Max Payne 3 (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Max Payne 3 vindt plaats in het brazilië van 2015. Max Payne is verhuisd naar São Paulo waar hij dienst doet als privé beveiligingsbeambte voor een rijke familie. Sinds Max, na alle gebeurtenissen, heeft besloten New York de rug toe te keren is het echter bergafwaarts gegaan met hem. Hij is verslaafd aan pijnstillers en raakt opnieuw verzeild in een corrupte onderwereld waar hij te maken krijgt met intens veel geweld. Hij zal alles moeten geven om te overleven. Samen met zijn wapens en instinct gaat hij op zoek naar de waarheid.

Danil schreef:
Heb max payne 3 nu voor ps3, hij is 2e hands en ik wil nu online spelen maar dat lukt niet.
Elke x als ik in het multiplayer menu zit zoekt die niet naar andere spelers Er blijft alleen staan One player needed
Kan iemand helpe?

Volgens mij moet je een Online pass kopen via de PSN Store.

avatar van Thorak
Klinkt meer alsof hij in Coöp zit...

Uiteindelijk vond ik deze helemaal niet zo gek veel onder doen voor de voorgangers.

Nieuwe setting best verfrissend.

Maar het is toch het extreme eentonige geweld wat me een beetje tegen is gaan staan. Achteraf redelijk smakeloos en niet helemaal mijn type game.

Maar ach, als het je ding is.

Deze speel ik sinds gisteren en op zich knalt het wel lekker weg, maar de ziel van Max Payne mist overduidelijk in deze game. Het is dat er hier en daar nog wat verwijzingen worden gemaakt naar de vorige delen, want los van dat heeft dit vrij weinig met Max Payne te maken.

Ik heb net een paar levels gespeeld als hij kaal is, als ik het uitgespeeld heb kom ik er nog wel even op terug in een korte review.

Ik vind Max Payne wel grappig in dit deel, zo cliche en voorspelbaar dat het gewoon komisch wordt..

ik ben 24/7 depressief, dronken en gek..ik ben een Amerikaan net als Bruce Willis in Die Hard en ik knal iedereen af om 1 meid te redden..Rambo aint got shit on ME !!

En echt serieus he..bij iedere seconde heeft hij wel een gedachte erbij en altijd typisch bipolaire action hero gedrag

En dan de setting, de grootste stereotype van brazillie, hot women, street gangs, perfecte setting dacht Rockstar met wat Tony Scott flair erbij, een kale Max Payne..en BAM dit is Bruce Willis in de videogames.

Tja wat wil je nog meer..

Zielloze Max Payne.

Allereerst wil ik voorop stellen dat er met de game niks mis is, het schiet lekker weg en er zit goede over-the-top actie in. Maar dit hadden ze echt nooit onder de Max Payne franchise mogen uitbrengen, dit is gewoon een klap in het gezicht voor Max Payne fans waaronder ik. Aangezien ik al fan ben vanaf het eerste uur en het eerste deel op nummer één staat in mijn top tien.
Wat dat betreft heeft deze game op enkele verwijzingen (o.a.: Captain BaseBallBat-Boy, flashbacks inclusief flapperende jas en de theme) naar oude delen, de stem van James McCaffrey en om uiteraard bullet time niet te vergeten.

Wat Max Payne maakte waren de grauwe settings, het melancholische dat ervan droop en het algehele film noir sfeertje.
In dit deel is dat geheel afwezig. New York heeft plaatsgemaakt voor het zonnige São Paulo en dat dit overduidelijk geen Max Payne meer is wordt gekarakteriseerd doordat Max tegen het einde aan zijn hoofd kaal scheert en zo min of meer op Bruce Willis lijkt. Deze game had zo door kunnen gaan voor een Die Hard game.

Het verhaaltje zelf is niet al te bijzonder en is meer een (goedkope) kapstok om mijn geliefde protagonist weer in actie te brengen. De lange cutscènes helpen hier niet bij en de vele opmerkingen als Max weer eens een (kleine) actie uithaalt, alleen bij het oppakken van wat pijnstillers al...

De game moet het dan ook meer van de (repetitieve) gameplay hebben en blijkbaar kun je nu geen granaten meer gooien, maar wel dekking zoeken. Het knalt lekker weg en i.c.m. bullet time waren de shoot outs soms echt een genot om te spelen, het was echt nice als je in een soort van flow de ene bad guy na de andere neerhaalde. Een nieuwe modus genaamd 'Last Man Standing', hierdoor krijg je voordat je doodgaat nog één kans om degene die je neergeschoten heeft neer te schieten om weer door te kunnen gaan.

De physics zijn ook zeer goed te noemen, als je een vijand in zijn been schiet dan gaat 'ie ook echt hinkelen en de kogelbanen van kogels die afgevuurd worden zijn duidelijk te zien vooral in bullet time. Dit zorgt echt voor een mooi effect.

Al met al kan ik toch wel stellen dat Rockstar met dit deel de Max Payne franchise wel redelijk verkracht heeft en de game verdient het dan ook echt niet om voor Max Payne door te gaan.
Eindstand heb ik de game denk ik in iets van negen à tien uur uitgespeeld op de medium stand.

3,0 Sterren.

avatar van Boznaldo
Na een poep en een scheet uitgespeeld erg jammer.
Verwachte erg veel van deze game maar hij heeft me toch een beetje teleurgesteld.
Er zitten nogal wat haken en ogen aan jammerlijk.
In het begin was het allemaal adembenemend mooi,zat soms echt wel te kwijlen.
Dat het een grafisch pareltje is dat staat voorop,maar al snel ga je ergeren aan dingetjes.
Waar is de grauwe sfeer gebleven?
Waar is Max?
Het had zomaar Die Hard de game mogen heten met Bruce,
De lange filmpjes tussendoor de extra pijnstillers steeds maar weer,zo word de game voor iedereen een makkie.
Sommige levels waren zeer te genieten dat moet gezegd worden,alleen veel te kort.
Ben blij dat ik hem tweedehans heb gekocht voor weinig,want als ik de volle pond had betaald voelde ik me wel genaaid.
Ga hem zeker nog wel een keer uit spelen dat is hij zeker wel waard!
Maar helaas heeft hij mijn verwachtingen niet waar gemaakt.
Zit te twijfelen tussen 3.5 en 4*.
Vooralsnog een 3.5 wellicht na een tweede speelbeurt een halfje erbij.

Raad hem wel aan iedereen aan, maar koop hem voor een prikkie dan.

avatar van Boznaldo
Ik doe er toch een halfje bij.
Heb hem nu op hard uit gespeeld en dan moet ik toch zeggen dat het een waardige shooter is.
Soms erg pittig zelfs.

Toch nog aan de korte kant maar de uitdaging die is er zeker wel!

Kortom speel hem dus echt niet op medium,dan is namelijk de kick ver te zoeken.

Viel erg tegen. De gameplay is niet goed. Ik vind dat je te langzaam opstaat na een duik of je mist de mogelijkheid om vanuit een duik in cover te gaan. Tevens voelde het schieten in moeilijkere settings meer als geluk aan. Verhaal vond ik ook zeer matig. . . .

Ford KAduuk
Ben ik het mee eens. Je word vaak gedwongen om dit spel als een covershooter te spelen, terwijl je liever slow-motion duikvluchten wilt maken. Ook heb je vaak vijanden die van lange afstand schieten, waardoor je regelmatig cover moet gaan zoeken. Dit maakt de game onnodig frustrerend, vooral omdat je na een duik in de lucht extra kans hebt om neergeschoten te worden.

avatar van Realistic Gamer
Aangezien ik in mijn mening en eerste reactie van deze game vertelde dat ik deze game een klein minpuntje gaf, omdat de game maar weinig chapters had, heb ik mijn stem toch verhoogd naar 5.0. Deze game blijft echter naast al mijn andere spellen toch een van mijn 'echte' favorieten. Het spel duurt langer wanneer je de game telkens uitspeel op een nog hoger en moeilijker niveau. Dat maakt de duur van de game toch best wel lang. Ik heb toch best wel vele uurtjes Max Payne 3 gespeeld door telkens een moeilijker niveau te doen en hoe hoger je niveau, des te langer je er over doet. Ook het zoeken naar 'Clues' en 'Golden Guns' neemt ook wat tijd in beslag, dus dat ene halve puntje zie ik er dan nog wel vanaf. Aangezien deze game nog geen 5.0 gescoord heeft, (Wat ik dus erg raar en triest vind),
word het dus toch nog:

Een DIKKE 5.0!

avatar van AmazingPP
Hij kost nog vijf pond op Amazon. Lijkt me dus wel enorm geflopt. Kan ik hem aanschaffen voor die prijs??

Voor vijf pond is het wel te doen AmazingPP. Hou er alleen wel rekening mee dat deze game vrij weinig met Max Payne te maken heeft, zie anders ook mijn review hierboven.

avatar van AmazingPP
Ik ken helemaal geen Max Payne-games, Shinobi (hoe maak je zo'n link), dus vergelijken kan ik niet.

AmazingPP schreef:

De eerste 2 delen zijn zeker de moeite waard, allebei sfeervol en fantastisch. Oh en je maakt zo'n link door op de knop te drukken naast de smilies. De knop 'gebruiker noemen'. AmazingPP

Voor 5 pond doen, niet zo sfeervol, diepgaand als de voorgaande delen maar ziet er fantastisch uit en schiet lekker weg.

avatar van AmazingPP
Dank jullie wel voor jullie verhelderende antwoorden, JustMike en Shinobi !!

avatar van AmazingPP
Ik heb hem binnen en ben nu in hoofdstuk 3, maar het bevalt me wel. Grafisch is het in ieder geval prachtig, zeker dat stuk in die club vond ik waanzinnig goed gedaan qua graphics. En dan te bedenken dat ik begonnen met de ZX Spectrum 48k!! Nou, dan weet je echt niet wat je ziet, hoor als je deze ziet! Ik oordeel pas als ik het spel uitgespeeld heb.

avatar van AmazingPP
Oh en mrdig ook nog bedankt, natuurlijk! Was ik je bijna vergeten! Sorry...

Graag gedaan AmazingPP Ik vind de game er ook prachtig uitzien. Leuke game voor tussendoor.

vandaag 3,99 EUR op steam.

Zit nu in episode 6, maar man man wat een lineair simplistische shooter is dit zeg. Had hier toch wat meer van verwacht. Thank God heb ik er maar 3,- euro voor betaald ( xbox360).

Die discotheek scene/lvl was dan wel weer legendarisch, maar vraag me af of ik dit spel verder ga spelen

Max Payne is altijd al een redelijk lineair spel geweest. Het was dan ook voornamelijk de sfeer en het plot dat de eerste games boven de middelmaat deden uitstijgen. En laat nou net dat een stuk minder aanwezig zijn in dit derde deel.

Max Payne 3...toen ik hem kocht heb ik er vrij weinig van verwacht gezien het erg tegenvallende tweede deel. Van de nogal lange en vrij saaie openingscutscene werd ik toen (heb het over ongeveer anderhalf jaar geleden) niet echt blij en ik dacht "Da gaan mijn 60 Euro). Maar dan...na de eerste (expliciete) eerste slo-mo kill wasik verkocht.
Wat een mooie game is dit...ze zeggen het perfecte game bestaat niet maar Max Payne 3 komt er wel ERG dicht in de buurt. Graphics,geluid en de bizarre soundtrack;alles valt gewoon op zijn plaats. En wat een diep uitgewerkte Max. Heb al erg lang geen game meer gespeeld waarin een personage zo ontzettend geloofwaardig is geweest. De hele game over heb ik echt met hem meegeleefd.
En ALLEEN voor deze prestatie krijgt dit game al een dikke 4,5 van mij.
dat dit spel idd zo lineair is als het maar kan neem ik voor lief en hou dit ook buiten mijn "revieuw"...omdat de hele rest gewoon klopt.
Het enige minpunt aan deze titel zijn de erg lange cutscenes die (op PS3) moeilijk weg te drukken zijn (still loading).
Hier komt nog een erg hoge replaywaarde erbij plus een zowat verslaavende Golden-Gun-Parts-Zoektocht. heb deze game letterlijk 4 keer achter elkaar uitgespeeld (easy auto aim,easy free aim,normal free aim en hard free aim).
60 bucks well spend!!!

Tegenvallende tweede deel..? Are you kidding me?

avatar van Thorak
Ordog43 schreef:
Dit, en het tegenvallende tweede deel....

avatar van dr channard
Er zijn er velen die deel 2 de minste in de trilogie vinden hoor

dr channard schreef:
Er zijn er velen die deel 2 de minste in de trilogie vinden hoor

Dat vind ik behoorlijk vreemd, want wat doet dit deel nou in hemelsnaam beter dan deel 2? Grafisch was Max Payne 2 goed voor z'n tijd, het verhaal was behoorlijk en de sfeer ook. De gameplay was zelfs nog iets beter en vloeiender dan in de eerste Max Payne. Persoonlijk is deel 2 mijn favoriet, alhoewel ik deel 1 qua verhaal denk ik toch wat beter vind.

avatar van dr channard
Ik zou het niet kunnen maatstaven aangezien ik dit deel nooit heb gespeeld. Ik heb dit wel vaak gehoord op fora. Ik ben wel van plan dit deel in de toekomst aan te schaffen aangezien het nu toch zo goedkoop is.

Betreffende deel 1 en deel 2 , ik vind ze beide fantastisch maar opteer toch voor het eerste deel mede door het verhaal (ijzig wraakverhaal is doeltreffender dan het liefdesverhaal) en ook al waren graphics en gameplay in The Fall beter, is het eerste deel verslavender naar mijn mening. Het leveldesign en de sfeer was geweldig, de gesprekken waren heel grappig en bij wijlen zeer matuur en ik vond het heerlijk dat tussendoor Max naar clues zoekt. De game werd ook grootser en grootser naar het einde toe. The Fall Of Max Payne begint ongelooflijk en ijzersterk maar ik merkte toch wel dat chapter II en III minder waren dan het eerste deel omdat het op de duur allemaal wat grijs oogde (lees 'veiliger' , want Max Payne I was ook grijs, maar had dan die lekkere sneeuwomgevingen, rode gotische kamers en een lekkere mansion missie) en je bijvoorbeeld 3 of 4 levels had in dezelfde omgeving (en je kwam dan ook nog eens terug naar gebouwen die je al hebt doorlopen in een vorige missie). Waar het voorgaande deel grootser en grootser werd, bleef dit deel een beetje met beide voeten op de grond en de climax was wel heel goed, maar bleef wat te constant met de rest van het spel.

Voor mij blinkt het tweede deel dan weer aan op vlak van graphics en gameplay. Bullet Time was leuker te gebruiken, de lijken vlogen lekkerder in de lucht en het speelde allemaal erg soepel. Ook vond ik de droomsequences beter in The Fall Of Max Payne (die van het eerste deel was wel irritant) en dan had je uiteraard dat ijzersterke eerste chapter. Vind beide games echt ongelooflijk

Ik denk dat voor vele mensen The Fall Of Max Payne aanvoelde als een korte kopie en deel 3 juist in bepaalde opzichten alles veranderde. Voor sommige valt dat in de smaak , anderen willen dan liefst weer terug naar die oude stijl