Grand Theft Auto (1997)

Alternatieve titel: GTA

PC / PlayStation / Game Boy Color
single player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door DMA en Tarantula
Uitgegeven door ASC, Take-Two, BMG, Syscom, Sold Out en Rockstar

De hoofdrolspeler van Grand Theft Auto is een crimineel in Liberty City. Daar begin je met het stelen van auto's en het plegen van andere kleine misdaden. Langzamerhand kan je je opwerken en steeds meer criminele missies uit te voeren, waarna je ook in San Andreas en Vice City komt te werken.

Dat ik hier nog niet op gestemd heb ..(schaam schaam).
Vond dit toch wel een funny game, alleen vond ik destijds gejat van het RPG genre..stomme vergelijking..weet ik...maar was wel verbaasd toen, dat het kon een actie game zoals deze van boven af. Heb hem wel uitgegamed...maar vond het niet speciaal.

3,5*!

avatar van gamer for life
man man , met deze game heb ik echt zoveel plezier gehad . heb hem echt grijs gespeeld . nu speel ik er niet meer mee , maar voor het plezier wat ik er vroeger mee heb gehad , een 4.5 sterren . had hem een 5 gegeven , maar dat bovenaanzicht was soms wel irritant , je zag het verkeer niet tegoei en ik reed meestal tegen een andere auto op

SSS
Hoeveel agenten ik wel niet heb dood gereden in dit spel, daar had ik zonder twijfel levenslang voor gekregen.

avatar van roman123
Ik weet nog dat de PU dit spel eind 97' reviewde en ik echt benieuwd was naar het spel. Direct na de release gekocht en maanden zoet mee geweest. In het begin ff wennen aan de "boven af" stijl maar de in die tijd revolutionaire gameplay maakte een hoop goed! 4*

Toppertje was dit. Zeer vernieuwend voor die tijd en zeer vermakelijk.

Naast spelen was het ook leuk om gewoon wat in de levels rond te hangen.

PriestMaiden
Man man man dit was slecht. Pas vanaf GTA 3 werd het boeiend voor mij.

Dit was vroeger een game die ik heel vaak speelde, de look van bovenaf, zal voor velen hederdaags wennen zijn, maar als je door die zure appel heen bijt, zie je een goede vermakelijk game. puur voor de ervaring toch nog een 4

Deel 2 is beter, vind ik

avatar van N811
GTA zou net iets moeten doen als world of warcraft. Het zou veel te bieden hebben.

JustMike schreef:
Deel 2 is beter, vind ik

Deel 2 heb ik nooit kunnen spelen helaas

N811 schreef:

Zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar deze GTA kwam pas toen er nog geen tot nauwelijks online-gaming bestond,

avatar van N811
watta schreef:

ik bedoel ook dat ze die in de toekomst moeten maken.

Ik had de Game Boy Color versie en die was niet te doen.

Leuk geprobeerd maar echt te karig allemaal.

Dan was Retro City Rampage toch een betere 8 bit GTA achtige variant uiteindelijk.

Wat natuurlijk logisch is want die was specifiek met dat idee in gedachten gemaakt.

Terwijl GTA op de Game Boy vooral een probeersel was van concessies.

En zoals ik al zei wel leuk geprobeerd.

Mag trouwens ook wel apart op de site lijkt me aangezien het toch wel behoorlijk afwijkt van het origineel en beide versies een aparte beoordeling ook wel het meest gepast is volgens mij.