 4
een heel luk spel ik geef het spel 0.5

Inderdaad heel leuk spel, maar hoe lang dat plezier zal blijven duren is toch de vraag.

spelfreak
Echt een heel leuk spel samen met de wii motion plus de wii motion plus vind ik echt goed hij pakt echt de kleinste bewegingen op de sporten zijn ook heel leuk als je ze ziet denk je mwah lijkt me niet zo leuk maar ze zijn echt heel leuk gemaakt met besturing enz zeker zwaardvechten is leuk alleen bij wii sports resort is het makkelijk om pro te worden en soms heb je ook echt dat je moet zweten (als je wel lang speelt) zeker bij fietsen vind ik dat top spel 5,0*

avatar van wiiplayer
games vor 4 schreef:
een heel luk spel ik geef het spel 0.5

Dat klopt van geen kant xD

avatar van Princess Piranha
Typfoutje waarschijnlijk, kijk maar naar zijn score

Ik ga deze trouwens binnenkort halen! Can't wait ^^

joeri592
ben je van gedachte veranderd eerst zei je nog dat je hem niet ging halen

avatar van Princess Piranha
Yup, het is toch wel een erg leuk spel. xD En nu ik werk heb ik eindelijk geld + kan het redelijk goedkoop kopen ook nog!

avatar van Ruud007
Gisteren mocht ik kiezen. Of Sports Resorts (nadat mijn Wii nu Sports niet meer pakt, ik denk dat de cd beschadigd is, heel raar) of Super Mario Galaxy. Ik (en mijn broer) kozen eerst voor Resort. Ik dacht, mooi, een Remote Controle erbij gratis. Maar het bleek een Motion te zijn, die bewegingen nauwkeuriger vaststelt. Afijn, maar natuurlijk willen we met zijn tweeen spelen. En nog zo'n ding kost 20 euro extra! Verlakkerij. Dus het is Galaxy geworden en tot nu toe ben ik daar superblij mee. Ik ga denk ik toch maar wachten totdat deze afgeprijst is.

Ruud007 schreef:

ken je game mania?? daar repareren ze je game voor 5 euro, je kan je kapotte wii sports dus aan hun geven

spelfreak
Ruud007 schreef:
je hebt goed gekozen galaxy is leuker

joeri592
ik vind deze juist leuker, ik houd echt van dit spel

Veritas
Tafeltennis vind ik het leukste

avatar van wiiplayer
Dezelfde shit...

Ik ben sinds kort van plan mijn Wii te verkopen. Dit dankzij de waardeloze spellen die verschijnen en als ze wel goed zijn, zijn ze meestal beter op andere platforms. Wii Sports is een spel wat het eerste uurtje leuk is maar daarna ontzettend verveelt. Meestal is er niet meer nodig als een handbeweginkje. Dat was ook hier het geval. 'Maakt u vooral gebruik van de Wii Motion Plus'. Wat een dom ding zeg Dat je daarvoor betaald. Maakt amper verschil als je het mij vraagt. Nou ja, spelletjes waren in dit deel wel iets uitgebreider als in Wii Sports maar ik ben deze Games meer dan zat. Wat dat betreft zit Nintendo ook veel te veel in de kinderachtige sector. Na Mario heb je het wel gezien. Wii Sports Resort was een saaie Game, maar dat had ik ook wel verwacht.

avatar van jirachi04
IK vind de Wii ook echt saai worden, daarom ben ik nu weer beig met mijn oude vertrouwde ps2

avatar van jirachi04
Ik wil geen spellen die gewoon leuk zijn ,maar ook pit in zich hebben.
Dat zie je bijna alleen , vind ik bij de playstations en xboxxen.
(denk aan leuke vechtspelletjes zoals Def JAm:FFNY o)

avatar van yoshi
ik hou wel van sportgames maar dan niet voetbal of basketbal maar gewoon verscheidene games deze is trouwens veel leukere games je kunt wel niet trainen maar bij de wii sport had je maar 5 verschillende games en hier 12 plus nog eens verschillende speelstijlen

avatar van Mega Man
wiiplayer schreef:
Dezelfde shit...

De Wii-motion plus maakt wel degelijk verschil qua nauwkeurigheid. En als je geen interesse hebt in zwiep games van dit type dan hoef je 'm ook niet aan te schaffen en ben je dus ook niet verplicht om die uitbreiding er bij te kopen. Wat betreft je Wii zelf: ik zou 'm nog even achter de hand houden voor de games die in dit filmpje worden getoond:

Upcoming Wii games 2010

Vaak is het ook zo dat mensen die weinig of geen interesse meer hebben in de Wii ook de echte toppers uit 't oog verliezen. Verder ben ik niet zo kapot van het aanbod aan games in dit vierde kwartaal. De meeste ontwikkelaars moesten zo nodig hun games doorschuiven naar 2010 en alleen Metroid Prime Trilogy, New Super Mario Bros Wii en Need For Speed Nitro zijn aanraders. Die eerste vindt ik zelfs nog een beetje overhyped ook. Natuurlijk is het een prachtige homage aan de klassieke 2D Mario's maar qua uitwerking had dit veel meer kunnen zijn.

De Prime Trilogy is buiten de besturing om niks nieuws....wel een tof pakketje. Nitro is erg cool naar mijn mening. Maar dat waren games als Rush 2 (N64) en Extrteme G-3 (NGC) ook destijds. Daarnaast zie ik ook graag een triple-A titel van Nintendo. Zelfs 't casual volk komt er soms bekaaid vanaf heb ik 't idee. Het heeft te lang geduurd eer Resort eenmaal uit kwam en Wii Music is zo cheap als maar kan. Zonde....keizonde

je kunt er leuk mee spelen en je blijft er fit van