God of War III (2010)

PlayStation 3 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Sony
Uitgegeven door Sony

In God of War III kruip je wederom in de huid van de stoere Spartaanse veldheer Kratos. Gewapend met zijn dodelijke Blades of Athena en nieuwe wapens en vechttechnieken en gevoed door haat en wraakgevoels gaat Kratos samen met de Titanen op weg naar de berg Olympus om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod Zeus. Rijdend op de rug van Titaan Gaia begeef je je op een gigantisch "levend level" terwijl je aan de laatste aanval begint. Slaagt Kratos om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod?

4,27

Dr. Salvador
Is dus een 4,5*, en vergeet de challenges, en de arena mode niet .

Challenges 3,5*
Arena Mode 4,5*
Making of Videos 4,5*
Overige extras ( Chests, Godly Possesions, Trophies, en Costumes ) 3,5*

Wat is nu het eindcijfer?

avatar van stevie
@Dr. Salvador : Mooie lange review, chapeau hoor, je hebt er veel tijd in gestoken. Over de game : Ik heb hem nog niet gespeeld, maar ik word steeds enthousiaster als ik al de positieve reacties lees. Binnenkort een weekje paasvakantie en dan ga ik er ook eens aan beginnen.

*Review*

Ik heb hem pas geleden uitgespeeld alleen ik ben een beetje laat met me review nou hier is tie dan.

Ongeveer 12 uur op gespeeld wat ik zelf naar mij gevoel al best lang vind voor een action slash game .incl deads en trail and error. De 12 uur die ik geïnvesteerd heb in deze spel waren zeker niet onverdienstelijk het waren 12 uren vermakelijk gamen.

Ik zal proberen zo min mogelijk van de spel kwijt te krijgen, want er zijn een hoop dingen die jezelf moet zien en niet van te voren stiekem op gaat zoeken. Want ik had dat al toevallig al gedaan. Trailer van het spel... Dat is best jammer, want dan zijn de verrassingselementen weg. Wat mij opviel is dat bijna elke 1 a 2 min iets te zien is dan denk je van wo dat is mooi of leuk. Bijv. de omgevingen of de vijanden waar je tegen vecht.

Dat brengt me op het gameplay ik vond het vloeiend gaan je kunt de combo's en spells makkelijk uitvoeren terwijl je bezig met met het normale/zwaardere aanvallen. Sommige zijn welles waar afkomstig van deel 1 en 2 maar er zijn ook een hoop nieuwe combo's erin gekomen bijv. L1 en rondje is mij favoriet . De aanvallen doe je niet zomaar om op knopjes te smashen zeg maar, je hebt daar na een tijd wel de skill in gemaakt. Als je een tijd hebt gespeeld in de game dan is het wel nodig, want de vijanden worden steeds gemener en tricky. Hoe wel ik bijna nooit af ging door vijanden ging ik wel vaak door de terrein zelf, dat vond ik na een tijd irritant. Ik zal verder niet te diep op in gaan, maar ik had een punt bijna op het einde dat ik redelijk vaak op nieuw moest beginnen vanwege de dingen die ik moest onwijken mensen die hem al uit hebben gespeeld weten precies waar ik het over heb in het spel. Kom ik straks op terug in de review wat het is.
In het algemeen vond ik de gameplay geslaagd er zijn welles waar puntjes in de game waarvan je denkt 'Ahh kom op man'.

Over het verhaal wil ik niet teveel kwijt. Soms moest ik even na denken wat er precies in de vorige delen ook al weer af speelde. Het is tenslote een trilogie dus ze moeten iets met elkaar te maken hebben. Het begin dat Ares hem op de verkeerd pad brengt, de middelste deel dat de goden tegen hem keren en de laatste deel dat hij zeg maar niet echt accepteert dat hij word uitgelachen door de goden (heeeeel netjes gezegd). Ik moet wel eerlijk zeggen dat dit toch een een van de beste triologie bestaat sowieso in het verhaallijn zelf.
De verhaallijn is gewoon goed uitgewerkt. Wat ik al eerder heb gezegd dat ik toch soms moest nadenken waarom en hoe het gebeurd is in de vorige delen. Nu snap ik waarom god of war 1 en 2 weer te koop is of op de ps3 weer terug komt is omdat ja deze 3 games horen bij elkaar je kan niet zeggen nou ik speel 2 en dat is het. Want in in een goed uitgewerkt verhaal zoals deze heb je de vorige gewoon in je bezit klaar. God of War III komt goed in overheen met zijn voorgangers en de einde vind ik wel kloppen ten opzichte met verhaallijn in deel 1 en 2.

Grafische gezien zag het er perfect uit. Alleen ik heb ook de demo van Dante Inferno gespeeld waarbij toch de grafisch iets beter waren dan God of War III . Alleen in God of War III zijn je ogen op je gemak in plaats van de hele scherpe kwaliteit dat is mij mening. Wat ook mooi kan zijn.

Mijn eind conclusie. Ondanks dat ik 1 uurtje langer heb gespeeld dan Dr. Salvador was het de moeite waard om hier me geld in te steken. Ik heb totaal geen spijt van deze game. Alleen in elk spel zit er iets in waarvan je denkt als ze dat er uit halen dan zou het nog steeds bijna perfect zijn, want perfecte games bestaan niet. Dan zou ik toch kiezen dat stuk waar je vliegt uhmm iets beter uitgewerkt moeten zijn. Ik zal daar nog even nadere uitleg opgeven. Wat ik bedoel is stel ik raak iets aan, je vliegt door, je ziet niks en dan paf vlieg je weer ergens tegen en je levens gaan best snel achteruit. Dat was de punt waar ik veel tijd kwijt geraken ben. Als je meer dan 10 keer dood gegaan bent alleen met de vliegen na de Laybyrint. Dat vind ik jammer.

Ik zou zelf niet meer weten wat ik nog kwijt moet wat ik denk dat er nog meer reviews komen die dadelijk toch ongeveer hetzelfde is als deze of die van Dr. Salvador.

Na ik heb het zo mysterieus op geschreven over deze spel zodat ik toch niks verraden heb.

Dan laat ik nog een ding kwijt wat ik het leukste vond van
God of War III.
Ik vond de Maze de leukste puzzel.
Ik vond de Onderwereld de leukste plek.
Laatste wat ik kwijt wil.
Ik vond de bruutheid van Kratos naar de Goden van Olympia het grappigste wat er was niet alleen de finishing moves, maar ook de commentaar

Cijfer beoordeling

*****5*****

Nou Dr. Salvador je hebt een halve pagina meer

Mooie Review, Remy.

avatar van kaholiic
Waarschijnlijk kom ik morgen ook met een Review. Probeer net zo'n lange te maken als Dr.

avatar van ReMyTje86
Ben wel een tijdje op bezig geweest.

Ja, en?

avatar van ReMyTje86
Weet niet, misschien hou je niet van typen/werken

Einde Spam...

gamelord

kiriyama
Voor alle mensen hier die trouwens denken dat het een 'Triologie' is...Het is een trilogie.

(Chains of Olympus niet meegerekend natuurlijk.

Misschien een geluk bij een ongeluk, maar een vriend van mij zijn PlayStation 3 heeft het een paar dagen geleden begeven. Nu gaat hij een nieuwe kopen met daarbij het spel God of War III. Hij heeft het spel al en wilt mij een plezier doen door mij het spel door te verkopen voor een gunstige prijs!

avatar van AmazingPP
ReMyTje86 schreef:
Ben wel een tijdje op bezig geweest.

Maar wel netjes gedaan, man!!

En eh... Ik deel je mening over dat vliegen, maar het is de bedoeling dat je een goede route zoekt. Zo ging ik steeds langs boven en dan krijg je inderdaad dat je telkens tegen iets aan vliegt, daarna geen donder meer ziet, dus weer tegen iets aanklapt etc. etc. Ga eens langs onder, dan ga je in een streep naar de finish....

avatar van AmazingPP
Wassup ! schreef:

Mazzelpik!!

Dr. Salvador
@ stevie, bedankt voor het compliment!

En ReMyTje, erg vette review, erg mooi, en ik kon me er helemaal in vinden! .

Zoals je al aangaf de vliegstukjes, ze hadden misschien iets beter gekund, maar storend vond ik het allesbehalve, ik vond het wel spannend, en vet!

[quote]gamelord schreef:
Klasse gedaan Emilio & Remy..helaas ga ik toch geen ps3 of XBOX360 halen...ben iets veel anders van plan. Maar dikke pluim voor jullie recensies bro's. [/quot

Bedankt, Roger, dat waardeer ik, zeker als je een goede recensie probeert te maken, en iedereen vind het ook goed!, daar doe je het voor!

Ga je geen xbox meer halen?

Dr. Salvador schreef:
@ stevie, bedankt voor het compliment!

En ReMyTje, erg vette review, erg mooi, en ik kon me er helemaal in vinden! .

Ik bedoel ook die laatste vliegstukje

En nog bedankt voor je enthousiasme voor het bekijken van me review.

ReMyTje86 schreef:

Ik bedoel ook die laatste vliegstukje

En nog bedankt voor je enthousiasme voor het bekijken van me review.

Oke.

Ja, erg mooie review, ik lees altijd reviews van games die ik geweldig vind.

Je hebt hem ook 1 plekje hoger dan mij in je top10!

avatar van jellecomicgek72
Dan ik!

Beide recensies net gelezen van zowel Dr. Salvador en ReMyTje86 en ik kan niet anders dan lof uitbrengen naar jullie!
Ga zo door allebei!

Dr. Salvador

Huh? , wat bedoel je Jelle?

Wassup ! schreef:
Beide recensies net gelezen van zowel Dr. Salvador en Remy en ik ik kan niet anders dan lof uitbrengen naar jullie!
Ga zo door allebei!

Bedankt wassup!, altijd fijn om te horen!

En de review van Remy was ook erg goed ja.

gamelord
[quote]Dr. Salvador schreef:

Kom met het antwoord wel als het zover is bro ...moet het eerst realiseren.

(heeft niet met hierzo te maken, waardoor er weer onnodige reacties komen..is effe in privesferen....tering moet ik me nu ook nog zo uitleggen )

avatar van kaholiic
Ik ben nu bezig met het schrijven van me Review. Ga proberen in hoeveelheid Dr. Salvador te overtreffen. Waarschijnlijk gaat dit niet lukken. Hou me vingers gekruist.

avatar van jellecomicgek72
Haha ga je per zin tellen hoeveel je voorloopt op Salvador?

Ben er al mee bezig...

{Review}

My brothers. We were forged in victory.
A victory that ended the great war Rooted in the River of Souls.and brought forth the reign of Mt. Olympus.
Born from the depths of the underworld.
Our mountain emerged out of the chaos. As it grew, so too did the might of the Olympians.
We created a world of peace, a world of prosperity, a world that lives in the shadow and safety of my mountain.
A mountain that has come to be the absolute measure of strength and power.
Now, on this day, that power is to be tested.
The mortal, Kratos, seeks to destroy all that I wrought.
Brothers. Put aside the pretty grievances that have splintered us for so long.
We will unite. We will stand together. And I will wipe out this plague!
Olympus will prevail!

Dit is het begin van het beste intro dat ik tot nu toe heb gezien en gespeeld heb. Met intro bedoel ik eigenlijk de eerste Chapter. Het filmpje is erg mooi, maar dit is niet het beste wat het intro te bieden heeft. Want het beste is dat je meteen 2 Boss-fights hebt. En niet zomaar een 2 Boss-fights. 2 Boss-fights die beide zo goed zijn, dat je weet dat dit 1 van de beste spellen ooit gaat worden. Beide zijn ze goed op verschillende vlakken. Het beste van het eerste gevecht (Leviathan) is het gevecht zelf. Dat overal plaats vindt. Je moet hem staand bevechten, hangend en klimmend. Dit gebeurt op zo'n kolossaal niveau dat je gewoon je ogen uit je hoofd kijkt. Want niet alleen de Boss is enorm, het beest waar je op gevecht is ook enorm. En ze bewegen beide en dat maakt het alleen maar mooier. In het tweede gevecht is het gevecht ook goed, maar dit is niet het ding waar het zo mooi en verblindend uitschijnt dat je er hoofdpijn van krijgt! Want dat is de finish-move en die is echt super hard en gruwelijk. Ik wil niet te veel verklappen maar je ziet uit de ogen van het slachtoffer (Poseidon). Hoe die op gruwelijke wijze wordt vermoordt en je ziet al het bloed dat uit je lichaam word gespoten. Je ziet Kratos met, na elke klap, een bloediger lichaam. En dit allemaal moet super graphics die alles overstijgt, torenhoog,. (behalve Uncharted 2. Die overstijgt die een beetje )

Kratos is back! En dit spel was de rede dat ik een Playstation 3 heb gekocht. Was toen net klaar met deel 2 en heb toen zo genoten..Alles opgezocht dat toen was vrijgegeven over het spel. Ik kwam er al snel achter dat het alleen voor de Playstation 3 was. En toen heb ik maar snel een Playstation 3 gekocht!

Klaar met het persoonlijke gezeik.. Ik wil het hebben over de Gameplay. De Gameplay is zeer goed..Fenomenaal, super dupa en ongelooflijk soepel. Dit is het..Dit is waar ik "jaren" op heb gewacht. Kratos begint met The Blades of Athena. Dit is hetzelfde wapen als in deel 2. Maar na een poosje wordt dit wapen geruild voor The Blades of Exile. De aanvallen zijn niet heel veel anders dan die van The Blades of Athena maar er zijn van die kleine dingen..Die het net zo speciaal maken. Zo te gek. Zo mooi. Zo soepel. Waardoor je van de eerste bewegingen echt geniet. Want deze zien er echt zeer realistisch uit. Ookal zou het nooit in het echt kunnen..Je hebt nieuwe aanvallen en de "gewone"’’ bewegingen zien er iets beter uit. Iets, daarmee bedoel ik niet te weinig. Het kon toch bijna niet beter dan de bewegingen in de vorige delen. De nieuwe aanvallen zijn echt vet en zeer effectief. Ze hebben gelukkig niet zomaar halve aanvallen erbij verzonnen om het een beter eruit te laten lijken. Het zijn echt aanvallen waarmee je de moeilijkste vijanden kan neerhalen. Je kan nu de kleine vijanden als stormram gebruiken. Je kan ze in tweeën scheuren en je kan je nu midden in een gevecht rammen door met je zwaarden aan iemand vast te klemmen en je met een grote zwaai naar deze vijand toe te brengen.

Je hebt 4 nieuwe wapens. The Blades of Exile, Claws of Hades, Nemean Cestus en de Nemesis Whip. Alle 4 zijn ze te gek. Alleen is het wel jammer dat 3 van de 4 veel lijken op je gewone wapens. Ik vind ze nog steeds beter dan die van GoW 2. Wat daar gebruikte ik eigenlijk alleen The Blades of Athena. Hier gebruik ik ze alle 4 met veel plezier. En de manier waardoor je ze krijgt is ook veel vetter dan die van de vorige delen. Hier moet je ze "winnen"”. Merendeel krijg je ze door een Boss te verslaan en ze nadat je hun wapens hebt gepakt ze daarmee op super coole wijze te vermoorden. De manier van de vorige delen was vrij saai..Je vond een wapen en kon die gebruiken. Groot pluspunt..De Nemean Cestus lijkt veel op het wapen dat je kon gebruiken in zijn PSP broertje. The Gauntlet of Zeus. Ja, ze lijken veel op elkaar maar gelukkig zijn de aanvallen van de Nemean Cestus veel meer gevarieerd dan die van The Gauntlet of Zeus.

Ook heeft elk wapen zijn eigen magische attack. Die je met R2 kan activeren. Ze zien er allemaal prachtige uit en ze hebben allemaal hun eigen handigheidjes. De ene kan je het beste gebruiken voor kleine vijanden, de andere voor grote en de laatste voor enorme. Vooral het kleurgebruik van de magische aanvallen zijn prachtig. Van paars naar blauw naar Rood. Echt zeer mooi gedaan!

Nu een minpunt..Die moeten er ook zijn, Eigenlijk is dit niet een minpunt maar meer een vraagteken. Want ik vind de volgorde van de goden die vermoord worden een beetje raar. Want je vermoord dus als eerste Poseidon en daarna Hades.(En Hades kil je dus met de minste powers want die zijn net van je weg genomen). Dit zijn de 2 broers van Zeus, dus zou je denken dat die ook bijna op het eind pas worden gepakt. En dan Hermes (de bezorger van de goden, die eerst niet eens een god was. En ook geen eens een Olympian is!) op het laatst vermoorden? Beetje rare volgorde als je het mij vraagt.. Maar dan..De 1 na laatste boss.. Een schorpioen..Waarom een dier?! Waarom niet nog een god of titaan. Apollo, Perses, Oceanus of Emiptheus . Het waren leuke Bosses geweest en een veel betere keuze dan een schorpioen.

En dan weer één van de grootste pluspunten..De Graphics.. Die namelijk prachtig, zeer gedetailleerd en magistraal mooi! Je kan de poriën van Kratos tellen en het bloed is zo enorm realistisch. Ook leuk is dat Kratos zelf ook steeds een meer bloediger lichaam krijgt als die veel monsters kilt. Ook tijdens het spelen is het erg mooi. De grootse gebieden worden er niet minder op! Die komen nu erg goed uit de verf. Vooral The Underworld en The Labyrinth. De filmpjes zijn weer zeer tof. Net zoals die waren in deel 2.

Nu de Voice-actors! Want dit is weer zo goed! Ze zijn allemaal perfect en ze passen allemaal echt heel vet bij hun personage. Wist je dat Christopher Lee eerst de stem van Zeus zou doen. Dit was voor mij een betere keuze geweest dan de stem die die nu heeft. Ookal is deze nog erg goed.

De gebieden..Zijn prachtig, vooral het kleurgebruik en variatie tussen de gebieden zijn goed. Van de onderwereld tot een rug op een titan. Het kan niet meer stuk!

De Boss-Fights! Ik heb al over 2 verteld. Maar de andere zijn ook zeer goed, gevarieerd en groots. Vooral het eind gevecht dat op 4 verschillende gebieden plaats vind, 5 verschillende levels heeft en zo’n 20 minuten duurt. Dit is het beste gevecht dat ik heb gespeeld. Alleen jammer dat de finisher niet zo gruwelijk was als die van de eerste Boss. Je wenst de Final-Boss echt zo’n gruwelijke dood omdat hij jou verraadt en vermoord heeft. Je vermoordt hem ook wel erg, maar je wilt net iets meer bloed zien en geschreeuw willen horen. Dit had eigenlijk ook niet gekund omdat hij zo koelbloedig is en als die op zo’n manier wordt vermoord dan is de magie er wat vanaf. Daar is die personage te sterk voor. Zoals ik al zei zijn de Boss-fights groot en dan bedoel ik big, bigger, biggest, God of War 3. Een titan die je hele scherm vult is daar 1 van. Cronos, de voormalig ruler of the World. Dit gevecht is echt super mooi en grof. Ze nagel alleen is al 20x zo groot als Kratos. Dus om heb te vermoorden lijkt een onmogelijke opgave..Niet dus!

Vijanden, deze zijn er in alle maten en vormen. Ik ben van kleins af aan geïnteresseerd geweest in de Griekse mythologie dus dat maakt dit spel en de monster alleen maar vetter! Prachtige monster-design. Van 3 koppige monsters tot een Chimera dat 3 beesten in 1 is. Te gek, en dan heb je ook nog voor elk vijand een finish. Deze zijn echt zeer bruut en hard. Gelukkig, want ik zou niet anders van Kratos verwachten.

De muziek, is net zoals de vorige delen schitterend, episch en meesterlijk! Volgens mij heeft er een heel orkest aan mee gedaan. Zo klinkt het teminste.
Het deuntje blijft gewoon een paar dagen in je hoofd zitten. Vooral tjdens de gevechten tegen Bosses wordt dit groots en mooi. Dit brengt veel aan de ervaring bij.

Gelukkig heb je net zoals in deel 1 een min-sex-game. En deze keer is het met een god!

Wat ik ook een beetje raar vindt is dat je in het begin van het spel maar 100 red orbs krijgt als je een box opent. Maar later in het spel word dit soms wel 1500, en deze verandering vindt plaats in 1 à 2 levels. Best snel, gelukkig heb je die punten hard nodig anders kan je de sterke vijanden niet meer aan, want deze worden ook in deze 2 levels op snel niveau sterker. Ook in hoeveelheid wordt dit aanzienlijk meer. Dit maakt het alleen maar leuker, want dan kan je alleen maar meer je technieken en talent op je vijanden uit oefenen.

Het vlieg-gedeelte is een vrij moeilijk. Maar ik vind dit geen minpunt. Ook omdat ik er maar 2 keer ben dood gegaan. Je moet het gewoon in de vingers hebben en dan lukt het wel.

Shout-out naar: Iedereen die aan GoW 3 heeft gewerkt. Vooral: Gerard K. Marino, Ron Fish, Mike Reagan, Jeff Rona, and Cris Velasco voor de prachtige soundtrack en muziek! T.C. Carson (Kratos), Erin Torpey (Athena), Natalie Lander (Pandora), Kevin Sorbo (Hercules) Rip torn (Hephaestus), Malcolm McDowell (Daedalus), Crispin Freeman (Helios), Clancy Brown (Hades), Susanne Blakeslee (Gaia), Adrienne Barbeau (Hera), Corey Burton (Zeus), Gideon Emery (Poseidon), Mark Moseley (Hermes). Zo heb ik er een paar genoemd..

Conclusie: GoW 3 is de game waar ik jaren op heb gewacht en dit is het spel waar ik me ps3 voor heb gekocht. Prachtig.

My vengeance ends now.

Dr. Salvador
Oh, en trouwens die schorpioen , die je vond tegen vallen kaholiic, die vond ik juist heel erg vet!. Geen God of Titaan, maar juist iets heel iets anders, en het paste er goed tussen. Ik vond het juist leuk dat er ook is een beest in zat net als in GOW 1 + 2