God of War III (2010)

Alternatieve titel: God of War III Remastered

PlayStation 3 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Sony

In God of War III kruip je wederom in de huid van de stoere Spartaanse veldheer Kratos. Gewapend met zijn dodelijke Blades of Athena en nieuwe wapens en vechttechnieken en gevoed door haat en wraakgevoels gaat Kratos samen met de Titanen op weg naar de berg Olympus om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod Zeus. Rijdend op de rug van Titaan Gaia begeef je je op een gigantisch "levend level" terwijl je aan de laatste aanval begint. Slaagt Kratos om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod?

Blijft een dodelijke game dit.

avatar van wiiplayer
Ik ben gister ook weer begonnen. Ik heb de Challenges of Olympus al gehaald en hoef nu nog maar 1 Trophy en dat is God of War 3 op Titan mode uitspelen. Dan zou dit m'n eerste platinum worden!

Hades hakt jullie allemaal in stukjes

Dr. Salvador
Die moet ik ook nog, en de 1000 hit combo, maar die is erg moeilijk om te halen heb nu 90% van de Trophies.

mijn ouders laten me geen PS3 kopen, dus dat is KUTZOOI!!!

Dr. Salvador schreef:

Die 1000 hit combo is gemakkelijk te behalen net nadat je Hades hebt verslagen. Dan komt er een gedeelte waar je met die claws R2 mag uittesten. Dan moet je telkens L1 + O doen op de enemys. Ze gaan ontzettend langzaam dood maar je maakt veel hits.

Check YouTube maar.

Dr. Salvador
Ja, die methode had ik al eens geprobeerd, maar ze gingen na een tijd toch dood, maar ga hem nog wel eens proberen .

Bij mij gingen ze op 987 hits dood xD

avatar van René.
Fantastische game, 2 keer achter elkaar aan één stuk utigespeeld. (één keer op 'hard' en de laatste keer op de unlockte moeilijkheidsgraad).
De vijanden waar je tegen vecht zien er fantastisch uit, misschien wel de beste graphics die ik op de PS3 gezien heb. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de eindbaas, Zeus, iets te makkelijk was, maar daar stonden voldoende moeilijke momenten tegenover.

Wat een gemiddelde! een 4,52 met 84 stemmen

Eerlijk verdiend!

avatar van René.
Klopt, er zijn heel weinig punten van kritiek te noemen. Het enige dus dat ik Zeus te makkelijk vond en wellicht de wapens die op de leeuwen van Hercules na weinig variatie bieden, maar het feit dat je details moet bedenken zegt al genoeg.

avatar van jirachi04
Oja , een andere plaats voor de 1000-hit-tropy is de plaats waar je Hercules tegenkomt Daar heb ik 'm gekregen .
Je bent , als je ten minste op een goede plek staat , zeker van de trophy. (tegen de muur zodat je niet ingesloten kan worden)

avatar van jirachi04
Waarom is de 1000-hit trophy een bronzen?:( Voor al die 5 min. werk konden ze best een zilveren geven

avatar van jirachi04
Tjonge Zeus is een makkie helaas moest ik mijn ps3 afsluiten op de climax bij gevecht 2/3

avatar van René.
Bij de eerste 2 vormen (ik neem aan dat je het 2d-gevecht in z'n geheel bedoeld) zijn heel makkelijk omdat je enkel en alleen z'n patroon moet kennen. De derde vorm is gewoon een kwestie om hem te doden voordat hij zichzelf verdubbeld. Doe je dit niet, dan wordt deze nog heel moeilijk.

avatar van jirachi04
Ja , eerst het gevecht bij de doos van Pandora(waarna Pandora zichzelf opoffert )en daarna het andere .:)

%%%%%%
Hades wat een held

Zo is het.

avatar van jirachi04
Ligt het aan mij of is deze game qua trophies erg makkelijk?
Behalve de trophy voor hard dan ...met Poseidon aan het begin

De trophy '' aMAZEd '' was erg makkelijk.

Oja ik heb 'm even op easy gespeeld , wil geen ergernis hebben tijdens het spel spelen voor de verhaallijn Ik kan niet tegen vaak doodgaan

avatar van threeohthree
Ruig geborduurd,

Vanaf deel 1 fan van deze god van de oorlog hak en slash game met hier en daar een symbolische puzzel. Hup op hard zetten en hakken tot je gezicht onder het bloed zit, het kan allemaal. Je begint met een wat lijkt vrij eenvoudige prologue met Poseidon als baas.
Na een poosje kat en muis spel werd duidelijk dat God of War serious business was want deze kletsnatte waterslak slacht goden alsof het kippen zijn. Toch moest hij er na ruim een uur aan geloven, terug in de vissenkom.

Waar Hercules misschien wel de vetste god en tevens bossfight is, was Poseidon veruit de moeilijkste, Zeus meegerekend. Gameplay is weinig veranderd na het eerste deel, al zijn de bossfights wat fijner en soepeler.

Het opvallendste aan deze game is toch wel de graphics en de gore, heerlijk ranzig. Goden onthoofden, ogen van cyclop's er uit prikken en medusa's door midden scheuren. Veel bloed, lawaai en detail. Lekker motiverend muziekje die je laat raggen met een brede glimlach.

In tegenstelling tot de vorige delen zijn de puzzels wat matig, enkel 'de tuin' vergt denkwerk.
Ook het vliegen voegt weinig toe, overigens erg lastig op hard. Zeus stelt teleur, zwakkeling. Pijl en boog en wat klappen van Hercules klaren de klus. Althans..

Het einde is dan ook beter dan het begin, lekker rauw mals en verrassend. Al met al een zeer geslaagde slasher die botten breekt met een lach maar geen hersen kraakt.

Ontzettend mooie graphics en enorm entertainend spel, dat qua gameplay wél minder is dan zijn twee voorgangers (op de ps2). Je hebt het namelijk allemaal al eens eerder gezien. Santa Monica mag nu wel met iets nieuws komen.

avatar van TTS
TTS
Het is een vet spel! Ik speel het met plezier.
Het einde was total onverwacht voor mij!

avatar van dave
Perfectie bestaat helaas niet, maar mocht het dat wel doen, dan lag God of War nauwlettend op de loer. Dit laatste deel uit de alreeds befaamde trilogie heeft namelijk alles uit de voorgaande delen opgepoetst en vervolmaakt.

Aanvankelijk was het nochtans even slikken, omdat mijn ogen niet gewend waren aan zulke gedetailleerde omgevingen. Elke pixel is duidelijk uitgeknepen tot de laatste druppel, iets wat nogal bevreemdend overkwam. Gelukkig draai je later wel bij en besef je dat de technologische vooruitgang in feite nog zo slecht niet is. Ik ben een grote fan van de oudere generatie graphics, maar weet de beangstigend realistische aanpak van het laatste jaar sporadisch wel te appreciëren. Achteraf bekeken zijn die magnifieke achtergronden en reusachtige decors juist de smaakmakers van dit schitterende spel. Tevens zijn de taferelen uit het verleden die op monochrome wijze ten tonele verschijnen zeer origineel zullen je ogen zonder meer verwend worden.

Zoals gewoonlijk sprak het verhaal me uiteraard ook aan. Als zijnde een bescheiden fan van Griekse Mythologie was ik derhalve vaak aan het likkebaarden. De Grote Oorlog, het buitengewone aanbod aan Goden en Titanen, de Chain of Balance, het labyrint, de schattige samenwerking met Pandora en één van de mooiste eindes ooit in een videogame bezorgen je gegarandeerd koude, doch aangename rillingen. De cliffhanger waarmee het vorige deel eindigde, dient hier als grandioos begin. Vanaf de allereerste seconde wordt je in volle strijd geworpen en ben je aan het vechten voor je eigen leven en dat van beschermeling Gaia. Over het verdere verloop ga ik niet bijzonder veel vertellen, aangezien je best zonder al te veel overleg aan het avontuur begint. Het is trouwens verrassend hoe talrijk de mensen zijn die vinden dat je gewoon de ene God na de andere afslacht en op het einde een uitermate clichématige boodschap naar je hoofd krijgt geslingerd. Hier ga ik alleszins niet mee akkoord, want het verhaal heeft heel wat meer om het lijf. En eigenlijk is het vooral het einde dat me het meest aansprak. Met name de sombere zoektocht naar vergeving en nieuwe hoop behoort tot de meest indrukwekkende scènes die ik al heb mogen aanschouwen.

Olympus wordt aangevallen, en daar gaan niet alle Goden mee akkoord. Kratos komt op zijn pad naar vergelding meer vijanden tegen en gaat meer confrontaties aan dan ooit tevoren. Van de indrukwekkende Poseidon tot de met haat besmette Zeus. De moeilijkheidsgraad varieert weinig en ligt doorgaans vrij laag, doch sommige bazen zijn opvallend moeilijker dan andere. De grootste verrassing was het betrekkelijk eenvoudige duel met Zeus. Ik had de indruk dat de klemtoon bij dit gevecht meer lag op de ontknoping zelf dan op een eventueel moeizaam handgemeen. Zeus is het eindstation waar de reis stilvalt en ze hebben zoveel mogelijk geprobeerd diens epische ondergang aan te tonen. Hierin werd geslaagd, al gebeurde dit voornamelijk aan de hand van cutscenes. Persoonlijk vond ik Hades of de Cerberus Breeder net voor de loskoppeling van de 'Chain' het meest uitdagend.

De verscheidenheid aan wapens en special attacks is opmerkelijk. In plaats van één hoofdwapen, namelijk de Blades of Chaos en Athena in vorige gevallen, heb je er hier vier. Elk wapen heeft zijn eigen bewegingen en zijn eigen speciale aanval. Daarnaast heb je nog drie andere bewegingen die een boog, een alternatieve zaklamp en een paar schoenen voor snelstappers omvatten. Dit trio gebruikte ik echter weinig, omdat ze meestal dienden voor ontdekkingsgerelateerde zaken of om simpelweg in staat te zijn een level uit te spelen. Een favoriet kiezen onder de handwapens is vreselijk moeilijk. Ik zou vermoedelijk de Claws of Hades aanduiden als minst leuk, maar van een uitspraak als deze ga ik jammer genoeg de hele nacht wakker liggen. Alle vier zijn ze in wezen formidabel.

Al de rest, muziek, voice-acting of onbenulligheden zoals de nieuwe positie van de gekleurde knoppen op het scherm zijn eveneens geweldig en leveren een aanzienlijke bijdrage tot het geheel. Waar het om draait is de totale ervaring die je als speler meemaakt. God of War III is niet enkel enorm veelzijdig, maar ook ontzettend goed in zijn veelzijdigheid. Er komt zoveel aan bod. Puzzels, lekkere Hack 'N Slash met stroperige bloedeffecten, behendigheid, humor, drama en nog een stuk of tien trefwoorden die me niet te binnen schieten.

Kortom, het beste spel uit de beste trilogie.

4,50

avatar van threeohthree
Toch wel mee eens, heb deze aanvankelijk lager beoordeeld dan deel 1, maar na ze alle 3 weer gespeeld te hebben moet ik toch concluderen dat eigenlijk dit, in zijn geheel het beste deel is. Halfje erbij.

avatar van Niinoke
Dit spel is de beste van de drie god of war games. Nog meer bloederige gevechten, nog meer bosses die je moet verslaan en vooral, ongelofelijk mooie graphics. Ben nu bezig om van deze game een platinum trophy te behalen. Dit vind ik echter niet zo moeilijk of ligt dit aan mij?

avatar van wiiplayer
Erg makkelijk bij God of War 3 inderdaad.

God of War 2 is nog makkelijker

avatar van seargent backer
Hoe lang doe je er over om deze spel ongeveer uit te spelen?
Ik heb deel 2 in 10 uur uitgespeeld.

kiriyama
Dan doe je hier zo'n 7-8 uur over.

avatar van patenpac
Pracht van een game.
Zeg je dat de vorige games voor je minder waren zoals bij mij is dit nog altijd een pareltje voor in je must have collectie.
Schitterende grapichs en magnefieke gameplay.
Verhaal komt hier ook op een goede plaats terecht.