God of War III (2010)

Alternatieve titel: God of War III Remastered

PlayStation 3 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Sony

In God of War III kruip je wederom in de huid van de stoere Spartaanse veldheer Kratos. Gewapend met zijn dodelijke Blades of Athena en nieuwe wapens en vechttechnieken en gevoed door haat en wraakgevoels gaat Kratos samen met de Titanen op weg naar de berg Olympus om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod Zeus. Rijdend op de rug van Titaan Gaia begeef je je op een gigantisch "levend level" terwijl je aan de laatste aanval begint. Slaagt Kratos om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod?

AvMerode
In totaal nu 4 uren mee bezig geweest, wat een spektakel, het is net zo filmisch en blockbuster achtig als uncharted 2, net een film die je speelt.
Op mijn grote Full hd panasonic tv plus ps3 speedlink hdmi kabel is het nog mooier en scherper dan de mooiste games op pc, echt oogstrelend.
De camera standen zijn wel wat minder dan die van de eerste twee delen, GOW3 lijkt heel veel op ninja gaiden 2 sigma waar ik nu ook mee bezig ben, boss fight zijn alleen spectaculairder in GOW3.

Gewoon een must have.

4 uur? Ben je al klaar dan? Ik neem aan van niet

avatar van bankhanger
uhm dit zou toch de afsluiter van de serie zijn niet? Er gaat een gerucht dat er een deel 4 komt in 2012 :s

avatar van patenpac
bankhanger schreef:

Heb ik ook gehoord.
Misschien dat deze in FP zicht wordt gemaakt.
Daar gaan namelijk ook geruchten rond.

avatar van wiiplayer
Dat soort geruchten zijn er toch al vanaf de release. Dat is met bijna elke succesvolle game.
Een direct vervolg maken op God of War 3 zou verschrikkelijk zijn, en als het in FP zou zijn zou ik helemaal gek worden.

avatar van patenpac
Ik zou het wel zien zitten om GOW in FP zicht te spelen.
Die begin scène met Poseidon in FP zicht vond ik echt mooi gedaan.

kiriyama
Het lijkt me logisch dat er nog een nieuw deel komt. De franchise is ongeloofelijk populair. Ik denk zelf eerder dat ze een nieuw deel voor de NGP maken, maar een deel 4 voor de consoles zie ik toch ook zeker zitten. Ditmaal misschien in de Romeinse tijd? Als de wereld weer is opgebouwd en mensen niet langer onder de druk van Goden staan.

avatar van wiiplayer
Wowowoow, jullie willen een deel 4? Deel 3 was een perfecte afsluiter van de trilogie, Kratos pleegde zelfmoord dus het zou erg lelijk zijn om nu nog een direct vervolg te maken imo.

Ik geloof heus wel dat er nog wat spin-offs komen op de NGP zoals Ghost of Sparta en Chains of Olympus op de PSP maar dit verhaal is nu toch wel afgesloten.

wiiplayer schreef:

Uh nee hoor. Laten we niet vergeten dat het lichaam van Kratos op het eind weg is. Hij zou dus nog best kunnen leven. Daarbij zou Kratos ook niet per se het hoofdpersonage hoeven zijn. Het kan een geheel nieuw personage zijn die bijvoorbeeld wel iets met Kratos te maken heeft. In alle GoW spellen zat er wel een sex scene, kans zat dat Kratos een keertje heeft raakgeschoten. De wereld moet weer worden opgebouwd door waarschijnlijk de Romeinen. Hun Goden waren die van de Grieken maar dan met andere namen. Mogelijkheden genoeg voor een geheel nieuw start van de serie.

avatar van wiiplayer
Dan zouden ze het beter een andere naam kunnen geven. Wat mij betreft is het zo wel goed.

kiriyama
Een andere naam verkoopt minder.

avatar van wiiplayer
Klopt, maar Kratos is God of War. Ze mogen best een nieuwe God of War maken met Kratos z'n broer maar dan moet je het toch maar even een andere naam geven.

wiiplayer schreef:

Kratos was enkel tussen deel een en twee God of War. Voor het grootste gedeelte was het nog altijd gewoon Ares.

Zonder Kratos geen God of War. Dat bedoel ik

Voor ik de hele site over me heen krijg over mijn 1.5*
Ik vind het qua setting en gore gruwelijk, maar ik vind hem gewoon te moeilijk.
Waar iedereen heel simpel over ravijnen heenzweeft val ik ruim 100 x dood,
Over een klein stukje doe ik al een kwartier, dus vandaar voor mij veel te moeiljk.

ALs iemand hem over wil nemen, stuur me maar een pm.

Huh? Haha. Een basic game element wat te moeilijk is.

Zonder Kratos geen God of War. Dat bedoel ik
Mensen, al ooit van een re-boot gehoord? Als de verhaallijn van deel 3 geen vierde deel toelaat dan beginnen ze toch gewoon bij de tienerjaren van Kratos opnieuw?

avatar van Tsjo-Wi
Voor ik de hele site over me heen krijg over mijn 1.5*
Ik vind het qua setting en gore gruwelijk, maar ik vind hem gewoon te moeilijk.
Waar iedereen heel simpel over ravijnen heenzweeft val ik ruim 100 x dood,

ALs iemand hem over wil nemen, stuur me maar een pm.

Hou je je controller verkeerd om vast ofzo? Het springen in deze game is echt onwijs simpel, zoals dat in talloze andere games ook is.

En als je op easy speelt zijn de gevechten ook een eitje, zelfs als je nauwelijks ervaring hebt met dit soort games.

heb zoujuist op het internet gelezen dat de double jump waar ik moeite mee heb heel veel mensen frustraties bezorgd heeft.
zijn zelfs hele fora over geschreven.
maar zal hem blijven proberen en eventueel later verkopen.

hebben andere forumleden hier dan helemaal geen last mee gehad.
schijnt zo te zijn dat de double jump slecht reageert als je wifi hebt.

morrie schreef:
hebben andere forumleden hier dan helemaal geen last mee gehad.
schijnt zo te zijn dat de double jump slecht reageert als je wifi hebt.

Toen ik de demo van God of War III speelde had ik inderdaad moeite met die double jump. Of in ieder geval dat stukje waarin je je vleugels moet gebruiken. Dat was echter de allereerste keer dat ik überhaupt een God of War-game speelde (hell, ik ging 100 keer dood toen ik die quicktime handelingen moest verrichten - daar snapte ik hélemaal niks van!); nu ik de eerste twee delen heb gespeeld (waar ik voor zover ik me kan herinneren geen moeite had met springen) zal ik met dat springen niet zoveel moeite meer hebben.

Huh? Ik heb er nooit last van gehad eigenlijk. Toch gewoon twee keer x button?

Ik moet deze toch ook dringend eens spelen om te kunnen meepraten. Ik weet wel dat ik bij Heavenly Sword (toch een GoW clone) wel zeker moeite had met quick-time events. Zelfs bij Heavy Rain had ik dat. Ik begrijp dus wel degelijk waar morrie het over heeft. Niet alle spelers hebben even goede reflexen, of beter gezegd, sommige spelers hebben gewoon slechte reflexen

Rujar schreef:
Huh? Ik heb er nooit last van gehad eigenlijk. Toch gewoon twee keer x button?

Ik snapte ook niet waarom ik daar moeite mee had... Zelfde als met de quicktime knoppen.

Ben ook de jongste niet meer )
Ben al bijna 42, dus ik ben niet echt opgegroeid met games (game pas een jaar of twee).
Gamen is een leuk tijdverdrijf, maar kiijk nog liever films.

AvMerode
morrie schreef:
Ben ook de jongste niet meer )
Gamen is een leuk tijdverdrijf, maar kiijk nog liever films.

Misschien is hack&slash niet uw type genre?

Ik moet mijn mening bijstellen ).
Las op internet dat je beter over ravijnen heen kunt zweven met een gewone jump en dan zweven.
Dat werkt perfect.
Verder nog maar 1 x doodgevallen en de 2e x gewoon netjes erover heen.
Heb wel de tip opgevolgt om hem niet draadloos te gebruiken, werkt inderdaad, reageert sneller op de x en de r1 knop.
Zit nu in Olympia.
Moet zeggen, na alle frustratie over het doodvallen word het toch een leuke game, als je het eenmaal in de vingers hebt.
Is wel heerlijk bruut.
nu een 3*, maar dat word vast nog hoger.

avatar van Maiky
Dan is het maar goed dat ik me heb ingehouden om de game van je over te kopen

maiky, als ik hem uitgespeeld heb, stuur ik je even een pm.
je mag hem van mij dan overnemen. )

morrie schreef:
maiky, als ik hem uitgespeeld heb, stuur ik je even een pm.
je mag hem van mij dan overnemen. )

maiky,
kun je mij een pm sturen.
blijf tegen problemen aanlopen en ik zie er nu al van komen dat ik hem nooit uit speel.
weet niet hoe ik je een pm kan sturen.
je mag me anders ook mailen op mijn email.
[email protected]