Star Wars: Shadows of the Empire (1996)

Nintendo 64 / PC

Ontwikkeld door LucasArts
Uitgegeven door LucasArts en Nintendo

De duistere prins Xizor, leider van het Black Sun misdaad-syndicaat, aast op Darth Vadors plaats als rechterhand van de keizer. Om dit te bereiken moet hij de jonge Skywalker uitschakelen. Het is aan Dash rendar om Luke te beschermen en de Aliantie te helpen.

avatar van Foetsj_NL
Vond het echt geweldig om dit spel te spelen op de N64, zeer goed mee vermaakt en en hoogtepunt van de Star Wars serie

4 *

Geweldig eerste level, de rest wist dat niveau niet te halen. (Hoewel het allerlaatste level wel in de buurt kwam.)

avatar van Foetsj_NL
Ik ben dat eerste level vergeten, was dat niet dat je in de sneeuw tegen die grote ijzeren beesten vocht ? Of was dat een andere Star Wars game ?

Foetsj_NL schreef:

Ja, op Hoth, dat je AT-AT's (noem je ze zo? Volgens mij wel) neer moest halen.

Game_Kaza
Verassend leuke game. Herinner me nog goed dat je een pistool had en van allerlei missies moest doen. Erg vermaakt ermee.

3 - 3,5*

avatar van rpger
Een interessante Star Wars game aangezien het samen met KOTOR gebaseerd was op de expanded universe. Echter zoals genoemd was alleen de eerste level gameplay-technisch interessant.

Eerste level vond ik juist zo ongeveer het minst boeiend. Later ook nog meermaals overgedaan in andere Star Wars spellen. Beetje de Omaha Beach van Star Wars land.

Verder was Dash natuurlijk wel een beetje een reserve Han Solo. Maar wat een launch titel voor de N64 destijds en wat een leuke onvergetelijke, veelzijdige transitie naar drie dimensionaal videospellen spele was dit.

Zonder twijfel een oneindige plek in mijn top tien. Worden ze niet meer gemaakt duidelijk, zo. De eerste honderd jaar niet meer althans.

avatar van dr channard
Boba Fett level was geweldig. Bleef maar duren, toffe muziek, jetpack en dan kom je nog eens de groene premiejager tegen op het einde.

Inderdaad het level bij uitstek dat ik keer op keer kon blijven spelen.