God of War III (2010)

Alternatieve titel: God of War III Remastered

PlayStation 3 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Sony

In God of War III kruip je wederom in de huid van de stoere Spartaanse veldheer Kratos. Gewapend met zijn dodelijke Blades of Athena en nieuwe wapens en vechttechnieken en gevoed door haat en wraakgevoels gaat Kratos samen met de Titanen op weg naar de berg Olympus om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod Zeus. Rijdend op de rug van Titaan Gaia begeef je je op een gigantisch "levend level" terwijl je aan de laatste aanval begint. Slaagt Kratos om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod?

avatar van wo2-freak
Cool spel lijkt mij. Waar te koop voor minder dan €30,- ?

Helemaal nergens nog.

wo2-freak schreef:
Cool spel lijkt mij. Waar te koop voor minder dan €30,- ?

Ik heb 'm voor 30 pond uit Engeland geïmporteerd, ongeveer €35,-.

Any way back on topic, vannacht eindelijk uitgespeeld. En man wat eindbaas is Zeus toch. En ik dacht dat 'ie in deel twee al moeilijk was, ik was er freaking twee uur mee bezig op Normal. Ik vraag me af wat ik voor m'n kiezen krijg als ik 'm op Titan ga spelen, laat staan op Chaos.
Maar ik ga wel proberen de Platinum binnen te halen. Hoef alleen nog twee challenges te doen en nog een keer de game spelen, alleen dan op Titan.

Het was zeker een epische game, review volgt nog.

Dr. Salvador
Ja, die was inderdaad best moeilijk, moeilijker dan in deel 2 ja!

Je hoeft de game gelukkig niet uit te spelen op Chaos, maar wel op Titan voor een trophie.

Haha ik wilde eens een poging wagen op Titan, maar richting het einde, in het doolhof, ging ik telkens af, toen heb ik het opgegeven, maar probeer het zeker nog wel eens.

Ik ging tot dat stuk in totaal in de hele game 92(!) keer af!

kiriyama
Ik vond hem juist in deel twee lastiger. Hier was het eerste deel erg simpel en eenmaal in Gaia kon je je health tot in den oneindigheid bijvullen...

kiriyama schreef:

Ja totdat je in de titan mode hier bent. Ben echt fucking twee uur hier mee bezig geweest.

Dr. Salvador schreef:

Inderdaad dit en wat ik hierboven genoemd word is het moeilijkste uit het spel.

Dr. Salvador
Klopt, er is ook een trophie, dat je niet mag afgaan in het Labyrinth gedeelte!

Amazed heet die trophie.

Dr. Salvador schreef:
Klopt, er is ook een trophie, dat je niet mag afgaan in het Labyrinth gedeelte!

Amazed heet die trophie.

Ja als je die op easy haalt is dat een makkie

Dr. Salvador
Hahah, dan wel, maar ik speel eigenlijk geen games op Easy, misschien lukt het nog wel net op Normal

Dr. Salvador
Nadat ik The Darkness heb uit gespeeld ga ik er weer voor een 3de keer aan beginnen, deze game heeft gewoon iets waardoor je hem telkens wilt spelen, de extras zijn dan wel enorm weinig, en ook nogal overbodig, het hoofdspel zelf is gewoon bij momenten geniaal!

Off-topic discussie verwijderd.

Probeer elkaar eens niet persoonlijk aan te vallen, maar wat meer inhoudelijk op kritiek te reageren.

In the end there will be only chaos.
Om Kratos maar eens te citeren en hij heeft gelijk gekregen.

Het verhaal van deel drie gaat verder waar het bij deel twee is opgehouden, namelijk dat Kratos samen met de titans de goden omver wilt stoten en dit gaat natuurlijk gepaard met het nodige bloedvergieten en gebruikelijk chaos die we alleen maar van Kratos gewend zijn.

Het verhaal vond ik eerlijk gezegd niet al te boeiend. Kratos die net zoals in eerdere delen wraak wilt nemen op de goden voor het verlies van zijn vrouw en kind. Maar daar draait het bij een regelrechte hack and slash game als God of War niet om.

Het draait om de gameplay die tot in de kleinste puntjes goed is verzorgd. Het loopt allemaal zo soepel en geen misstap te bespeuren. Kratos tovert zo de ene na de andere moves uit zijn wapens.
Een leuk (nieuw) onderdeel in dit deel zijn de vliegstukken, waarbij je van de ene punt naar de andere moet manoeuvreren door te vliegen. In het begin is dit ietwat lastig, maar naargelang je het onder de knie krijgt werkt het zeer goed.
Een terugkerend onderdeel zijn de puzzels, in dit deel schijnbaar makkelijker dan de andere delen. Maar er zaten toch wel wat leuke dingen in zoals: het labyrinth en de tuin met optische illusies.

De graphics zijn denk ik één van de mooiste die ik tot nu toe heb gezien. En in bijgevoegde documentaire zie je dan ook hoeveel moeite de team ervoor heeft gedaan om dit voor elkaar te krijgen, echt respect voor de grafische afdeling. Niet normaal gewoon hoeveel details je ziet. Het mooiste vond ik denk ik het feit hoe meer je kilt, hoe meer bloed Kratos op zijn lichaam krijgt.

De muziek zelf is weer lekker bombastisch en zeer passend bij zo een game.

Eindstand kan ik concluderen dat God of War 3 een epische game is die in geen enkele PS3 bezitters collectie mag ontbreken. Het is een waardige afsluiter van de trilogie die mij 14 uur heeft kunnen boeien. Waarvan de laatste twee uur te danken aan de moeilijkste eindbaas die ik ooit heb moeten doorstaan. Maar dat was het allemaal waard, want: "In the end there will be only chaos."

4, 5 Sterren.

avatar van seargent backer
wtf man check die gemiddelde dan!

avatar van AmazingPP
seargent backer schreef:
wtf man check die gemiddelde dan!

Het is dan ook daadwerkelijk een prachtige game!!! Dus vet verdiend!

avatar van JacoBaco
Wel erg weinig stemmen, dat wel. Toch is deel 2 net iets beter. Zelfs mensen die deel 3 beter vinden, zullen toevoegen dat deel 2 net iets beter is.

Dr. Salvador
Hmm, ik vind eigenlijk alle 3 delen even goed, ik heb geen bepaald deel die ik veel beter vind, of er boven uit steekt.

Zijn gewoon alle 3 supergames, dat zien we niet vaak, dat elk deel even vet is!

kiriyama
Nu nog 'Chains of Olympus' spelen.

Dr. Salvador
Haha, ja maar heb geen PSP, en alleen voor die game er een halen, is natuurlijk ook gekkenwerk

Maar het is echt een prachtige trilogie.

Maar ik denk dat mijn NR 1 Action/Adventure - Hack&Slash game toch nog steeds DMC 1 is. Daar begon het eigenlijk mee, De Red Orbs, die vette actie, je kunt toch wel zien dat GOW daar toch wel naar gekeken heeft, maar de andere DMC delen waren gewoon niet zo goed als deel 1

En dat terwijl elke GOW deel prachtig is, dus is GOW mijn favoriete Hack&Slash serie, maar DMC 1 mijn favoriete game in dat genre

avatar van JacoBaco
Ik zal mij even nader verklaren. Die op de PSP heb ik trouwens maar heel eventjes gespeeld. Lijkt mij ook een erg goede game.

God of War 1 is heel goed. Vooral omdat het mijn eerste GOW ervaring was. Dat maakt extra indruk. Maar als je eenmaal in de tempel zit op de rug van Cronos, dan wordt het eigenlijk iets wat eentonig.

God of War 2 vind ik een verbetering op deel 1. Met name meer afwisseling, erg goede puzzels en iets meer diepgang. Plus goede actie natuurlijk.

God of War 3 is zo'n gigantisch spektakel dat ik mij daar een beetje op blind staar. Het is absoluut episch, maar uiteindelijk vind ik GOW 2 beter in balans en daarom net iets beter.

Dr. Salvador
Goede lijst, en zo denk ik er ook over, alleen over GOW 1, als je eenmaal in de tempel komt, vind ik het juist nog veel vetter worden.
Vooral The Cliffs of Madness

Wat ik overigens ben vergeten te vermelden in mijn review is dat bepaalde dingen mij aan films deden denken.
Zo bijvoorbeeld het Labyrint dat mij aan de film Cube deed denken en hoe Hercules aan zijn eind kwam had sterk iets weg van de brandblusser scène uit Irréversible.

kiriyama
Het is dan ook met een filmische insteek gemaakt, net als Uncharted 1 en 2 en Heavy Rain. Cube is overigens nooit in me op gekomen, labyrinth is in beide ook sterk verschillend.

Dr. Salvador
En dat al die handen uit de muur komen, deed mij ook een heel klein beetje aan de beginscene van Day of the Dead (1985) denken, mooi gedaan

Cube kwam ook nooit in mij op, nee.

kiriyama
Dat deed mij juist denken aan Repulsion.

Op 1.20

Vet!

Dr. Salvador
De eerste Haatstem is ook binnen, van Superdude!

Hij geeft eerst 5,0. En dan zomaar ineens een 0,5!

Dr. Salvador schreef:
De eerste Haatstem is ook binnen, van Superdude!

Hij geeft eerst 5,0. En dan zomaar ineens een 0,5!

Gelukkig, de haatstem is verwijdert.

shadowmaster100
hij was effe in de war door al dat vette actie.