Halo 3: ODST (2009)

Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Bungie en 343
Uitgegeven door Microsoft

Halo 3: ODST is een standalone expansion voor Halo 3. In de game zullen spelers de rol van een UNSC Orbital Drop Shock Trooper op zich nemen. Je zal op zoek moeten gaan naar je vier andere ODST teamleden. Je hebt de laatste locatiepunten van hen en je zal aan de hand daarvan verder moeten gaan zoeken. Door middel van de Visaul Mode worden belangrijke voorwerpen en tegenstanders kenbaar gemaakt.

solidKevin schreef:
Nou ik heb hem bij de GameMania besteld maar ze zeiden dat ze hem niet eerder dan morgen mochten verkopen. Dus ik hb geen idee.

Idem!

Had za gebeld, maar nee, mocht hem echt pas di 22e ophalen!

B*tches!!!

Toch maar weer gaan switchen van gamewinkel, next level bijv. doet nooit zo moeilijk!

Net zelf al half uurtje campaign en half uurtje fire fight (met mijn broer) gespeeld. Vind het zelf tot nu toe echt vet, en online wordt zeker ook nog vetter, zitten leuke nieuwe snufjes bij, maar gelukkig ook nog oude wapens.

heb hem net gekocht en even 5min gespeeld moet nog even wennen aan besturing want ben te gewend aan F.E.A.R project origin en fallout 3 maar tot nu toe ziet het er leuk uit

avatar van equalizersound
Ik had hem besteld bij Xboxhome.nl ik kreeg hem gewoon toegestuurd meerdere mensen die hem daar hebben besteld hadden hem zaterdag al en gamemania belde mn vriend achteraf dat hij hem toch mocht ophalen

Vandaag gehaald en ff 2 uurtjes gespeeld. Heerlijke game hoor, maar ben ook wel fan van de halo serie!

Goede soundtrack, leveldesign, graphics.

Is wel wat moeilijker tov de voorgaande halo's met masterchief, vanwege het feit dat je geen herstellend schild hebt en "constant"opzoek moet naar health packs. Komt overigens de uitdaging ten goede! ( speel op heroic ).

Al met al, tot dusver erg blij met de aanschaf!

Eindoordeel zal volgen!

Imperial Figure
online bevat dezelfde multi-player maps als die van standaard halo 3, waarom niet gewoon nieuwe maps Bungie?

ze hebben 3 nieuwe maps pipo, eigenlijk 2 want 1 map is van halo 2 gebruikt

avatar van Bahamut Zero
joeri592 schreef:
ze hebben 3 nieuwe maps pipo, eigenlijk 2 want 1 map is van halo 2 gebruikt

Wat Imperial Figure dus wil zeggen: Kon er niet ff wat meer inspiratie in dit spel gestopt worden?

Mee eens overigens, Halo: ODST komt op mij een beetje over als een Halo 3 patch die in plaats van Master Chief, mensen in het rond laat lopen. Het Horde systeem lijkt mij wel super vet! Maar alleen daarvoor en 3 nieuwe multiplayer maps ga ik deze niet halen voor de volle pond.

hij kost ten eerste 40 euro en hij heeft een geheel nieuwe single player

Imperial Figure
Om het puur voor de single-player te doen is veel te duur, zelfs 40 euro want de campagne duurt maar 6 uur, maar als je gek bent op de hordes uit gears of war 2 en resistance 2 dan is het wel aan te raden plus als je nog nooit halo 3 online hebt gespeeld krijg je nu de kans want je krijgt er een extra dvd schijf bij die de complete halo 3 online ervaring bevat, dus dan zou 40 euro wel erg goedkoop zijn.

ah heerlijke spel komt zekers in me top 10

joeri592
het spel bevalt me wel, de graphics zijn prachtig, het is wel erg makkelijk, ik doe nu legendary alleen en het is best makkelijk te doen... terwijl ik bij halo 3 echt heel erg me best moest doen, leuke achievments wel en het pistooltje dat je bij het begin krijgt is echt een goed wapen omdat je er zo lekker mee kan inzoemen
ik vind dat free roam wel een beetje saai maar de missies zijn wel weer leuk maar wel kort helaas

avatar van solidKevin
Heb het nu één keer gedaan met een vriend (Firefight). Ik vind dit echt zo tof! Zeker een aanrader! Hé Joeri misschien (als ik live heb) kunnen we dit een keer samen doen . Maar goed ben nog niet echt aan het verhaal begonnen, maar de firefight is zeer tof!

joeri592
ja prima. waar ben je nu trouwens bij halo 3?

avatar van solidKevin
Heb hem nu één keer op easy uit gespeeld . Maar ik ben nu bezig op Normal. Vooral met het vinden van de skulls. Het gaat aardig goed.

avatar van GameEvolutie
Zeker goeie add on dikke gameplay alleen niet echt goed verhaal maar dat hoeft ook niet percee als het zich alleen afspeelt in new mombosa

avatar van solidKevin
Nou ik vind het verhaal erg tegenvallen . Het leveldesign is ook eigenlijk best saai. Het speelt zich dan wel alleen af in Nem Mombassa, maar dat hoeft niet te betekenen dat het er overal hetzelfde uit moet zien. Voor de verder rest is het top maar ik ga er nog even mee door. Cijfer komt nog wel.

avatar van solidKevin
De trailer van Firefight met Johnsen . Echt leuk om een keer te zien ook al weet je wat het inhoud!

De game is toch wat langer dan ik verwachte. Wel kort idd, maar niet te kort naar mijn mening.

Aardig verhaal ook!

avatar van solidKevin
Nou heb het spel nu al even het wordt tijd voor een review.

Singelplayer:
Welcome to New Mombassa!
Dat je hier het hele spel zit moet geen probleem zijn maar door de saaie omgeving van de nacht straten van New Mombassa is het een storende factor in de game. Als je dan ook nog eens moet nagaan dat je hier zeker de helft van de tijd zit. Het ziet er wel goed uit, daar gaat het niet om maar bijna overal ziet het er hetzelfde uit. Beetje saai als je moet nagaan dat je bij Halo 3 op zoveel verschillende plaatsen komt dat het hier wel erg jammer is dat je steeds hetzelfde ziet.

Characters
Lucky for you, your squad is the best of the best. Orbital Drop Shock Troopers.
Ik vind het persoonlijk zeer jammer dat er geen Master Chief in dit spel zit. Maar er is niks mis met de Rookie of één van de andere characters. Ik denk zelfs dat ze met deRookie een soort Master Chief wilde neer zetten maar dan in mensen vorm. Het sterke stille type. Geen slecht idee heeft ook niet slecht uitgewerkt maar ik vind deze characters nogal doorsnee. Ze zijn niks speciaals en ze hebben ook niet echt dingen waar van ik zeg: ‘’Die naam weet ik over 10 jaar nog!’’ Natuurlijk zit er weer de Halo humor in. Waar helemaal niks mis mee is. Gewoon op het juiste moment een character iets laten zeggen en er komt een lachje op je face

Gameplay
Over de gameplay valt niet te klagen. Deze is gewoon goed. Vooral met de 2 nieuwe wapens die echt perfect werken en nog fijn zijn ook! Het werkt gewoon lekker en vlot. Alle wapens uit Halo 3 komen terug en er komt zelfs nog een wapen terug uit Halo 2. De vijanden zijn er in alle soorten en maten. Je hebt echt nooit het idee dat je steeds tegen dezelfde vijanden aan het vechten bent. Het lijkt net of bijna elk Character (met name de Brutes) een eigen kleine persoonlijkheid heeft.

Firefight:
This is Firefight.
Wat een geweldige ervaring om deze gamemode te spelen! Dit is de gamemode waar ik al zolang op wacht in vele shooters maar met name in Halo. Gewoon tegen computer gestuurde vijanden vechten in plaats van tegen een vriend. Niet elkaar afschieten maar samenwerken om de hoogste scoren te halen en natuurlijk om er uren van te genieten. De regels zijn simpel: schiet je vijanden op de snelste en gaafste manier overhoop. 5 waves make up a round, 3 rounds and a set. Sounds easy huh. Nou dan denk nog maar een keer want er worden na elke set nieuwe skulls geactiveerd die het veel moeilijker maken om te overleven. Zoals een skull, waarbij de vijand er van houd om granaten te gooien. And the others? Well let’s say they call them difficulty multipliers for a reason. Ook zit er echt alles in. Wapens, voertuigen, characters (dit verschilt per level) alles zit erin. Gewoon één van de beste game modes die ik ooit heb gedaan. Ook leuk dat je het online kunt doen, maar hier heb ik niet veel aan want ik heb geen Live.
Next wave comming in! Get set troopers this is gonna get hot!

Multiplayer:
Aan deze gamemode heb ik geen aandacht besteed want ik heb helaas geen Xbox Live.

Conclusie
Al met al dus een aardige shooter die het (bij mij) vooral moet hebben van de Firefight. Als deze mode er niet in zat was mijn stem zeker 1* lager. Leuke wapens (vooral de twee nieuwe) en aardige characters. Beetje slap verhaal en voor de verder rest vrij doorsnee. Gewoon een goed middenmoter. Hij krijgt van mij een 3,5*.

Erg mooie recensie! Ik ga komende week er ook tijd in stoppen. Hopelijk over een weekje of misschien 2 namens mij ook mijn oordeel. Kan me wel vinden in je woorden denk ik. Ze komen over zoals ik het vooraf verwachtte.

avatar van solidKevin
Oké dank je wel . Dat waardeer ik.

avatar van equalizersound
Ik ga omlaag met mn beoordeling na 2 weekjes Odst ben ik tot de conclusie gekomen dat Odst de eerste keer echt heel erg tof is maar de tweede en volgende keren saai simpel en achterhaald en vooral ook kort en fire fight ben ik meestal na 1 ronde wel zat en nu gaat odst rustig stof vangen in mn kast

Ik moest lachen om een artikel in de spits over deze game daarin zeiden ze ‘de game is een beetje zielig tov de games zoals Modern warfare 2’ althans in die strekking.

ODST is een leuke add on op Halo 3.

Ik ben sowieso een groot fan van de Halo reeks, 1 van de weinige shooters die ik leuk vind.

ODST is in dat opzicht weer lekker verfrissend, het ziet er allemaal retegeil uit.
De gameplay voelt lekker vertrouwd aan, al is het allemaal een stuk lastiger nu, aangezien je geen extra shield meer hebt.
Dat brengt toch een stukje strategie erbij, je moet iets voorzichtiger te werk gaan dan dat je gewend was met de Master Chief.

Het verhaal kent weinig verassingen en is in mijn ogen ook te kort, ik heb het spel in Co-op met mn broer binnen 5 uur uitgespeeld ongeveer.
Jammer, het had veel langer gemogen van mij.

Daarintegen is de extra cd met de multiplayer maps van Halo 3 een verademing, je kan zelf ook levels bouwen/veranderen.

Het grootste pluspunt daarintegen is Firefight, wat een geweldige gamemode.Dit zorgt ervoor dat ik ODST inmiddels al wel 25 uur heb gespeeld, ondanks de zeer korte Singplayer mode.
Het idee hierachter is simpel, er komt de hele tijd een golf van vijanden op je af, dit is onderverdeeld Sets van 5 rondes, iedere ronde wordt het lastiger.
Na elke 5 rondes begint een nieuwe set met 5 rondes, waarbij je bij elke nieuwe set een ander nadeel hebt (melee'en om je health te regeneraten, kogels die afketsen, de vijand gooit met extra veel granaten etc.).Dit houdt Firefight interessant en fris. Je weet immers nooit wat je nu kan verwachten.

Al met al is ODST een waardig vervolg op Halo 3, alleen is de singleplayer mode gewoon veel te kort. Je betaalt daarom ook wat minder voor dit spel als voor elk ander nieuw spel.
Firefight is een geweldige extra mode bij het spel, waardoor de levensduur toch wel met tientallen uren kan worden verlengt(je moet het wel minstens met zn 2en doen).

Op naar Halo Reach!!!

avatar van solidKevin
Nou je hoeft firefight niet perse met z'n tweeën te doen hoor. Doe het vaak alleen. Maar dit is niet zo heel erg leuk, dat dan weer wel.

Ik zal meteen met de deur in huis vallen: Behoorlijke teleurstelling.

Halo ODST is gewoon een herhaling van Halo 3 maar dan een stuk saaier zelfs nog.
Het feit dat je het grootste deel van de tijd in een stad rond loopt heeft de game bepaald geen goed gedaan. In tegenstelling tot in Halo 3 speel je nauwelijks in de wijde, uitgerekte omgevingen. Nee, je loopt rond in een zeer ongeinspireerde ontworpen stad die erg grauw en saai is. Als je een uur lang van plein naar plein en van straatje naar straatje hebt gehold dan ben je er wel klaar mee.
Er zitten wel buitenmissies tussen waarin je vliegt of rijdt maar dit is echt veel te kort. Ook jammer vind ik dat het plot niet denderend is. De nieuwe personages deden me ook weinig. Ik miste toch echt Master Chief. Deze squadmembers hebben niet zo veel te melden.

Daarnaast is het heel goed zichtbaar dat de engine van Halo 3 gewoon redelijk oud is (voor game-begrippen). Het ziet er allemaal niet scherp en flitsend uit. Een hoop dingen zoals kapotte auto's e.d. zelfs redelijk lelijk.

Tel daarbij ook op dat de muziek echt bagger is (waar zijn de gothische klanken van Halo 3 !? Deze kerkmuziek in ODST deed me meer denken aan de achtergrondmuziek van een soap!

Is de game slecht? Nee, dat ook weer niet. Ik heb de game in co-op gespeeld met een vriend en dat is toch wel vermakelijk al moet ik zeggen dat je je er redelijk gemakkelijk door heen knalt. Het viel mij op dat ik heel vaak een vijand van dichtbij benaderde en hem flink kapot maakte door hem met mijn geweer in elkaar te slaan!

Kortom; ik zou mensen niet aanraden om meteen ODST te halen. Wacht lekker tot dat deze voor een leuk bedragje in de budgetbak ligt. Dit zeg ik ook tegen de fans van Halo (3), zoals ik zelf zeker ben. Let op, ik baseer mijn mening wel op het singleplayer gedeelte. Hoe de multiplayer is weet ik niet.

avatar van solidKevin
Ben het er mee eens. Nou maar hopen dat Reach beter is.

avatar van Flammazine
40 euro is veel te veel voor een korte singleplayer en wat nieuwe maps.
mij hebben ze de afgelopen 2 jaar verschillende keren liggen gehad met hun nieuwe mappaks,die je moest kopen anders kon je bepaalde onlinegames niet meer spelen. en dan gebruiken ze nog geeneens die nieuwe maps, er worden al 2 jaar dezelfde maps gespeeld,opnieuw en opnieuw en opnieuw.....afzetters. dat ze me een refund geven van al die packs,dat zou ik veel liever hebben

Firefight maakt me daarentegen wel nieuwsgierig

avatar van Deftones_JP
Ik had Halo 3 ook niet (meer) en dan is het wel een aardige aankoop. Online vind ik het nog steeds wat te rommelig maar de nieuwe singleplayer is aardig en de firefight modus is ideaal om even met een maat te gaan spelen. Aardig pakketje dus maar je moet wel het nut inzien van de firefightmodus anders dit een wat magerpakket.