FIFA 10 (2009)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

FIFA 10 is de editie van het seizoen 2009/2010 in de bekende FIFA-reeks. Uiteraard is er in FIFA 10 weer enorm veel licenties aangetrokken, waardoor honderden teams en tientallen competities met officiële namen aanwezig zijn. In FIFA 10 keren opties als de onlinemodus terug, maar er zijn ook enkele nieuwe modi toegevoegd. Ook zijn de managermodus de Be A Pro-modus weer aanwezig en zijn hier enkele vernieuwingen doorgevoerd. Daarnaast zorgt het 360-graden dribbelsysteem ervoor dat de speler meer controle heeft over de bal.

Dit spel gaat zo goed worden. Kan niet wachten...

YouTube - FIFA 10 Press Conference Gamescom

Custom Set Pieces bij vrije trappen

AC/DC schreef:

Nee, zeker niet. Als er eerst een overtreding word gemaakt, de scheids geeft voordeel, en later bv. met een doeltrap geeft hij pas een kaart. Volgens mij staat dat toch echt niet in de spelregels hoor.
Jawel hoor.

weet iemand wanneer de demo uit kom op de xbox 360

weet iemand wanneer de demo uit kom op de xbox 360

10 september

avatar van PetOn23
dank je wel was ff nieuws gierig is die youri mulder er oook weer bij trouwens zou graag willen dat hij ze spullen pakt

PetOn23 schreef:

Tip: luister gewoon naar engels commentaar. Veel leuker en gevarieerder en met meer passie.

SvV_Ying schreef:

dat doe ik tegenwoordig ook al maar is toch leuke toevoeging in het spel dat gelul in het nederlands geef onze nederlanders toch ook wel een beetje een echt gevoel

kijk zo erg uit naar deze game ken gewoon niet wachten
to ik hem lekker kan spelen
wat vinden jullie het belangrijkste wat er moet veranderen

kijk zo erg uit naar deze game ken gewoon niet wachten
to ik hem lekker kan spelen
wat vinden jullie het belangrijkste wat er moet veranderen

Alles wat veranderd is, is al bekend. Ben erg blij met de veranderingen. Vooral de sterk verbeterde manager mode, het nieuwe dribbelen, de bal psychics, slimmere spelers en de virtual pro spreken me aan.

Nog 2 dagen tot we de demo kunnen spelen, ben benieuwd!

Ben ook benieuwd naar de demo, wellicht ga ik eindelijk weer eens terug naar FIFA. De laatste FIFA's die ik wel erg veel heb gespeeld waren nl fifa 99 t/m fifa 2002. Sindsdien hoofdzakelijk PES gespeeld, die zoals bekend steeds minder aan het worden is,

avatar van PetOn23
dit is mischien een domme vraag maar kan je de demo gewoon vanacht om 12 uur downloaden of is het ergens in de middag gaat om de versie voor de 360

PetOn23 schreef:

Bij Playstation is de update altijd in de namiddag, ik denk niet dat je op 12.00 vanacht moet rekenen. Waarschijnlijk gewoon in de middag.

Demo is aardig en naar mijn mening is fifa iets beter en fine-getuned ten opzichte van 2009.

Iemand enige tijd wanner die op PN uitkomt? hoelaat?

SvV_Ying
Er is nu al iemand die een FIFA 10 skills filmpje op YouTube heeft gezet, echt te goed. Moet je zien! Voor filmpje klik hier

avatar van Marcellussss
Zucht. Wat duurt het toch weer ontiegelijk lang met PSN.

Marcellussss schreef:
Zucht. Wat duurt het toch weer ontiegelijk lang met PSN.

Update van PSN is altijd donderdag tussen 5 en een uurtje of 7.

SvV_Ying schreef:

Heeeeeel erg vet, kan niet anders zeggen!!!

Ga gelijk ff proberen, haha!

-marco- schreef:

Heeeeeel erg vet, kan niet anders zeggen!!!

Ga gelijk ff proberen, haha!

Damn, als je het zo goed kan als in dat filmpje lijk je wel onverslaanbaar, als ik dit zie vind ik mezelf maar heel simpel spelen

Demo al op PN? Nog niet gekeken... mogen van mij wel opschieten. Ben erg benieuwd...

Eternal Thug schreef:

nee nog niet

SvV_Ying
Ik ben m aan het downloaden, hij staat op de UK store!

Ik heb de hele playstationstore afgezocht, maar vind niks.

SvV_Ying
Toch wel erg wennen! Voelt aan als een nieuwe game ondanks dat het vooral kleine veranderingen zijn. Ben vooral blij met het nieuwe schieten en dribbelen. Ga snel weer verder.

PC demo:

Pfoe, wat een ontzettende brol toch weer. Het is nog maar een demo maar toch weer talloze bugs gezien, scheidsrechters die in een perfect uitgevoerde tackle een rode kaart zien etc etc.
Maar het ergste van al: ik heb totaal niet het gevoel dat ik voetbal speel. Spelen door het centrum is ontzettend moeilijk en spitsen kunnen blijkbaar niet in de rug van de verdediging duiken. Flankenspel is dan weer doodeenvoudig en keer op keer kan ik met Abidal ofzo oprukken langs de flank en dan simpel klaarleggen voor Ibrahimovic. En dit was toch op semi-pro.. (na 2 potjes al 7-0 gewonnen tegen Chelsea )

Eindverdict: bedroevend.

avatar van Marcellussss
Net 3 potjes gespeeld, en vond het wennen wel meevallen. De eerste partij ging het een beetje stroef, voornamelijk het dribbelen, maar dit went vrij snel. Fifa 10 lijkt een kleinere uitbreiding dan 09 dat was - meer een update van. Het 360-graden dribbelsysteem geldt voor mij (nog) niet echt als een verbetering. Nooit het gevoel gehad meer controle te hebben - het is gewoon anders, eigenlijk. Verder vind ik het menu wat overdesigned aanvoelen - kan me voorstellen dat al de hupsa en effecten nogal vervelend worden na een uur spelen. Het menu lagt ook een beetje in de demo (iemand daar ook last van?).

Al met al, betwijfel ik nog of Fifa 10 het geld wel waard is.

Gister 5 potjes gespeeld .

Zover vind ikFifa 10 een waardige opvolger voor Fifa 09. Het nieuwe 360 dribbelsysteem is is echt realistisch geworden en naar mijn mening goed te besturen. Je moet nu echt goed weten wat je met de bal wilt voordat je al balcontact hebt, bewegingen van spelers ogen nu minder soepel maar wel meer realistisch. Bij 09 ging het toch te soepel en te simpel. Het schieten is wel erg veel veranderd, uit de stand schieten is moeilijker en de schoten gaan dan ook vaak over. Wel heb ik ondervonden dat de schietknop minder" gevoelig" is, dus als je op normale snelheid wilt schieten ,gaat de bal minder hard. Ook moet je je schot echt goed richten want je schiet snel naast. Dit was ook de insteek van EA denk ik om zo elke schot uniek te maken.

De tegenstander (computer) is nu veel beter, ze doen niet meer aan domme acties en als ze op t doel kunnen afstormen dan doen ze dat ook.

Het verdedigen is nu ook moeilijker geworden door de scherpere 360 besturing van jou en de tegenstander, ook dit draagt bij aan de realisme.

Voordeel situaties zijn zoals verwacht verbeterd ,voordeel is nu echt voordeel en als je de bal dan kwijtraakt gaat het spel gewoon door.

Ook heb je nu zogenaamde special moveskills, dit houdt in dat je bijvoorbeeld met een keeper niet meer allerlei trucjes kunt uithalen.
Dat is nu alleen voor de betere spelers weggelegd. Dat maakt t spel ook stukken echter.

Al met al is dit qua gameplay een waardige opvolger voor Fifa 09 die ook prima was.

Veritas
Net de demo gespeeld,en moet zeggen weinig verschil met 09 imo.
Denk niet dat ik dit spel ga kopen

SvV_Ying
Heb nu al tientallen potjes gespeeld en ik vind hem toch echt een heel stuk beter dan FIFA 09. Mijn enige echte grote bezwaar tegen FIFA was altijd dat het leek alsof het spel op een rails liep, en dat je van tevoren vaak al wist of je vanaf een hoek kon scoren of niet. Dat is nu echt veranderd, ik heb doelpunten gemaakt die in FIFA 09 nooit mogelijk zouden zijn.

Het dribbelen voelt veel natuurlijker en soepeler aan, geen rare kapbewegingen meer als je van richting wilt veranderden, spelers reageren veel nauwkeurig en sneller tijdens het dribbelen. Ander pluspunt vind ik gebruik van skills, bij fifa 09 speelde ik bijna nooit met tricks omdat het me gewoon niet lukte en het duurde erg lang voor een trucanimatie begon. Ik kan nu vloeiend met schaarbewegingen en aka's de 16 binnenlopen.

Nog een pluspuntje is het fysieke spel, je ziet veel meer fysiek spel en schouder aan schouder duels waardoor veel dribbels onvoorspelbaar worden.

Het spel voelt als totaal gewoon een stuk dynamischer aan, niet meer zo voorspelbaar als voorheen. Er gebeuren veel meer 'dynamische' dingen dan ooit bij een fifa. Denk hierbij aan schoten die nog nét van richting worden veranderd, keeper die nog net snel op kan staan, speler die nét op de been blijft staan of een bal die via een scheen de kruising in draait. Edit: net weer iets nieuws meegemaakt, lobje over de keeper, dacht dus 100% goal, verdediger rent naar de doellijn echt precies op de lijn werkt ie de bal weg met een omhaal.

Echte minpunten ben ik nog niet tegen gekomen maar dat duurt meestal een tijdje bij voetbalspellen voordat je terugkerende gereken ziet.

Tel hierbij nog alle andere zaken op die verbeterd/nieuw zijn zoals de manager mode, set pieces, live season etc. en ik denk dat deze fifa het erg goed gaat doen bij het publiek (Zoals altijd) en voor mij hoog gaat scoren. Ik hoop wel dat de Eredivisie een stuk beter beoordeeld wordt. Want een kampioen uit de 2e engelse league is echt niet beter dan Ajax, PSV, Feyenoord of Twente (Wat bij de vorige fifa's afgaand op de sterren wel zo was).