Max Payne 3 (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Max Payne 3 vindt plaats in het brazilië van 2015. Max Payne is verhuisd naar São Paulo waar hij dienst doet als privé beveiligingsbeambte voor een rijke familie. Sinds Max, na alle gebeurtenissen, heeft besloten New York de rug toe te keren is het echter bergafwaarts gegaan met hem. Hij is verslaafd aan pijnstillers en raakt opnieuw verzeild in een corrupte onderwereld waar hij te maken krijgt met intens veel geweld. Hij zal alles moeten geven om te overleven. Samen met zijn wapens en instinct gaat hij op zoek naar de waarheid.

avatar van Hadouken
Je bent wel van de relevante vergelijkingen of niet?

avatar van Tsjo-Wi
koning-phong schreef:
Ik weet ook 400 proc zeker dat mensen die dit game spelen ook Call of Duty spelen en die niets snappen van intelligente games zoals MGS.

Deze zin verdient gewoon zijn eigen topic

avatar van TruePimpTingle
Tsjo-Wi schreef:

Deze zin verdient gewoon zijn eigen topic

Ondanks zijn mooie spelfoutjes geef ik onze phong wel een beetje gelijk.
De gameplay is zeer goed voor een 3th person shooter, maar het heeft niet de charme van de vorige max payne games.
Het heeft met zijn constant over-the-top gameplay meer iets weg van een call of duty.
En ja, het verhaal...

Poepspel.

avatar van Tsjo-Wi
TruePimpTingle schreef:

Ondanks zijn mooie spelfoutjes geef ik onze phong wel een beetje gelijk.
En ja, het verhaal...

Over die minpunten ben ik het zeker eens, maar dit blijft gewoon een super lekkere third person shooter. Het is alleen omdat het de naam Max Payne draagt dat mensen (terecht) zo kritisch zijn. Dit spel is net als Call of Duty gewoon hap slik weg vermaak van de bovenste plank, terwijl de oude delen echt veel meer te bieden hebben dan wat leuk schietwerk. Dus ja eigenlijk heeft hij wel een punt, maar het is gewoon de manier waarop die het brengt waarom ik moet lachen.

avatar van Robbert_Alberts
Wat een drama. Max Payne 3 is samen met Call of duty MW2 de enige game wie ik ooit verkocht heb. En wanneer ik een game verkoop betekent dat ik er bijna van moet kotsen. De graphics is echt het enige wat deze game nog een beetje goed maakt. En om eerlijk te zijn is het me niet eens gelukt Max Payne 3 volledig uit te spelen. Snel vergeten!

avatar van Dragonslayer
Ik heb er nu een paar uur op zitten. M'n eerste indruk was' wauw wat ziet dit er smakelijk uit!' Er zijn maar weinig spellen die zulke realistische, gedetailleerde en vooral ook vloeiende graffics hebben.

Maar verdorie die gameplay... Ik heb meer het idee dat ik een film aan het kijken ben dan dat ik een game speel. Gigantisch lange cutscènes of loopstukjes waarin niks gebeurt, het spel wordt elke 5 minuten weer stil gelegd. Dan hebben ze ook nog vage special effects in de cutscenes. Die vond ik eerst interessant maar naarmate ik ze elke cutscene weer door m'n strot kreeg begon het me te irriteren. Ook vind ik het tot nu toe nog behoorlijk eentonig. Elke keer een beetje door een gebied lopen, mensen neerknallen met een paar verschillende wapens en hier en daar wat slowmotiondingen.

Typische Rockstargame van deze tijd. Alles zo echt mogelijk maken, het laten lijken op een film en eentonige gameplay. Zo vond ik GTA IV ook al tegenvallen. En ze hebben het ook weer voor elkaar gekregen om zo'n dramasfeer te creëren. Ik ga toch liever naar de bios als ik een film wil zien.

avatar van Dragonslayer

cijfer 0,5

Wtf is dit dan voor onzin? Call of duty heeft juist een heerlijke vlotte single player.

En ik snap die intelligente reacties van je soms totaal niet. Herinner je je reactie op Skyrim nog?
koning-phong schreef:
Wat een complex game zeg! snap er geen moer van !!!

Ik weet niet eens hoe ik die kooien op het begin moet openen gvd !! kutspel

Dat Koning-Phong überhaupt het woord intelligentie in zijn mond durft te nemen...

avatar van Realistic Gamer
Nou... Ik... Snap... Helemaal... Niks... VAN JULLIE REACTIES!!! What in The HELL is WRONG!!!
Dit is een van de meest aller mooiste Game ooit gemaakt en het enige wat ik zie zijn reacties zoals 'Wat een Drama' - 'Poepspel' - 'Intilligent?' - 'Laag cijfer' - 'Verkocht' - 'Irritant spel' Mischien ben ik wel een raar persoon, en dat mag best wel blijken, maar toch wil ik een heel goed antwoord op mijn reactie! Wat is er toch mis met zo'n game die 4 a 5 jaar lang is uitgesteld, zo veel is bijgewerkt en z'n prachtige game-play heeft? Is dan die gekke Call of Investigation/Pistooltje in de hand voor de camera en hopla! toch vele male mooier en populairder dan zo'n prachtige game als deze? Iemand!
Leg mij Alstublieft uit wat er mis is. ik lees negatieve berichten TE vaak over dit meesterwerk?

dat ene level in die bar is meesterlijk!...

Ik ben echt kwaad op dat tuig.

Realistic Gamer schreef:

er zit wel wat min punten aan dit spel hoor Realistic Gamer

- je kunt vaak niet verkennen zoals je dat wilt
- te veel filmpjes er tussen door (dat haalt je uit het spel)
- het begin verhaal van Max payne had persoonlijker gekunt (net als in het geweldige deel 1!)
- soms kun je in bullet time de camera niet bewegen zoals je dat wil

voor de rest inderdaad een geweldig spel!

Hij is gewoon niet realistisch.

avatar van rickazio
Robbert_Alberts schreef:
Max Payne 3 verkocht (...)
me niet gelukt Max Payne 3 volledig uit te spelen

even de essentie uit je comment gehaald,
als je een spel niet kunt uitspelen is het niet gelijk een slecht spel

avatar van Robbert_Alberts
@ rickazio

misschien het zinnetje anders opvatten.

Misschien binnenkort toch maar eens spelen, deze.

Realistic Gamer schreef:

De game is een aanfluiting als je het met deel 1 en 2 gaat vergelijken. Max Payne als personage is nog wel steeds duidelijk herkenbaar als de cynische max payne.

De locaties en het verhaal zijn echt kansloos.

De AI laat ook zwaar te wensen over.

De game is gemaakt voor een muisbesturing dus op een console heb je wel eens ruzie met de besturing.

Toch maar niet spelen, deze.

Even wat gameplay bekeken en het is gewoon echt de zoveelste coversysteem shooter geworden. Levert zulke eentonige gameplay op en bij een eentonige game als deze lijkt mij dat dodelijk om doorheen te komen.

Ga ik dus mooi niet aan beginnen.

Toch maar even aan het spelen, deze.

avatar van TruePimpTingle
Confusie schreef:
Toch maar even aan het spelen, deze.

A man of his word

Toch best een vermakelijke shooter eigenlijk. Het is wel gewoon echt Max Payne en dat is een serie die voor mij wel enige nostalgische betekenis heeft.

Ziet er allemaal zeer scherp uit en de nieuwe setting vind ik eigenlijk ook wel prima. Na twee games hetzelfde moet dat ook best kunnen.

En wat het coversysteem betreft. Dit heeft tenminste nog altijd het zeer vermakelijke bullet time wat toch een vrij distinctieve ervaring levert.

Prima game eigenlijk. Dus nog een negatieve opmerking en ik ga ook uit mijn plaat.

Confusie schreef:

Uit mijn plaat? Is dat niet vanwege mijn reactie?

Namens mij lieftallige Game-Freaks... Alvast vriendelijk bedankt voor jullie goede reactie's over waarom dit spel volgens vele zo ontzettend slecht is. Dat is waar ik om vroeg in mijn vorige reactie!

Ik snap het nu wel een beetje. Weet je... Het leuke aan dit soort spellen is dat je gewoon een acteur bent of aanvoelt als acteur en je bestuurt een acteur in een spannende mooie Actie Game! Dat is het doel waar ik mij dan ook vooral op richt. van daar dat ik van die Hollywood achtige games houd.
Ik richt mij voornamelijk op:

- Zeer mooie en Realistise Hollywood Theme! (Haha!),
- Sterk verhaal waar je alleen maar mee bezig bent,
- Sterke Personages en heel diepgaand (Mooi voorbeeld is Heavy Rain),
- De aller beste Graphics uit de PlayStation 3 halen,
- Besturing die perfect is. Niet te snel en niet te traag qua lopen schieten,
(Personage moet altijd geheel in beeld)

Rockstar Games is degene waarop ik nu altijd vertrouwd door dit realisme dat steeds mooier en beter word in alle Rockstar Games spellen! Zo. En dat was mijn kant!

Misschien moet ik het nog maar eens een kans geven, de setting ziet er inderdaad prachtig uit en graphics ook maar het word na een verloop van tijd enorm eentonig en Max blijft en blijft maar klagen en klagen (zijn dode vrouw etc etc. ) en steeds hetzelfde en hetzelfde en op een gegeven moment had ik echt zoiets van wat doe ik toch? het werd gewoon zo saai vergeleken met andere Rockstar Games zoals bijv. GTA 4 was alles gewoon memorable en je had het gevoel iets te doen met een reden omdat het niet saai werd..

Over de graphics mag/weiger ik negatiefs over te zeggen, die is gewoonweg prachtig.

Ik ben een Rockstar Games fan, en als fan vind ik het jammer dat Max Payne 3 buiten de boot valt maar probeer ik ook mezelf aan te passen aan het spel en de spel in z'n waarde te laten aangezien de setting mooi is etc.

Wie weet ga ik hem nog weleens spelen al is het alleen voor de setting.

avatar van Dutch-J3ff
Super toffe shooter met prachtige graphics!!

Alleen soms vind ik de besturing een klein beetje aan
de matige kant, voor de rest een uitstekende game...

Hey ff vraagje
Ik ben van plan dit spel binnenkort te gaan halen, maar kvroeg me af hoeveel uur singleplayer gameplay dit spel heeft.

Danil schreef:

btw is de multiplayer wat is is dat niks?

Je moest eens weten hoeveel ik van dit spel houd!... De multiplayer is erg leuk, maar het ligt natuurlijk helemaal aan jouw zelf wat jij er van vind. Stel: Je houdt van spellen met een Hollywood tintje met een sterk verhaal met maarliefst 14 hoofdstukken en ook met de meest beste en mooiste Gameplay, dan is deze game zeker een aanrader! Als je het zal spelen moet je als het waren een idee krijgen van 'WAUW! Hoe mooi de game er wel niet uit ziet!!!'

Ben je iemand die veel COD game's speelt en er alleen maar vaart in wil qua schieten en doelen,
dan zal deze game gaan irriteren. Maar zoals ik al zij, het ligt helemaal aan jouw zelf.
Ik kan helaas niet beoordelen welke game voor jouw wat het beste is!

avatar van Poepgezicht
Danil schreef:

btw is de multiplayer wat is is dat niks?

Steam zegt bij mij dat ik 8 uur gespeeld heb, ik heb alleen de campaign uitgespeeld en de multiplayer links laten liggen. Daar kan ik dus niets over zegggen.

Heb max payne 3 nu voor ps3, hij is 2e hands en ik wil nu online spelen maar dat lukt niet.
Elke x als ik in het multiplayer menu zit zoekt die niet naar andere spelers Er blijft alleen staan One player needed
Kan iemand helpe?

avatar van Waackx
1,5
Jaren lang wachten op het derde deel, en krijg dit gaar werkje als eindresultaat.
De gameplay is saai, het Free-aim en het Cover-systeem zijn slecht.
Zelfs de Bullit-time is dramatisch want kon je in het verleden met 1 dodge (die in dit deel tergend langzaam is) een man of 10 afknallen en naar een bepaalde richting duiken, val je nu ergens door de weinige bewegingsruimte ergens tussen het schietgevecht in en hopen maar dat je het overleeft.
Na L.A. Noire weer een teleurstellende game van Rockstar.

avatar van richiedoom
Tja, ook voor mij niet wat ik had gehoopt.

Toen ik als klein jongetje Max Payne in mijn playstation stopte, wilde ik het spel al na 5 minuten ruilen. Het allereerste spel dat ik speelde waarbij je moest lopen en richten met de analog sticks, ik snapte er geen reet van. Daarnaast vond ik het doodeng, het was te realisitisch. Uiteindelijk toch ff doorgezet en het bleek een meesterwerk te zijn! De sfeer was huiveringwekkend en het schieten met bullettime werkte heerlijk. Deel 2 vond ik vervolgens iets (maar dan ook echt iets) minder dan deel 1, maar ook dit was weer een schot in de roos.

Nu deel 3. Toen ik een kale max payne in brazilie zag in een teaser, had ik gelijk mn oordeel al klaar. Dit zou niks gaan worden. Uiteindelijk is het een leuke shooter geworden, maar kom op dit is echt een anticlimax van de trilogie. Het schiet allemaal lekker weg, het sarcasme van max blijft mooi, maar waar is de sfeer!!!! Dat duistere, een besneeuwd new york, die soundtrack, het is in dit deel allemaal nauwelijks of niet aanwezig!!! Het meest onvergeeflijke vind ik nog de cutscenes, die hip over proberen te komen maar alleen maar bloedirritant zijn! Had gewoon die comics gehouden, dat was briljant.

Vernieuwing vind ik echt niet erg, maar wel als het ten koste gaat van juist de sterkste punten van de vorige delen. En ik heb me echt wel vermaakt met deze game, de animaties zijn echt super. En toch als deze game niet was gemaakt had ik er weinig aan gemist. Ontzettend zonde....