Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (2009)

Nintendo DS / Nintendo Wii / Xbox 360 / PC

Ontwikkeld door Amuze
Uitgegeven door Majesco

Larry Daley is museumbewaker en hij ontdekt dat zijn favoriete expositie uit New York wordt overgebracht naar het Smithsonian. Larry wordt gebeld door een miniatuur cowboy, Jedediah, die hem vertelt dat de Egyptische heerser Kahmunrah en een drietal (Ivan de verschrikkelijke, Napoleon, en Al Capone) het plan hebben om het museum in te nemen. Het is aan Larry om te zorgen dat het Smithsonian er weer normaal uitziet voordat de zon op komt. Het spel telt veertien levels waarin je diverse puzzels dient op te lossen en de strijd aan gaat met enkele historische grootheden.

Na Avatar TBE niet meer zo'n makkelijke game qua achievements gespeeld.

Game is dus enorm simpel en kort. Nergens uitdagend of moelijk. Beetje puzzelen, collectibles vergaren, vliegen, klimmen en klauteren.
Dankzij de dialogen soms nog enigszins vermakelijk. Maar na een paar uurtjes ben je er wel doorheen.

Conclusie: net zo matig als de film: 2.5* (afgerond naar boven).