Max Payne 3 (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Max Payne 3 vindt plaats in het brazilië van 2015. Max Payne is verhuisd naar São Paulo waar hij dienst doet als privé beveiligingsbeambte voor een rijke familie. Sinds Max, na alle gebeurtenissen, heeft besloten New York de rug toe te keren is het echter bergafwaarts gegaan met hem. Hij is verslaafd aan pijnstillers en raakt opnieuw verzeild in een corrupte onderwereld waar hij te maken krijgt met intens veel geweld. Hij zal alles moeten geven om te overleven. Samen met zijn wapens en instinct gaat hij op zoek naar de waarheid.

avatar van kArIzMa_TuRk
Hij is cynischer dan ooit!

Relax
Vind het wel een slappe storyline hebben als ik dit zo lees...

Rockstar ... *zucht* Eerste screenshots wijzen in ieder geval al op een totaal andere game. Fantastische franchise word hier verkracht.

Relax schreef:
Vind het wel een slappe storyline hebben als ik dit zo lees...

Klinkt een beetje als de film Man on Fire met Denzil Washington.
Alleen ontbreekt er nog een kind..

Maar slap plot? Was deel 1 zoveel beter dan met het clichematige vrouw en kind vermoord, Max zweert wraak?

Het gaat me om de uitwerking en die was in deel 1 (2 nooit gespeeld helaas) echt fantastisch.

Ik kijk echt uit naar dit 3e deel. Hopelijk een waardig next gen vervolg.

avatar van Thomas83
Ik vind het plot juist wel aardig klinken. Een oudere Max Payne, ben wel benieuwd. En het gedeelte over de verslaving aan pijnstillers vind ik wel aardig in het plaatje passen.
Wist overigens niet eens dat er een derde deel aan zat te komen. Of ik was het alweer vergeten.
Hier de site van het spel:

ROCKSTAR GAMES PRESENTS MAX PAYNE 3 WINTER 2009 - rockstargames.com

avatar van jellecomicgek72
Dit wordt het helemaal!

Rujar schreef:

Wat een talent zeg. Nagenoeg niets weten over het spel en aan de hand van een half dozijn screenshots al weten te oordeln dat het een totaal andere game is en een verkrachting van de franchise.

Ik kijk hier in ieder geval erg naar uit. Het feit dat ze voor het derde deel met een gewijzigde setting werken en Max Payne zelf als een oudere, down-on-his-luck verslaafde neerzetten maakt me in ieder geval wel nieuwschierig. Ik zat zelf tenslotte niet te wachten op Max Payne 1.1 of 2.1. (hoe geweldig die ook waren - maar New York in bullet-time had ik nou wel gezien).

Waarom zou ik enthousiast moeten worden. Max Payne is een film noir achtige game. Afgaande op de beelden en deels het verhaal ontbrekende hierbij toch een aantal aspecten die hiervoor kenmerkend zijn.

avatar van Thomas83
Na het bekijken van wat screenshots krijg ik een beetje hetzelfde gevoel als Rujar.
Met Brazilië als voornaamste of startlocatie kun je nog alle kanten op, maar de screenshots zien er toch vrij zonnig en zomers nog uit. Exact het tegenovergestelde van de Max Payne-feeling. Ik vrees nu echt dat ze de boel gaan verkrachten. Ik las ook dat Remedy niet meer aan het spel meewerkt.
Kwam trouwens op Youtube nog een filmpje tegen:

YouTube - Max Payne 3 Game Official *Coming Winter 2009*

Is dit iets door een fan gemaakt of zo, of is het echt muziek uit spel? Ik mag hopen van niet zeg. Dit heeft echt geen zak met Max Payne te maken.

Trouwens ook een andere voice actor. Totaal ander gezicht andere setting.... dit is Max payne niet meer. wat laten ze nog wel heel van de serie?

Ik heb het zelfde gevoel als bij de nieuwe Bond films, het blijft aardig maar het is geen Bond meer. Het kan nog best een vette game worden maar niet onder de naam Max Payne.

"Op grafisch vlak worden er door Game Informer onder meer vergelijkingen gemaakt met Uncharted 2. De game beschikt over levendige kleuren .."

en BTW vorige delen waren 18+ nu niet meer....

Trailer: Trailer Max Payne 3

Imperial Figure
Rujar waar is die max payne 3 trailer? dikke Guillermo & Tropical Danny - Toppertje

%%%%%%
De game word echt super slecht het is geen Max Payne meer als ik het filmpje van Rujar moet geloven

Effe seriuus de sfeer is totaal weg.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Klinkt een beetje als de film Man on Fire met Denzil Washington.
Alleen ontbreekt er nog een kind..

Ik kijk echt uit naar dit 3e deel. Hopelijk een waardig next gen vervolg.

Nou deel 2 had anders een super storyline.

Ik ging er vanuit dat het per deel steeds sterker zou worden.. maar helaas.

avatar van Thomas83
Deel en 1 en deel 2 vond ik allebei een aardig plot hebben, maar niet echt super. Vaak toch een beetje standaard allemaal.
Maar wat het zo goed maakte was de emotie en betrokkenheid die je voelde in het spel. Die sombere film noir-sfeer met een regenachtig of besneeuwd New York en de zeer cynische en droevige Max Payne. En dan ook nog die sombere en wat dreigende soundtrack erbij.
In een zonnig Brazilië zie ik die sfeer niet zo snel opgewekt worden.
Maar goed, Brazilië is een groot land en daar schijnt ook niet altijd en overal de zon natuurlijk.

avatar van Ga_me_bre_aker
Het Wordt gewoon zoals 1 & 2 als je naar de gameplay kijkt:

YouTube - MAX PAYNE 3 (LEVEL: MISSION IMPOSSIBLE) GAMEPLAY

voor de rest verheug ik me op deze game

Ga_me_bre_aker schreef:
Het Wordt gewoon zoals 1 & 2 als je naar de gameplay kijkt:

YouTube - MAX PAYNE 3 (LEVEL: MISSION IMPOSSIBLE) GAMEPLAY

voor de rest verheug ik me op deze game

Dat is een mod voor Max Payne 2....

De gameplay zal ook waarschijnlijk wel grotendeels hetzelfde zijn, behalve dat ze het schuil systeem waarschijnlijk zullen intergreren.
Vind het personage en de uitstraling er tot nu wel telleurstellend.
Zoals eerder gezegd, de serie is film-noir, waar de strips perfect op aansloten.

avatar van Deftones_JP
Fijn, weer een third person shooter met een schuilsysteem en bullet-time. Natuurlijk is de Payne serie grondlegger van dit genre maar ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met third-person-shooters. Laat mij maar lekker in first-person knallen. Zeker als dat uitgekauwde coversysteem weer eens uit de kast wordt getrokken.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Hij is verslaafd aan pijnstillers

Dat is dan wel weer een erg goede grap. Ik vroeg me bij het spelen van Max Payne 1 en 2 altijd al af hoe hij in hemelsnaam zoveel pijnstillers tot zich kon nemen zonder verslaafd te raken.

Op een schuilsysteem zit ik overigens niet echt te wachten en dat het zich in Brazilië afspeelt lijkt me ook een erg slecht plan. Weg is de Max Payne sfeer. Had hij niet naar Chicago kunnen verhuizen?

Ik heb Uncharted nooit gespeeld maar als ik zeg zonnige oorden + schuilsysteem + third person actie beschrijf ik die game dan?

BoordAppel schreef:

Inderdaad.
Ik had verwacht dat dit een game zou worden waar ik met smacht op zou zitten te wachten, maar het boeit me maar bar weinig.

avatar van Musique
Max Payne ziet er niet al te best uit. Het pijnstillers slikken gewoonte heeft toegeslagen. Het klinkt interessant maar toch nog een beetje cliche. Het is voor als nog onbekend of de andere (minder) duistere omgeving ten goede zal komen. Het verhaal is nog steeds depri, dat wel.

Rockstar heeft aardig wat problemen, ik las dat het team hier ook dagen van 16 uur maakt en dat het verhaal een aantal keer is herschreven. Source: Max Payne 3 development allegedly also suffering from mismanagement - joystiq.com

avatar van drezic
'Samen met zijn wapens en zijn instinct gaat hij op zoek naar de waarheid'

Gaverdamme.

Desondanks, ik kan niet wachten op deze game. Heb onlangs deel 2 nog maar weer eens gespeeld, hoe vet is die game!

avatar van TruePimpTingle
Het feit dat Remedy niet meer meewerkt aan de game reeks waar ze toen die tijd in 2001 bekend mee zijn geworden, is wel erg teleurstellend, ik vind ook dat de omgeving totaal niet past bij de orgineel grimmige en grauwe max payne wereldje van de vorige delen.

Inderdaad, what the fuck doet Max Payne nou in Brazilië. Tot ziens film noir.

Ondanks dat ik een groot fan ben van Rockstar heb ik echt het gevoel dat ze de essentie van Max Payne gaan verkrachten met dit deel.

avatar van TruePimpTingle
Naja, zover ik heb begrepen is deze game nog steeds volop in ontwikkeling en verre van klaar. ik hoop dan ook dat remedy mischien toch gaat meewerken, of dat ze (rockstar) op z'n minst een beetje het gevoel en sfeer van de vorige 2 uitstekende delen in dit deel verwerken, zodat het teminste een beetje aanvoelt als een max payne game.

Ik ben altijd helemaal fan geweest van de max payne games. Ik heb ze allebei nu 7 keer uitgespeeld.

Zoals ik plot nu hier lees, vrij basic. En ik heb de screenshots heb bekeken gaat dit niet goed komen.

Ik ben bang dat het mooie sfeertje naar de kloten gaat, en dat het niet meer die speciale x factor heeft die het onderscheid van de andere games. Maar ik zal het afwachten.

avatar van codey123
Ik denk dat de missies een beetje GTA IV achtig worden.

shadowmaster100
codey123 schreef:
Ik denk dat de missies een beetje GTA IV achtig worden.

dan mogen ze van mij wel oprotten,want dat is het laatste wat we willen van max payne 3.

inderdaad shadowmaster