God of War III (2010)

Alternatieve titel: God of War III Remastered

PlayStation 3 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Sony
Uitgegeven door Sony

In God of War III kruip je wederom in de huid van de stoere Spartaanse veldheer Kratos. Gewapend met zijn dodelijke Blades of Athena en nieuwe wapens en vechttechnieken en gevoed door haat en wraakgevoels gaat Kratos samen met de Titanen op weg naar de berg Olympus om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod Zeus. Rijdend op de rug van Titaan Gaia begeef je je op een gigantisch "levend level" terwijl je aan de laatste aanval begint. Slaagt Kratos om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod?

avatar van Marcellussss
Eerste indruk GOW3: Tof... maar erg makkelijk. Het lijkt met name zo makkelijk omdat de gevechten zo imponerend zijn, maar je er bar weinig voor hoeft te doen; druk twee keer op een knop en tap circle en Kratos vliegt alle kanten op en trekt Helios z'n kop eraf. Met name in het eerste gevecht met Poseidon was ik vaak met stomheid geslagen - deed ik dat met één knop!? Puzzels zijn ook vrij gemakkelijk op te lossen tot nog toe.

Shinobi schreef:
Kan je dit in het Nederlands spelen dan?
Nooit op gelet, ik zet standaard alle games op Engels.

Stond standaard op Nederlands hier. Alleen de intro gekeken though.

kiriyama

Gaat de moeilijkheidsgraad nog fors omhoog later in het spel?

Nee, de eindbazen worden zelfs makkelijker.

avatar van wiiplayer
Zeus vond ik redelijk lastig hoor. En die Maze puzzle komt nog, dat is de lastigste puzzel vond ik.

GOW puzzles zijn echter altijd simpel.

avatar van Marcellussss
Maze puzzel heb ik net gehad. Had de laatste alleen niet zo snel (waarbij je een trap moest maken), maar verder ging 't wel. Net bij de Labyrinth aangekomen in die kamer met die spikes. Eerste keer dat ik echt moeite had met het spel.

avatar van AmazingPP

Gaat de moeilijkheidsgraad nog fors omhoog later in het spel?

Tip: speel in het in Hard-mode, dan word ie een stuk pittiger. Ik ben het wel met je eens, trouwens. GOW is niet al te moeilijk, zijn ze alledrie niet, maar wat een spel!!

Dr. Salvador
Ik wou net zeggen, speel de game dan ook niet op Easy....

avatar van Marcellussss
Ik speel op Normal. Wat voor verschil maakt de moeilijkheidsgraad eigenlijk? Worden combo's moeilijker of worden vijanden slimmer?

Je gaat sneller dood.

avatar van Marcellussss
Grafisch bij vlagen indrukwekkend, waar helaas de main-focus ligt bij dit deel van de reeks. Het begin is dan ook behoorlijk imponerend; Kratos op Gaia de titan in gevecht met Poseidon, god van de zee.

Dit niveau weet de game helaas niet vol te houden. Want zodra ik gewend was aan de schitterende graphics, kwamen de mankementen boven drijven. Navigeren door de wereld van de Griekse mythologie is behoorlijk eentonig, wat ik in dit deel wel storend vond. Gevechten worden ook nergens meer zo indrukwekkend als op het begin, en die grafische focus lijkt soms ook de enige focus te zijn. Had ook erg veel moeite met de vaste positie van de camera en de geringe variatie aan vijanden. Er zijn meerdere wapens en combo's aanwezig, maar een wezenlijk verschil maken ze niet van elkaar (behalve de knuckles die je na het verslaan van Hercules krijgt). Puzzels en bossfights zijn erg, erg makkelijk - alleen moeite gehad bij de Labyrinth in die kamer met spikes, hoewel dat met name kwam omdat Kratos die vogel maar niet wilde selecteren. Nu kan ik het wel hebben dat bij een game als deze geen bijzondere strategieën komen kijken, maar dit ging iets te gemakkelijk.

Ook GOW III lijdt aan een obsessie voor bloedstollende CGI, en laat daarmee al het andere een beetje voor wat het is. Het overtreft GOW II dan ook enkel op grafisch gebied. Zonde, want er vanuit gaande dat dit deel voor de PS3 ontwikkeld is, had hij het epische afsluitstuk van de reeks moeten zijn.

Dr. Salvador schreef:
Je gaat sneller dood.

Dat maakt het dus niet echt moeilijker - je krijgt alleen meer schade te verwerken per hit.

avatar van Tsjo-Wi
Ja en dat maakt het juist veel moeilijker omdat je beter moet opletten op wat de vijand doet.

Marcellussss schreef:

Ja, maar als je in een gevecht tegen een groep vecht, en ze raken je, en er gaat een stuk meer van je levens af, nou, en of het dan wel moeilijker wordt, zeker tegen het einde hoor.

avatar van Marcellussss
Ik doelde meer op of het moeilijker wordt doordat vijanden slimmer worden etc. Tuurlijk wordt het moeilijker overleven als je minder kan incasseren, maar het spel zelf dus niet.

avatar van Tsjo-Wi
De meeste vijanden worden volgens mij wel een stuk aggressiever op hard mode, en zeker op Titan mode. Dat wil dus zeggen dat ze vaker aanvallen dan bij Normal en Easy mode.

avatar van wiiplayer
Klopt, wanneer jij blokeert zullen ze afwachten tot je aanvalt.

avatar van Hedgehog
"The hands of Death could not defeat me. The sisters of fate could not hold me. And you will not see the end of this day. I will have my revenge!"

De God of War serie is en blijft geweldig, dus heb ik dit spel een tijd geleden gekocht. 't Was duur, dus ik wist niet of het wel de moeite waard zou zijn, met 70 euro kan je andere, veel meer gebruikvolle, voorwerpen kopen. Aangezien ik een GoW fan ben toch maar gekocht. En dit spel is écht nog veel beter dan ik verwacht had. Al vanaf de eerste minuut zuigt het spel je uit de realiteit en kruip je in de huid van de gewelddadige Spartaan; Kratos. Al vlug moest je vechten tegen de eerste god Poseidon. Die ging makkelijk en snel, wat best wel jammer is. Het gevecht zou best iets langer mogen duren, en wat moeilijker. Dat de bazen erg snel afgemaakt worden, dat is dan het enige minpunt dat ik kan opmerken aan dit spel. De graphics zijn verbazingwekkend en de gameplay is super (Behalve dat het spel iets te gemakkelijk is zoals ik al zei, maar dan moet je maar op Titan of Chaos spelen). Het verhaal is zoals elke GoW uitstekend, en het plaatje klopt helemaal. Ben ook groot fan van het Grieks/Mythologisch sfeertje. Zo wel bij verhalen, films en ook bij games dus. De karakters, verhalen en architectuur boeien me stuk voor stuk. Dus dat was dan ook al geen misser vind ik. Het spel speelt goed door en je kan er gerust een stuk of drie uur op zitten als je de tijd uit het oog verliest. Geweldig verhaal, goede gameplay, uitstekende graphics en de karakters zijn ook altijd interessant.

Dr. Salvador
Helemaal mee eens, ik speel hem nog eens een keer, misschien doe ik er ook wel een 0,5*je bij op, het is gewoon een uitstekende game, die heel de game blijft boeien, gewoon een epische afsluiter, al is het eindegevecht een beetje tegenvallend, de rest is super, en alleen die graphichs al! .

Ik weet nog steeds niet welke ik echt de beste vind, zijn alle 3 gewoon super, en ze zijn alle 3 gewoon prachtige games.

Marcellussss schreef:

Kan mij hier ook wel in vinden al ben ik overall nog wel te spreken over de game. Ik heb de game zaterdag toevallig ook weer eventjes opgepakt maar mijn 4,5* is echt te hoog. Verlaag hem naar 4*

shadowmaster100
de eindbaasgevechten zijn gewoon over de top,echt 1 van de beste ooit,maar naast de eindbaasgevechten is de game maar GEWOONTJES,,,ik dacht wat krijgen we nou...een minuut geleden vocht tegen een reus en nu moet ik beetje gangetje gangetje hakken in ongeinspereerde omgevingen,,,,,

avatar van wiiplayer
Dit blijft toch wel de beste van de 3. Heb ze alle drie achter elkaar uitgespeeld.

Hades

shadowmaster100
vind deel 2 toch wel beter persoonlijk .

avatar van wiiplayer
De verhaallijnen van de eerste 2 zijn wel beter maar deze vind ik toch een stuk leuker om te spelen.

shadowmaster100
verhaal is inderdaad beter,maar in deel 3 heb je 1 van de beste eindbaasgevechten ooit,alleen voor de rest is de game gewoontjes.

sommige levelsdesign konden wel wat beter,ik vond ze matig.

avatar van wiiplayer
Alle gangen waren toch prachtig naar mij mening. Eigenlijk spendeer ik veel te weinig aandacht aan de locaties. Ik ren er zo door heen en let niet zoveel op de standbeelden aan de muur enzo.

Je bedoelt Zeus toch? Ik vind vooral dat stuk waarin je dood bent erg goed. Dat je rondloopt in het donker en dingen uit je verleden tegenkomt. Zo geniaal.

Het geniaalste stuk uit alle God of Wars vind ik het einde in Deel 1, wanneer je allemaal Evil Kratossen moet vermoorden die je vrouw en kind willen vermoorden. Geniaal bedacht!

shadowmaster100
ik bedoel vooral die ene kubus level,dat vond ik echt saai eerlijk gezegd.

zonde van de kracht van de ps3,want in plaats van dat had ik meer prachtige achtergronden gezien.

inderdaad,al die scenes waren echt top.

maar ik ben misschien een beetje te streng,omdat de game ZO goed begon en daarna werd het wat gewoontjes.

maar het is mijn mening he

Dr. Salvador
Nee, ik kan me in beide meningen wel vinden, deel 1 en 2 waren heel avontuurlijk, deel 3 heel donker, een een beejte saaie omgevingen, en dat was jammer, want van GOW ben ik dat avontuurlijke gewend, en dan hadden ze ook mooiere omgevingen kunnen laten zien.

Maar die spectakel!

Voor de rest supergame, maar deel 1 blijft naar mijn mening toch de beste, die vind ik héél iets beter dan de rest.

shadowmaster100
mee eens,deel 1 was meesterlijk goed.

deel 3 is niet compleet,het is episch maar dan nog net niet,,,ofzo iets .

Dr. Salvador
Ik begrijp het, qua actie, en spektakel is het perfect, maar zo voelt de game zelf niet aan nee.

Deel 1 als je dan die god afmaakt, dan voel je je echt een held, in deel 3 vermoord je elk halfuur een god, dus dat is een stuk minder leuk, maar de gevechten worden er niet minder vet om, dus met actie en gore enz, is het gewoon helemaal compleet, maar de beleving en verhaal zijn wel erg standaard....ofzo iets

haha

ik ga denk ik de HD collectie kopen voor de ps3,ik heb er weer zin in dankzij salvador