FIFA 10 (2009)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

FIFA 10 is de editie van het seizoen 2009/2010 in de bekende FIFA-reeks. Uiteraard is er in FIFA 10 weer enorm veel licenties aangetrokken, waardoor honderden teams en tientallen competities met officiële namen aanwezig zijn. In FIFA 10 keren opties als de onlinemodus terug, maar er zijn ook enkele nieuwe modi toegevoegd. Ook zijn de managermodus de Be A Pro-modus weer aanwezig en zijn hier enkele vernieuwingen doorgevoerd. Daarnaast zorgt het 360-graden dribbelsysteem ervoor dat de speler meer controle heeft over de bal.

AC/DC schreef:
Eerst voordeel geven na een overtreding en dan nog een kaart geven als de bal uit het spel is vond ik helemaal ergerlijk!
Niet bekend met de spelregels?

avatar van cihanx70
heb het spel nu al

Goh nog een profiel aangemaakt?

avatar van Futures
Deze spellen zijn eigenlijk het leukste als je tegen vrienden speelt, blijft altijd wel grappig om ze te vernederen al kan dat andersom natuurlijk ook wel eens gebeuren.

Maar goed om elk jaar een nieuwe FIFA te gaan kopen gaat wat te ver en is gewoon zonde van je geld.

PES vind ik trouwens niet altijd beter, want sommige serie's spelen namelijk echt voor geen meter.

@ cihanx70
En hoe speelt het spel ?
Zit er veel vernieuwing in ?
Hoe is de sfeer ?
Wat zijn de mogelijkheden in de online mode ?
Beetje onderbouwing kan geen kwaad.
En hoe ben je er eigenlijk aangekomen ?
De transfermarkt in in de echte wereld nog altijd niet gesloten, dus er kan nog vanalles veranderen.

avatar van snoop
kan niet meer wachten man
moet wel een te vet spel worden!

oh en %%%%%%, dat je cihanx70 gelooft

Hahahah snoop ik geloof cihanx70 niet

avatar van cihanx70
ik heb de spel en ik moet het hele tijd update voor de transfermarkt
ik kan niet veel zegge maar later wanneer het te koop is ga ik uitgebreid vertellen

AC/DC
MJ_DA_MAN schreef:
Niet bekend met de spelregels?

Nee, zeker niet. Als er eerst een overtreding word gemaakt, de scheids geeft voordeel, en later bv. met een doeltrap geeft hij pas een kaart. Volgens mij staat dat toch echt niet in de spelregels hoor.

avatar van Bahamut Zero
cihanx70 schreef:
ik heb de spel en ik moet het hele tijd update voor de transfermarkt

Toch knap dat jij een spel die in de afronding van ontwikkeling een 5* kunt geven Wat zul jij bedazeld worden als straks de uiteindelijke versie nog beter blijkt te zijn. Broodje aap verhaal dit

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Stem verwijderd.

Is hij niet in de war met FIFA 09?

SvV_Ying
Alle verbeteringen waarover tot nu toe wordt gesproken klinken fantastisch. Vooral de Manager Mode gaat er een stuk op vooruit als ik het zo hoor. Eindelijk niet meer van die rare transfers, meer voetbalsfeer om de mode heen en volgens mij waren de blessures ook realistischer had ik ergens gelezen.

Ik hoop vooral op een beter schietsysteem. Na een tijdje Fifa 09 had ik toch wel het gevoel dat schoten richting doel allemaal een beetje scripted overkwamen. Zo kwam het amper voor dat een moeilijk afstandschot er op een toevallige en/of mooie manier inging, meestal waren de doelpunten een beetje hetzelfde en had ik na een tijde gewoon door van waar je wel en bijna niet kunt scoren. Ik had begrepen dat het schietsysteem in FIFA 10 wordt aangepakt waardoor elk schot uniek moet zijn, dat zou echt een topverbetering zijn en dan moet PES wel heel erg gaan verassen wil ik die de voorkeur gaan geven. FIFA lijkt ook dit jaar weer een stuk verder.

2 okt. is trouwens niet eens meer zo ver meer en het nieuwe seizoen staat ook al weer voor de deur. De FIFA kriebels komen weer op.

%%%%%%
Deze cover is nog lelijker dan de vorige, wel grappig dat Walcot erop staat.

%%%%%% schreef:
Deze cover is nog lelijker dan de vorige, wel grappig dat Walcot erop staat.

Ja vind je het gek, met die kop van Rooney kan je geen mooie cover krijgen. Zouden ze bij EA ook niet lachen om deze cover. Ze hadden beter Lampard de plaats van Rooney kunnen geven.

Ik vind het een betere cover dan die van 09. Waar Ronaldinho ernog op staat.

joeri592
haahhaahahahhah kijk rooneys kop!!!

avatar van Naomi Watts
Gaat hier ook meer om voetbalkwaliteiten dan looks. Gaat nergens meer over hier, alsof jullie volle zalen trekken .

Je kan altijd nog zelf een eigen hoesje maken als je er zo aan stoort

joeri592
nee maar ff serieus moet je ze kop zien hoe die kijkt XD

avatar van jellecomicgek72
Hij kijkt inderdaad wel alsof ik keihard moet .......

avatar van jaspertje3
....poepen?

Enige informatie over de demo? Wanneer die uitkomt etc.

Kooshiba
10 september komt de demo uit.

avatar van WeZet
Ik verwacht weer amper vernieuwingen (zoals bij elk deel sinds 2004, enkele uitzonderingen daargelaten). Het is een fijne rechttoe, rechtaan footie, maar qua realisme moet het toch echt het onderspit delven als ik het vergelijk met de Pro Evolution Soccer reeks.

WeZet schreef:

hahha, fifa 09 was toch echt een stuk realistischer(ofzo) dan pro evolution soccer 09

avatar van Naomi Watts
Fifa 09 was stukken realistischer dan wat een PES game ooit was. Gaat er bij mij niet in, of je moet een voetballeek zijn.

SvV_Ying
Waarschijnlijk worden op gamescom de stadions bekend gemaakt die in FIFA 10 zitten, ik hoop op eindelijk weer een NL stadion.

avatar van Marcellussss
WeZet heeft Fifa volgens mij niet op één van de next-gen consoles ervaren.

SvV_Ying schreef:

Ik ook maar dan niet die betonnen synagoge ArenA .