FIFA 10 (2009)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

FIFA 10 is de editie van het seizoen 2009/2010 in de bekende FIFA-reeks. Uiteraard is er in FIFA 10 weer enorm veel licenties aangetrokken, waardoor honderden teams en tientallen competities met officiële namen aanwezig zijn. In FIFA 10 keren opties als de onlinemodus terug, maar er zijn ook enkele nieuwe modi toegevoegd. Ook zijn de managermodus de Be A Pro-modus weer aanwezig en zijn hier enkele vernieuwingen doorgevoerd. Daarnaast zorgt het 360-graden dribbelsysteem ervoor dat de speler meer controle heeft over de bal.

AvMerode
lowieke schreef:
cheaters....hoe cheat je in godsnaam??

Je moet gewoon meer oefenen

Er is een manier van cheaten, heeft feyenoord gelijk in, ook maken ze veel misbruik van de A.i. keepers die op veel punten niks doen.
De A.i. van de keepers zijn veel beter in Fifa 09, maar goed, in fifa 2011 zal de A.i. van de keepers nog dommer zijn heb ik gehoord, dus wees dan helemaal op de hoede van cheaters.

Wat is A.i.?? Jammer van die cheaters... Ik win eigenlijk online wel veel. Alleen Chelsea verlies ik bijna altijd, rotclub.

Ik hoop dat in 11 eindelijk de jupilerleague mee mag doen. Een droom die OOIT uit gaat komen.

Timmy757 schreef:

Met vrienden inderdaad geweldig leuk. Online is het een ontzettend zuigspel. Misschien niet eens persé door het spel opzich. Maar een bron van irritatie wat mij van het online spelen (xbox live) afhoud is het feit dat iedereen steeds het spel verlaat als jij aan het winnen bent. Net weer 3x gebeurd. Hier had EA wat mij betreft wel wat op mogen verzinnen (punten aftrek oid). Kost het spel een halve ster, ik ga van 4* naar 3,5*.

Je moet helemaal niet de optie hebben om eruit te stappen.
Repalys mogen er ook uit, daarvan flip ik wel helemaal uit de pan.

Rujar schreef:
Je moet helemaal niet de optie hebben om eruit te stappen.
Repalys mogen er ook uit, daarvan flip ik wel helemaal uit de pan.

Trekken ze de internet- of stroomkabel eruit. Als je niet tegen zulke dingen kan moet je gewoon niet online gamen - ze vinden altijd een manier om je te irriteren.

Wat mij betreft mogen die celebrations er wel uit. Volkomen nutteloos.

avatar van Spawn NL
AvMerode schreef:

Misbruik maken van de stupide acties van de keeper is geen Cheaten, persoonlijk ben ik nog nooit gecheat in Fifa en ik heb er al aardig wat potjes opzitten.
De enige problemen die je kunt krijgen zijn connectie problemen, daar kan EA ook weinig aan doen.
Btw: als de keeper in F11 nog dommer word dan nu hou ik mijn hart vast, de keeper heeft nu al het inschattingsvermogen van een goudvis.

avatar van Ageingrebel
Bah, heb ik eens de kans om online te spelen, haken mijn tegenstanders 11 (ELF!) keer op rij af omdat ze achterkomen of zwaar aan het verliezen zijn. Ik vind echt dat ze zware strafpunten mogen uitdelen voor deze praktijk. Wat ook een goed idee zou zijn is dat ze een soort virtueel brandmerk voorzien voor deze afhakers zodat iedereen ze kan negeren. Man echt frustrerend.

avatar van Feyenoord100jaar
Je kunt ze ook negeren, Als je een tegenstander aan het zoeken bent moet je het niveau van disconnect instellen.

Die quitters zijn idd zwaar irritant, ik spaar zelfs wel eens tegenstanders, 2-0 voorkomen en dan de tegenstander wat laten komen, laten schieten zodat ze niet quitten. Ergens ook wel weer vermakelijk, ze het idee geven dat ze mee kunnen komen

avatar van Feyenoord100jaar
Ik laat dan meestal de keeper uitkomen, alleen heb ik op die wijze ook een paar keer verloren

Wat verslavend, net als de andere fifas. Krijg er gewoonweg geen genoeg van.

de mp mode 1 tegen 1: echt geweldig, alleen wel stom als je met 3-0 voor staat dat 5 van de 10 tegenstanders dan weg gaan.

Maar over het spel niets te klagen voor mij.

5 sterren

Ageingrebel schreef:

HELEMAAL MEEEENS

Tegen elkaar is het een aardig spel, maar tegen de computer blijft het een pleurisspel. Pffff, frustrerend slecht.

Feyenoord100jaar schreef:

Waar kan je dat ergens instellen? Ik deed namelijk gewoon snelle wedstrijd voor klassement omdat ik gewoon wat wilde spelen. Maar is het eigenlijk nog mogelijk om met grote cijfers te winnen? Soms sta ik na 30 minuten 5-1 voor maar dan weet ik dat het gewoon aftellen is tot de ander disconnect.

Ageingrebel schreef:

Head to head ranked match -> en dan tegenstander zoeken moet je volgens mij meteen onderin bij instellingen nv% instellen, dus dan kun je het beste 0-20 of 10-15% als er zo iets staat.

Feyenoord100jaar schreef:

Ok, hartelijk bedankt, ik zal het zeker eens uitproberen wanneer ik weer online kan! Hopelijk kan ik dan eens een wedstrijd uitspelen als ik voorsta. 5-1 voorstaan na 35 minuten met België tegen Kameroen is echt gewoon te leuk om dan de tegenstander te laten disconnecten... Wat een teleurstelling was dat. Het valt me trouwens op dat mensen er minder goed tegen kunnen als ik win met België, ik vraag me af waarom

Dobbelstenen
[Review]

De fifa-serie heb ik altijd gespeeld. Ik kocht ieder jaar in oktober vast de nieuwe fifa van dat jaar. En vanzelfsprekend ook dit jaar weer Fifa10. Maar door vele vette andere games van dit jaar heb ik Fifa10 maar weinig gespeeld. Drie manager seizoenen en twee speel-als-prof seizoenen. Deze seizoenen speeltijd fifa bevielen me niet uitermate goed. Ik probeer dit hierin te verwoorden.

Ik heb Fifa altijd gespeeld voor de singleplayer, een beetje manager doen en zo. Vroeger hield ik dat echt 9 seizoenen vol maar dat lukte me deze keer niet. Slechts 4 seizoenen vermaak. Je kunt je afvragen of dat licht aan Fifa10 of aan de waslijst aan goede games dit jaar. Tja.. één ding is voor mij zeker, ik speel Fifa gewoon 10x liever online of met vrienden op de bank dan de singleplayer.

Dat ik zo abrupt fifa zo ontzettend kut vind moet een reden hebben. Je kunt de rede sowieso vinden bij de makers of bij mezelf. De rede in dit geval licht voor mij bij de makers;
Je kunt voor mij een voetbalgame niet ieder jaar leuk houden merkte ik dit jaar. Ik ben een fifa-speler die houd van nagemaakte gezichten en stadions enz. Hiervoor bracht fifa10 me niet genoeg vernieuwing. Mensen die erg van fifa houden, die ik in mijn omgeving genoeg ken, zullen zeggen dat het allemaal om de goede gameplay gaat. Maar hier kan ik me weinig in vinden, zo’n verbetering noem ik noodzaak. Als er ieder jaar een nieuw deel uitkomt verwacht je toch op zijn minst verbetering met de jaren mee?

Ik kan niet ontkennen dat er geen verbeteringen waren, er waren er genoeg zelfs. Neem nou die 360 graden hoek, dat is toch een zeer prettige verbetering. De verbeteringen ten opzichte van 09 moet je dan ook allemaal in de gameplay vinden. Iets waar ik me niet zo in kan vinden. Ik wil meer stadions nagemaakt met sfeer en nagemaakte (ook Nederlandse) spelers. Verder blijft het menu en dergelijke hetzelfde.

Ieder jaar is er weer de discussie tussen de fanboys wat het betere voetbalspel is. Dit jaar was duidelijk te zeggen dat Fifa de strijd had gewonnen van PES. Ik had zelf ook al wel wat PES gespeeld andere jaren, maar dat was niet helemaal mijn ding. De Fifa vs. PES strijd wint Fifa dus duidelijk. Maar PES probeert dit jaar met een schone lei te beginnen om zo meer fans te krijgen. Veel succes want Fifa verdient een betere concurrent.

Conclusie:
Nadat ik zag dat FIFA10 weer op nummer 1 staat in de rotatielijst moest ik even kwijt wat ik vond van deze game. Ik ben klaar met de Fifa serie. Want ik kan niet leven met alle bijgewerkte selecties en wat verbeterde gameplay. Waarschijnlijk zullen alle fifa fanboys me boos aankijken maar ja, ik heb me dit jaar gewoon niet kunnen vermaken. Misschien volgend jaar?

avatar van DylanVR
hehe grappig nu nog een review:)

Dobbelstenen
huh?

avatar van DylanVR
11 is bijna uit, gewoon grappig:)

avatar van PyrexVision
Hoe koop je in godsnaam spelers op de transfermarkt?
De spelers hebben gewoon NOOIT interesse in mijn club.
Dit is nu m'n 2 jaar, ben Ajax, en ben met Ajax vorig jaar kampioen geworden en m'n onderhandelaars staan op z'n hoogst ingesteld.
En altijd weer een kut excuus: "Speler X wil liever spelen met spelers die zijn kwaliteiten kunnen verbeteren", "Speler Y denkt dat hij in jouw club één van de velen zou zijn", "Speler Z zoekt een coach met meer ervaring". Bah, wat een vervelend gedoe.

PS. Beste footie ooit, dat wel

PyrexVision schreef:
Hoe koop je in godsnaam spelers op de transfermarkt?
De spelers hebben gewoon NOOIT interesse in mijn club.

PS. Beste footie ooit, dat wel

Nog nooit echt problemen gehad met transfers, maar kan het zijn dat je reputatie als coach nogal laag is? Dat is meestal een afknapper voor transferdoelwitten.

avatar van Marcellussss
Salaris heel hoog zetten, niet transfersom (= geld voor de club). Dan komt bij een ploeg als Ajax vrijwel iedereen (tenzij je op C. Ronaldo enz aast)

avatar van PyrexVision
M'n reputatie zal wel niet zo hoog zijn, dit is m'n 2e seizoen pas.
Maar een te hoog salaris, dan gaat m'n club kapot man

avatar van Ageingrebel
Jezus Christus, zonet 5 wedstrijdjes op pc gespeeld... Afschuwelijk. Ik ben echt in shock van het verschil met op console te spelen. Het trekt op geen zak.

avatar van PyrexVision
Marcellussss, thnx voor je advies, ik ben nu de trotse eigenaar van een Ajax met Khedira, Nigel de Jong en Theo Walcott

avatar van Marcellussss
Geen dank, en je ploeg heeft heel wat manschappen nodig om daadwerkelijk verlies te gaan lijden. Hopelijk verbeterd in Fifa 11

avatar van PyrexVision
Leuk zeg. Wil ik een wedstrijd doen, zegt FIFA dat m'n team niet compleet is.... Hoe bedoel je niet compleet, ik zie niks hoor! Geen rode kaarten of blessures!! WTF!

PyrexVision schreef:

Dit is een irritante bug, maar je moet je assistent-coach aanzetten voor die wedstrijd en dan kan je gewoon spelen. Moet je best wel je opstelling dan nog aanpassen voor de wedstrijd zelf, en dan zie je ook wie rood heeft. Heel vreemd allemaal, maar ja...

DM
Stekelenburg
VD
Bayal Sall (gescout, goede speler)
Bouma
van der Wiel