Virtua Tennis 3 (2006)

Arcade / PC / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Sega en Sumo
Uitgegeven door Sega

Het derde deel in de Virtua Tennis serie. De speler kan kiezen uit twintig tennissers en tennisters, waaronder Roger Federer en Maria Sharapova. Naast de graphics is ook de World Tour weer uitgebreid.

avatar van gemaster
Net een tikkeltje minder dan zijn voorganger. Dit komt doordat de AI onrealistisch moeilijk wordt op het einde. Jammer, want voor de rest is dit weer een heerlijke tennisgame geworden.

avatar van Foetsj_NL
Zo moeilijk is hij niet hoor, heb hem makkelijk kunnen uitspelen.

avatar van Alastor
Het slagenarsenaal van de spelers is persoonsgebonden gesimuleerd, knap gedaan.

avatar van Hadouken
Heb deze een uur in de winkel gespeeld op de PS3 met een paar vrienden. Als ik een PS3 zou halen, zal deze er zeker bij zitten. Leuke multiplayergame!

avatar van gemaster
Foetsj_NL schreef:
Zo moeilijk is hij niet hoor, heb hem makkelijk kunnen uitspelen.

De World Tour mode met de finale op dat cruiseschip? Ik vond die wedstrijd echt onmogelijk.

avatar van Foetsj_NL
King of Players Tournament toch ? Dat was inderdaad op dat luxe cruiseschip, ik heb hem met 6-2 gewonnen.

Ik met 6-0, maar ik was toen al wel in mijn 5e jaar met spelen, waardoor ik toch al een redelijk getraind mannetje had.

Overigens vind ik de very hard mode die je kunt kiezen voor de toernooitjes en vriendschappelijke wedstrijden wel er moeilijk, maar dat maakt niets uit omdat er nog 3 niveau onder zitten.

Maar het leukste blijft om lekker op de bank met een vriend te dubbelen, man wat is dat lachen. Nu nog een vriend die ook een PS3 heeft met 2 controllers en we kunnen 2 tegen 2 dubbelen.

Verder is deze game vrij arcade (ik gebruik het nooit, maar vind het hier wel op zijn plaats: duh!!) maar speelt het toch wel erg lekker en ik heb toch het idee dat ik het met alleen maar lange slagen vanuit het achter veld niet altijd haal op de moeilijkere niveau. Soms moet je echt wel als een bezetene naar het net toe gaan, omdat je anders de controle over de rally verliest.

En dat er bij de PS3 geen online mode op zit, dat boeit mij eigenlijk vrij weinig, omdat ik dan toch elk hoekje van het veld te zien krijg en. Ik dacht toen ik een DS kocht: oh leuk, mariokart online, maar dat plezier vergaat gauw als je na een half rondje al hopeloos achterligt, terwijl ik toch het idee had dat ik het best aardig kon. Shooters idem dito. Ik speel dan liever gewoon tegen vrienden.

avatar van Foetsj_NL
Ik vind de muziek die bij de game zit niet zo passen, tijdens de wedstrijd dan. Het lijkt alsof het allemaal een stuk sneller en gehaast gaat, ze hadden beter die muziek weg kunnen laten.

Ik heb de muziek gewoon uitgezet. Heerlijk om de voetjes te horen schuiven en Sharapova te horen kreunen

JHAAZZEEESSS
wel een vet spel alleen een beetje dom

avatar van der meister
De graphics waren zeer goed maar zoals zovelen die dit spel hebben op de psp had ik veel p^roblemen. Het spel zat vol met bugs en ik heb het dan ook ingeruild. Saga erkendde het probleem omdat bijna 40 procent van dit spel voor psp problemen opleverden.

avatar van MrEd
Op de PC nou niet echt een super spel. Kan me herinnneren dat ik moeite had met de gameplay waardoor ik het na enkele weken heb opgegeven en van mijn PC heb geknikkerd. Voorlopig 2* voor de mooie graphics. Zal een kijken of ik hem nog een keertje ga installeren.

DMF
Ik hem hem voor de 360, vermaak me er nog steeds mee.
Leuke carrière met mini-games en de tennis academy. Mini-games zijn op hoge levels vrij lastig, een paar voor mij zelfs onmogelijk. De wedstrijd op het cruiseship heb ik ook twee keer gepakt.

Duke en King zijn wel een uitdaging (kun je halen met dubbelen en enkelen in de tournament mode), leuk om ze vrij te spelen en een best-of-5 met ze te spelen in de exhibition mode.

Rally's redelijk afwisselend, ook sterk afhankelijk van je tegenstander. Serve-and-volley spelers zijn lastig merk ik. Dubbelen op Very Hard is voor mij niet te doen. Wordt altijd een dikke afgang...

Leuke game, goede graphics, bagger muziek. 3.5*

avatar van Hadouken
Vreemd dat hij op de PC zo slecht scoort. Ligt dat dan aan de controles? Ik speel het met een controller en als ik tegen iemand speel gebruiken we een tweede, dus dat is helemaal perfect.

De besturing is namelijk erg fijn. Dit is trouwens de eerste Virtua Fighter die ik speel dus ik kan geen vergelijkingen leggen met voorgaande delen. Wel viel me gelijk op dat de game echt ongelofelijk mooi is. Ik speel hem op de hoogste resolutie en alles is knisperend scherp. Een lust voor het oog.

Verder is er ruime keus uit opties en moeilijksgraden. Ook de bonusgames zijn geinig. Een hele leuke (multiplayer)game.

Ik wacht toch maar op Top Spin drie, in de toekomst ben ik van plan andere games aan te schaffen, of vind iemand anders dat ik toch deze game moet kopen??

avatar van Bahamut Zero
Leuk spel dit Terwijl ik normaal niet zo'n fan ben van tennisspellen. Heb hem 2 weken geleden voor een prikje gekocht voor de 360 Career mode vindt ik het leukst, je maakt een eigen personage aan en leert hem de fijne kneepjes van tennis d.m.v. minigames. Ben nu bij het laatste toernooi (als je die wint ben je de nr 1 van de wereld), maar kan daar maar geen kampioen in worden...

AHWA
Ik heb de King Of Players in m'n tweede speeljaar voor het eerst gehaald, maar helaas verloren van Nalbandian, die ik vreemd genoeg in de week daarvoor in een Practice Match nog van de baan veegde, maar helaas.

M'n personage springt nog te veel naar de hoeken en dan ben je eigenlijk al meteen uitgeschakeld in de rally.

avatar van Naomi Watts
Leuk, deze game. Gister een paar uurtjes gespeeld en nu een RSI onderarm en duim.

avatar van Bahamut Zero
Kan iemand mij tips geven om King & Duke in het SPT Double's Tournament te verslaan? Ik kom regelmatig met 40-0 in een game voor maar het eindigt altijd in een Deuce die King en Duke winnen. Mijn partner is Federer en hij staat gewoon op de normale positie's...

avatar van mnrk
De virtua tennis games speelde ik altijd in de arcade hal...
Heb m nu op de ps3....en ik moet zeggen " ben weer verslaafd eraan" .

Speelt gewoon lekker en ziet er prima uit.

Beetje een eentonig spel. (alle tennis games trouwens)

avatar van neddie
Uh ja, dan kun je dat net zo goed over alle sportgames zeggen, nietwaar?

SvV_Ying
Ben niet echt een tennisfan maar deze game vond ik vrij goed. Speelde erg lekker en realistisch. Wel raar dat je ook bij de begin toernooien al tegen de toppers speelde en dat er weinig spelers inzaten. Helaas ook geen online.

SvV_Ying schreef:

Toch echt wel online functie hoor, voor welk platform speel je hem?

avatar van Tha Luz
voor de pc is er jammer genoeg geen online functie

avatar van Tha Luz
Ben toch wel benieuwd hoe goed jullie mannetje(of vrouwetje) was tijdens World Tour.Bij mij is de service nu lvl21 en forhand speed 23.backhand18.Volley is heel slecht rond de 10.En voetenwerk is algemene snelheid 14.
Hou er rekening mee dat ik het nog niet heb uitgespeeld,ben nu rank10.

avatar van Bahamut Zero
Ik heb mijn character overal op het maximum behalve de strokes backhand daar moeten nog wat levels bij op.

avatar van Tha Luz
En welk lvl is dat?30 ofzo?

Nee, 25 als ik me niet vergis

avatar van Tha Luz
ja inderdaad maar uiteindelijk kan je hoger komen