God of War III (2010)

Alternatieve titel: God of War III Remastered

PlayStation 3 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Sony

In God of War III kruip je wederom in de huid van de stoere Spartaanse veldheer Kratos. Gewapend met zijn dodelijke Blades of Athena en nieuwe wapens en vechttechnieken en gevoed door haat en wraakgevoels gaat Kratos samen met de Titanen op weg naar de berg Olympus om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod Zeus. Rijdend op de rug van Titaan Gaia begeef je je op een gigantisch "levend level" terwijl je aan de laatste aanval begint. Slaagt Kratos om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod?

koning-phong schreef:
Ja halloo hack en slash snap ik maarre iemand's kop eraf rukken naja zeg! ik durf mijn eigen kop niet eens te bewegen meer om achterom te kijken sinds ik die beeld heb gezien

Ik kan gore wel aan, maar vergelijk het met bijv. films.. Scream ken ik aan maar dingen zoals martelen (SAW) nee aub niet zeg! en dat zijn beide gore's en slashes.. dusja

Dan is deze niet voor jou geschikt helaas, zonde want de game is ijzersterk!

Ik vind deze game heel leuk maar moet toch even de andere kant opkijken als ik iets te engs zie.
Maarre de beste game van zijn generatie gaat mij iets te ver.. misschien de beste hack en slash game jah.

avatar van wiiplayer
Je hebt God of War 1 in je top 10 staan...

Ja je zegt het al zelf.. deel 1 jah

Als je deel 1 wel wist te waarderen snap ik helemaal niet waarom deze niet:P

avatar van 666Skulldragon
Dit is 1 van de bruutste hak an slash game dat ik ooit heb gespeelt.
De graphics zijn levens echt.

avatar van Niinoke
1 woord voor deze game: ONGELOFELIJK

%%%%%%
Goddelijk spelletje

Creatief,adrealine-trippend-puzzel game met een bloederig sausje.

Niinoke schreef:
1 woord voor deze game: ONGELOFELIJK

Op elk vlak, gameplay, graphics, story, ...

Dit is verhaal is voor mij van top tot teen helemaal gespoilerd. Maar ik heb 'm vandaag geleend en ik ga 'm toch een kans geven. Kijken of de gameplay mij aanspreekt, het verhaal leek mij ongelooflijk tof. Maar eerst nog Uncharted 2 uitspelen.

avatar van Spawn
Net de E3 2010 Demo van God of War III gespeeld en ik heb er alleen maar lovende woorden voor. Man, wat een ziekelijk gave en bloederige game, waar je soms uit reflex je hoofd nog even om wil draaien omdat het te goor wordt, maar deze game komt 100% zeker om mijn te spelen lijst.

als ik hem uitgespeeld heb komt hier mijn review!

avatar van CarealotCarrot
Het wordt nog bloederiger dan de demo .

avatar van Spawn
Dat is veelbelovend.

avatar van Dutch-J3ff
Wat een toffe Hack & Slash game zeg!!

De graphics zijn adembenemend...

Supervet spel!

avatar van Rien
Man wat heb ik hier van genoten.. Tijd voor een replay

Wat maakt dit deel beter dan deel 1 of 2, kan iemand mij dit uitleggen?
Ik heb dit deel namelijk nooit kunnen spelen, ik had alleen een Playstation Deux.

- Goed verhaal.
- Graphics zijn fijn om te zien.
- In het combat-systeem is veel variatie.
- Bosses zijn niet makkelijk om te verslaan.

Kortom, het spel is voor mij zeker een game om te hebben voor je PS3 console.
Hij is nu voor een niet al te hoge bedrag te koop.

Zelf ben ik altijd al fan geweest van de God of War games sinds het eerste deel al uit kwam was ik er meteen van weg. Gewoon kopen dus! Tenzij je niet houdt van bijvoorbeeld veel bloed, onthoofdingen etc. Naast dat gewoon kopen dus.

MDRAIJER schreef:
Wat maakt dit deel beter dan deel 1 of 2, kan iemand mij dit uitleggen?

Er is niet zo heel veel verschil tussen de games. Maar dat maakt het spel juist uniek. Het verhaal loopt gewoon door en de graphics worden steeds na elke deel steeds beter.

Ook de fighting-systeem wordt steeds beter en er is gewoon meer actie in het spel te zien. Vooral in deel drie vind ik persoonlijk de bosses die allemaal goden zijn er zeer goed uitzien en leuk om tegen te spelen.

Het ziet er allemaal gewoon een stuk en stukken beter uit na elke deel. Maar veel verschil is er dus niet na elke game. Maar ik denk juist dat de kleine verschillen in het spel juist die "God of War- feeling" niet wegneemt. En zo hoort het ook te blijven naar mijn mening.

Aha, oke. Dat maakt veel duidelijk.
Ik heb namelijk dit spel alleen gezien toen een vriend van mij hem speelde voor ongeveer een kwartiertje. Het zag er toen een beetje cartoon-achtig uit, maar het kan zijn dat ik me dat verkeerd herinner.

MDRAIJER schreef:

Aha, oke. Dat maakt veel duidelijk.

Crash Bandicoot of bijv. Mario vind ik zelf persoonlijk games die er cartoony eruit zien. Bij God of War is dit niet het geval. Je kunt niet verwachten dat dit spel realistisch is. Als je echt op zoek bent naar realistische games kun je beter bijvoorbeeld Last of Us spelen op de Playstation 3 & 4 (exclusief).

avatar van iMontana
Wat ik hier vaak lees is dat God of War een hack and slash game is? Sorry, maar vind dit dus niet het geval. Tenzij je echt op een heel easy gametype gaat spelen maar als je bijv. op Normal begint te spelen is het geen hack and slash game. Je kunt dus inderdaad sneller doodgaan en je tegenstanders kun je niet zomaar killen. Ik bedoel als je tegen bijvoorbeeld Hades moet, kun je hem niet zomaar killen je moet dus echt weten hoe en wat en dat heb je ook vaak met normale tegenstanders.

Dus een hack and slash game is dit dus zeker weten niet!

avatar van CarealotCarrot
Het hack en slash genre is niet gebonden aan een bepaalde (easy) moeilijkheidsgraad.
Maar inderdaad, GoW is meer action adventure dan hack en slash.

avatar van Johnno87
Na 7 jaar nog een keer aan het spelen op PS4. Heerlijke game blijft het. Op naar de nieuwe GoW

Toch best een tegenvaller met de sublieme herziening zo vers in de herinnering.

Redelijk standaard hack en slash zoals inmiddels behoorlijk is platgetreden.

Het betere botte bijl gespleten slachtvee:

Ontbrekend hier.

Naar mijn idee.

Acties impact missend, in vergelijking met het meest recente deel met name.

Als ik het al doe liever goed.

Liever helemaal dan gaan in een harde imaginaire setting dan daadwerkelijk de gangbare gedachtegangen moeten ontheiligen met visuele contemplaties betreffend dergelijke gangen gaande in alledaags doen en laten.

Voordeel van spellen streamen, even spelen en weer door. Had ik hier daadwerkelijk een paar tientjes voor neergelegd had ik nou misschien nog net moeten gaan doen of ik het wat vond ook. Zo van heb het nou toch.

Kan ik net zo goed een beetje blij mee zijn.

Op doorreis zijnde in een wegwerp maatschappij, waarom niet.

Hoe anders dan.

Minuten komen te duur.

Nog eens geprobeerd maar gaat 'm niet worden, mis echt de impact bij die groepen gastjes.

Zelf ook gewend om groepen met gastjes te slashen dus wil 'm wel voelen als in het dagelijks leven.

Laatste titel was heerlijk kijk uit naar de opvolger maar voor nu voor mij meer fun in Darksiders II.

Een reeks die met ieder genummerd deel een duidelijke stijgende lijn heeft. God Of War 3 verbeterd alle problemen die ik had met zijn voorgangers en het is zelfs beter in de dingen die al goed waren. Deel 3 is uitgekomen voor de Playstation 3, in plaats van de PS2 of PSP zoals zijn voorgangers. Nu is deel 3 zelfs geremastered voor de PS4 en man, het ziet er adembenemend mooi uit! Tuurlijk, de remaster ziet er gemiddeld iets strakker uit dan het origineel, maar vooralsnog is de grafische sprong van PS2 naar PS3 heel sterk te zien. De omgevingen hebben er nog nooit zo groots en indrukwekkend, gedetailleerd of sfeervol uitgezien.

God Of War III heeft een paar van de beste boss battles die ik ooit gezien heb, en tevens ook het beste openingslevel die ik ooit gezien heb in een game. Het spektakel was al sterk in zijn voorganger, maar hier is de grootsheid en intensiteit x5 gedaan. Niets is te groot voor Kratos. Wat de bosses zo goed maakt is dat alles als een worsteling voelt: Kratos is niet een One Punch Man die 1 tik tegen een titaan geeft en het hoofd explodeert, maar hij moet herhaaldelijk kleine stukken van grote beesten pijn blijven doen totdat het beest zijn balans verliest, waarna Kratos al z’n kracht gebruikt om de omgeving tegen het beest te gebruiken. Hij voelt echt als een klein bovenmachtig figuur die al zijn kracht en kennis in de strijd gooit, en na langdurig worstelen pas wint, waardoor de overwinningen heel bevredigend voelen.

Ditmaal is vijanden bevechten tijdens het klimmen zo goed als verwijderd, maar zelfs de keren dat het er is vond ik het leuker. Ipv langzaam klimmen en button mashen klimt Kratos sneller en zijn aanvallen geven hem een soort setje, waardoor het tempo er goed word ingehouden. Daarnaast gaat objecten verschuiven heerlijk snel en dit deel bevat de beste puzzel die ik ooit in een niet-puzzelgame heb gezien (de perspectief illusie puzzel).

Zelfs het verhaal (iets waar ik negatief over was bij de voorgaande delen) is verrassend onderhoudend in dit deel. Waar de voorgaande delen het voornamelijk met een verteller deed die veel uitleg gaf over wat er allemaal gebeurde, word hier het verhaal voornamelijk door dialogen verteld. Er zit verrassend veel persoonlijkheid verwerkt in de figuren waar je mee praat, aan de hand van hoe ze reageren op de expositie of wat ze kiezen aan je te vertellen. Zelfs van Kratos, die ik in de voorgaande delen 1 dimensionaal kwaadaardig vond, ben ik een fan van geworden. Soortgelijk als de 2018 reboot laat hij dit keer ook zwaktes zien. Voornamelijk zijn gevoeligheid naar Pandora, die het een en ander bij hem wekt over zijn vrouw en kinderen, laat meer van hem zien. Als je ziet hoe Kratos naar Pandora praat dan zie ik aspecten terug van de gesprekken met zijn zoon. Hard, kort door de bocht, maar je merkt wel dat achter de hardheid hij ten oprechte geeft om de ander.
Maar Kratos z'n kwaadaardige kant schiet verre van tekort. Hij is nog nooit zo intimiderend geweest als hier. Wanneer je na een lang gevecht de goden weerloos van Kratos ziet wegkruipen voel je je heel machtig, met een aantal bloederige fatalaties om het af te maken.

Tot nu toe is deze recensie een soort fanboy opsomming geweest over alles dat gaaf is. Toch voelt een 5* niet helemaal op zijn plaats, al kan ik niet met gemak een zwakte aanwijzen dat deze game van zo’n cijfer weerhoud. Het is een combinatie aan allerlei kleine dingetjes die niet helemaal juist voelen. Het merendeel van de vijanden die je bevecht zijn gekopieerd van zijn voorganger, je komt iets te vaak terug op bepaalde punten in de game ipv altijd nieuwe dingen zien, er waren 2 vervelende gimmick stukjes waarin ik steeds dood ging door een obstakel in het level ipv door de vijanden, vond de hele droom sequentie aan het einde en alle gekke twisten nogal overbodig + de eindbaas was niet zo goed als gehoopt (voor iets dat 2 delen word opgebouwd). Geen van deze dingen zijn echt ‘slecht’, maar ze spelen een rol in dat een 5* niet juist voelt voor mij,

Gewoon een ijzersterke titel. Top notch bosses, visueel prachtig, heerlijk geperfectioneerd combat systeem, goede afwisseling met platforming en puzzels om je op adem te laten komen en een verrassend onderhoudend verhaal. Van de 6 ‘oude’ God Of War games is dit mijn favoriet en het krijgt een welverdiende: