God of War III (2010)

PlayStation 3 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Sony
Uitgegeven door Sony

In God of War III kruip je wederom in de huid van de stoere Spartaanse veldheer Kratos. Gewapend met zijn dodelijke Blades of Athena en nieuwe wapens en vechttechnieken en gevoed door haat en wraakgevoels gaat Kratos samen met de Titanen op weg naar de berg Olympus om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod Zeus. Rijdend op de rug van Titaan Gaia begeef je je op een gigantisch "levend level" terwijl je aan de laatste aanval begint. Slaagt Kratos om voor eens en altijd af te rekenen met de oppergod?

koning-phong schreef:
Ja halloo hack en slash snap ik maarre iemand's kop eraf rukken naja zeg! ik durf mijn eigen kop niet eens te bewegen meer om achterom te kijken sinds ik die beeld heb gezien

Ik kan gore wel aan, maar vergelijk het met bijv. films.. Scream ken ik aan maar dingen zoals martelen (SAW) nee aub niet zeg! en dat zijn beide gore's en slashes.. dusja

Dan is deze niet voor jou geschikt helaas, zonde want de game is ijzersterk!

Ik vind deze game heel leuk maar moet toch even de andere kant opkijken als ik iets te engs zie.
Maarre de beste game van zijn generatie gaat mij iets te ver.. misschien de beste hack en slash game jah.

avatar van wiiplayer
Je hebt God of War 1 in je top 10 staan...

Ja je zegt het al zelf.. deel 1 jah

Als je deel 1 wel wist te waarderen snap ik helemaal niet waarom deze niet:P

avatar van 666Skulldragon
Dit is 1 van de bruutste hak an slash game dat ik ooit heb gespeelt.
De graphics zijn levens echt.

avatar van Niinoke
1 woord voor deze game: ONGELOFELIJK

avatar van %%%%%%
Goddelijk spelletje

Creatief,adrealine-trippend-puzzel game met een bloederig sausje.

Niinoke schreef:
1 woord voor deze game: ONGELOFELIJK

Op elk vlak, gameplay, graphics, story, ...

avatar van 3bdelilah
Dit is verhaal is voor mij van top tot teen helemaal gespoilerd. Maar ik heb 'm vandaag geleend en ik ga 'm toch een kans geven. Kijken of de gameplay mij aanspreekt, het verhaal leek mij ongelooflijk tof. Maar eerst nog Uncharted 2 uitspelen.

avatar van Spawn
Net de E3 2010 Demo van God of War III gespeeld en ik heb er alleen maar lovende woorden voor. Man, wat een ziekelijk gave en bloederige game, waar je soms uit reflex je hoofd nog even om wil draaien omdat het te goor wordt, maar deze game komt 100% zeker om mijn te spelen lijst.

als ik hem uitgespeeld heb komt hier mijn review!

avatar van CarealotCarrot
Het wordt nog bloederiger dan de demo .

avatar van Spawn
Dat is veelbelovend.

avatar van Dutch-J3ff
Wat een toffe Hack & Slash game zeg!!

De graphics zijn adembenemend...

Supervet spel!

avatar van Rien
Man wat heb ik hier van genoten.. Tijd voor een replay

Wat maakt dit deel beter dan deel 1 of 2, kan iemand mij dit uitleggen?
Ik heb dit deel namelijk nooit kunnen spelen, ik had alleen een Playstation Deux.

- Goed verhaal.
- Graphics zijn fijn om te zien.
- In het combat-systeem is veel variatie.
- Bosses zijn niet makkelijk om te verslaan.

Kortom, het spel is voor mij zeker een game om te hebben voor je PS3 console.
Hij is nu voor een niet al te hoge bedrag te koop.

Zelf ben ik altijd al fan geweest van de God of War games sinds het eerste deel al uit kwam was ik er meteen van weg. Gewoon kopen dus! Tenzij je niet houdt van bijvoorbeeld veel bloed, onthoofdingen etc. Naast dat gewoon kopen dus.

MDRAIJER schreef:
Wat maakt dit deel beter dan deel 1 of 2, kan iemand mij dit uitleggen?

Er is niet zo heel veel verschil tussen de games. Maar dat maakt het spel juist uniek. Het verhaal loopt gewoon door en de graphics worden steeds na elke deel steeds beter.

Ook de fighting-systeem wordt steeds beter en er is gewoon meer actie in het spel te zien. Vooral in deel drie vind ik persoonlijk de bosses die allemaal goden zijn er zeer goed uitzien en leuk om tegen te spelen.

Het ziet er allemaal gewoon een stuk en stukken beter uit na elke deel. Maar veel verschil is er dus niet na elke game. Maar ik denk juist dat de kleine verschillen in het spel juist die "God of War- feeling" niet wegneemt. En zo hoort het ook te blijven naar mijn mening.

Aha, oke. Dat maakt veel duidelijk.
Ik heb namelijk dit spel alleen gezien toen een vriend van mij hem speelde voor ongeveer een kwartiertje. Het zag er toen een beetje cartoon-achtig uit, maar het kan zijn dat ik me dat verkeerd herinner.

MDRAIJER schreef:

Aha, oke. Dat maakt veel duidelijk.

Crash Bandicoot of bijv. Mario vind ik zelf persoonlijk games die er cartoony eruit zien. Bij God of War is dit niet het geval. Je kunt niet verwachten dat dit spel realistisch is. Als je echt op zoek bent naar realistische games kun je beter bijvoorbeeld Last of Us spelen op de Playstation 3 & 4 (exclusief).

avatar van iMontana
Wat ik hier vaak lees is dat God of War een hack and slash game is? Sorry, maar vind dit dus niet het geval. Tenzij je echt op een heel easy gametype gaat spelen maar als je bijv. op Normal begint te spelen is het geen hack and slash game. Je kunt dus inderdaad sneller doodgaan en je tegenstanders kun je niet zomaar killen. Ik bedoel als je tegen bijvoorbeeld Hades moet, kun je hem niet zomaar killen je moet dus echt weten hoe en wat en dat heb je ook vaak met normale tegenstanders.

Dus een hack and slash game is dit dus zeker weten niet!

avatar van CarealotCarrot
Het hack en slash genre is niet gebonden aan een bepaalde (easy) moeilijkheidsgraad.
Maar inderdaad, GoW is meer action adventure dan hack en slash.

avatar van Johnno87
Na 7 jaar nog een keer aan het spelen op PS4. Heerlijke game blijft het. Op naar de nieuwe GoW