Assassin's Creed II (2009)

Alternatieve titel: Assassin's Creed 2

Apple iOS / Macintosh / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Italië - 15e eeuw - De klassieke wereldstad Venetië komt tot leven met de honderden mensen die hun dagdagelijkse leventje leiden. Een tijd waar corruptie van de clerus, politieke intrige en familievetes onder het bewustzijn van de lokale bevolking sluipen. We ontmoeten Ezio Auditore di Firenze, een vennoot van een geheime organisatie, die de oorlog tussen de Assassijnen en de Tempeliers uitvecht. Als lid van de Assassijnen is Ezio een meestermoordenaar die afstamt van Altaïr, het spelpersonage uit de eerste Assassin's Creed.

Ja echt jammer.

avatar van jerom1234
Faal...

avatar van Cassevis
Haha creatief

avatar van dr channard
Assassin's Creed I doet mij denken aan een periode van een goede en degelijke stagiair die nog veel moet leren. De stagiair leert van zijn fouten en leert in de volgende stageperiode een foutloos parcours af; hier is Assassin's Creed II.

Ik ga niet te veel schrijven want het feit dat deze game nu in mijn top 10 staat zegt al meer dan genoeg. Het feit dat ik nu heel veel zin heb om het volgende telg 'Brotherhood' te spelen zegt ook al genoeg (wie weet haal ik hem wel als hij niet zo duur staat). In dit tweede deel is er zoveel veranderd ten opzichte van zijn voorganger maar ik bespreek hieronder VIER dingen die me in de vorige game ergerde en deze game heel goed heeft verbeterd.

1) Verhaal/Cutscenes

Herken je de situatie nog in het eerste deel? Ellenlange conversaties waar je als speler blij was dat je terwijl je mannetje van links naar rechts kon bewegen omdat je je gewoon verveelde. Conversaties aan het Assassin's bureau, de lange rede van de slachtoffers tegen Altaïr om dan terug te gaan naar het bureau en dan nog eens een preek te krijgen van je opdrachtgever. Of wat dacht je van die momenten dat je als Desmund steeds moest rusten. Dit soort dingen halen je echt uit de game. In Assassin's Creed II hebben ze dit ongelooflijk goed verbeterd. De preken van de slachtoffers zijn zeer kort en de cutscenes zijn echt... mja ... cutscenes ! Zeer interessant, vloeiend en vlot. Ook het verhaal is in dit deel enorm interessant. Het einde is eigenlijk zo vervelend dat je niet anders wilt dan het volgende deel kopen.

2) Meerdere dingen beschikbaar na hoofdverhaal

In het tweede telg heb je veel meer variërende zij-missies. Ben je het moe om het hoofdverhaal te volgen? Verzamel veertjes en beklim torens zoals het eerste deel; of neem deel aan moordcontracten, zoek in de grafkelders van moordenaars en bespioneer de schuilplaatsen van tempeliers.

3) ZWEMMEN!

Ik weet nog in het eerste deel dat je op een gegeven moment naar een schip of toren moest , omgeven door water. Eens je in het water valt is het gedaan voor Altaïr. Gelukkig hebben de makers geleerd van hun fouten en kan je in dit deel zwemmen. Gelukkig maar, want in Venetië gaat dit nog van pas komen.

4) En tot slot... de repetitiviteit

AC was meer van hetzelfde. Beklim torens, vervul een paar zij-missies (knokpartijen, boodschap-opdrachten...) , bezoek het Assassin's bureau en vermoord je target. Ook die ellenlange ritten op je paard begonnen te enerveren. In dit deel heb je ook zij-missies, maar hoef je die totaal niet te doen om het hoofdverhaal te volgen. Ook zijn de missies ongelooflijk gevarieerd. Het kan gaan tot het klimmen van daken tot het bespioneren en volgen van mensen en nieuwe moves leren. Uiteraard is het hoofdgegeven (het uitmoorden van de grote targets) ook in dit deel weer van de partij.

Ik heb genoten van dit spel en ga zeker eens kijken of ik Brotherhood niet kan vinden voor een schappelijke prijs. Een ware topper.

Blij dat je genoten hebt, inderdaad een verschrikkelijk goed spel!!!

avatar van bryandejong
De console versie van Brotherhood is al vanaf 19,- te krijgen bij 12game, voor de pc versie kan je beter naar free record shop gaan, die is daar maar 15,-

bryandejong schreef:

Dank je Ik heb Brotherhood en ga dezer dagen ook Revelations bestellen

die heb ik gezien voor zo'n 21

avatar van bryandejong
Als het verhaal van Ezio je goed interesseert zal je ze inderdaad alle 3 moeten halen om alles eruit te halen. Ik ben bij Revelations afgehaakt

Ja ben echt benieuwd

avatar van Obscure Thing
eindelijk deze game eens gespeeld. Goed verhaal al had het wel iets korter gekund of meer variatie. Soms voelde het een beetje alsof er nog maar een paar characters bijgepropt waren om het verhaal minder kort te maken. En de laatste scenes in de anymos zijn natuurlijk geniaal met een hoog wtf gehalte. Ook vind ik de historische characters erg tof. zoals da vinci enz

Gameplay is een stuk beter en gevarieerder dan deel 1 al is het op het eind toch weer meer van hetzelfde. Vechten is nog steeds best wel lame. Alleen maar counteren eigenlijk behalve bij die grote dudes. En sommige dingen gebruik je nooit. Gameplay vind ik dus nog steeds een beetje eentonig maar wel een stuk beter dan 1 wat gewoon saai werd op de helft van de game.

De setting vind ik vooral veel beter. Italie is een prachtig land en daar kom je tijdens het spelen van deze game ook achter ook. De steden zien er prachtig uit en gebouwen beklimmen die je als toerist bezocht hebt is geweldig. De sfeer maakt deze game echt goed.

4 sterren

Al sla je me dood, ik weet niet waarom dit spel uberhaupt in de top 3 zit van de Gamesmeter lijst, de controls is zo extreem slecht, ieder keer als ik achterna wordt gezeten door bewakers ik een muur wil beklimmen spring ik achteruit ik zit in de kluns met de R1 en X knop. Iedereen moet die irritatie wel kennen, de personages zijn zo erg gemaakt en de voice over is verschrikkelijk, het is gewoon 1 grote Armani Pizza orgie lijkt het wel..en dan die BLEND gedoe, Omg are you kidding me ?!?!
Ik ga hem verder spelen,
Het verhaal is dan nog het alle ergste, ik verwachtte authenticiteit het oude Italie etc etc. blijkt het dus een vent te zijn die terug gaat in de tijd via een machine en god weet dat ik er kotsmisselijk van werd, ongelooflijk!!

Wordt vervolgd..

avatar van Tsjo-Wi
Waarom speel je uberhaupt nog games als je nooit overweg kan met de besturing...

Wat heeft dat nou met besturing te maken, want dat heb je bij Sleeping Dogs bijv ook als je sneller wil rennen moet je x steeds indrukken en als je dan tegen een muur aanloopt perongeluk gaatie springen dat is gewoonweg irritant, dat heeft te maken met slechte besturing jah niet met degen die speelt.

avatar van wiiplayer
Bij Sleeping Dogs moest je kruisje gewoon inhouden

Echt serieus..wat een kut spel is dit, geen woorden meer voor, de vechtstukjes zijn saai en saai !! Als het nog authentiek was zoals Sleeping Dogs gaf ik het wel even een kans maar dit is te erg vooral dat hele sci-fi erin is zoo ongeloofwaardig, de personages zijn net speelgoedpopjes die ontzettend voorspelbaar zijn qua karakter en ontwikkeling van personage-uitwerking.. en de missies worden zoo ontzettend saai, dat voice-over met dat neppe stereotype italiaans accent er ook nog bovenop maakt het alleen nog erger.. het waren zware uren die ik besloot te verspillen.. Het spel levert niets maar dan ook niets, dat blend gedoe is ontzettend kinderachtig, het springen en klimmen is nog slechter dan inFamous 2.

Geen idee waarom mensen dit zo'n briljante game vinden.

avatar van Tsjo-Wi
Wijsheid komt met de jaren mijn jongen

AFCA-030
Ik weet niet of je wel vaker berichten van Phong voorbij ziet komen, maar ga er maar niet vanuit dat hij veel wijzer wordt de rest van zijn leven. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij dit spel goed moet vinden, maar meer dat hij niet bepaald het wiel heeft uitgevonden.

Phong is een mysterie. Dat mag ik wel.

Ach jullie zijn gewoon pissed dat er eindelijk iemand is die deze game op haar plek heeft gezet.. Ik bedoel SERIOUSLY ??? terug de tijd in gaan? serious??? De personages zijn zo gemaakt als het kan, voorspelbaar en net een 5de wiel, het lijkt wel een hocus pocus achtige game met zo'n idioot die rondloopt met z'n capuchon op, nergens voel ik de rauwheid ofzo.

En dat italiaans accent OMG.. voor het eerst in m'n leven rage ik door zoiets doms, dat bewijst hoe ongelooflijk overschat deze game is. Ik rage'de nog meer bij AC2 dan bij MW2 lol.

Maja mensen die niet beter weten vinden AC2 waarschijnlijk zoo cool door dat sneaken, probeer eens Hitman Blood Money, da's pas een game die geen belediging is voor je intelligentie, da's pas assassination work !
En nogmaals dat stomme sci-fi gedoe, wie kan dat nou ooit serieus nemen, ik heb twee controllers, eentje om te smashen bij rage en voor het eerst smashde ik mijn controller door de domheid van een spel en het ergste is hij word wereldwijd geprezen ook.
Armani, spaghetti, Ezio !! LMAO !!

Leip.

avatar van dr channard
Probeer zeker Brotherhood eens !

Geen leuke grap..

Ik zou deel 1 proberen.

Ik zou naar iedere game winkel in Nederland gaan en alle Assassin's Creed games verbranden

avatar van Mr. Olaf
koning-phong schreef:

Kerel, je hebt je punt duidelijk gemaakt. Denk dat je nu genoeg geklaagd hebt. Prima dat jij deze serie slecht vindt, accepteer dat andere mensen (waaronder ik) deze serie en met name deel 2 erg tof vinden.

avatar van Tsjo-Wi
Inderdaad, dat je de game ruk vindt (omdat je er blijkbaar totaal niks van snapt) is prima, maar kap aub met dat irritante betweterige toontje. Alsof jij deze game wel ff op zijn plek kan zetten met je kansloze argumenten, en alsof wij het zogenaamd veel betere Hitman Blood Money allemaal niet gespeeld hebben. Dream on

avatar van Spawn
Zeer goede game die deel I ver achter zich laat en hier goed laat zien wat er nu wel allemaal mogelijk is op dit free-roam gebied. Voor mij een zeer geslaagde game en zeker een mooie ervaring.

Verhaal
Het verhaal van AC II zit prima in elkaar. alles valt netjes op zijn plaats en op het eind heb je ook nog een mooie ontknoping. Over het hele verhaal van Ezio is goed nagedacht want het is toch echt veel grootser dan je in eerste instantie denkt.

Omgeving
Werkelijk waar schitterend neergezet boordevol details en vooral erg grote maps. Dat is toch wel fijn in spellen als deze, je kan rustig je gang gaan en je missies helemaal zelf plannen. Omgeving rondom de steden was ook prima in orde. Je hebt ook echt het gevoel er zelf rond te lopen aangezien het allemaal realistisch wordt neergezet. Zeker een groot pluspunt. De muziek bij alle omgevingen bracht je trouwens nog meer in de sfeer en het Italiaanse accent maakt het helemaal af!

Graphics
Ook allemaal dik in orde en zeker voor 2009. Het enige jammere soms waren de schoonheidsfoutjes bij cutscene's met Ezio en een belangrijk persoon. (Denk hierbij aan een baard die van achter gewoon 'hol' is of als je onder een jurk kijkt bij zo'n cutscene. Toch klein beetje jammer maar het bederft de pret niet.

Waarom dan toch 4,5 ster, Er gaat gewoon een 0,5 af voor de 'te' gevoelige gameplay. Dat kwam zeker de verborgen sluipmoordenaarskamers niet ten goede, want daar heb ik het spel echt een paar keer voor uit moeten zetten omdat ik er gewoon pissig van werd. Toch een beetje jammer dat het zo gevoelig is, want het bederfde voor mij een klein beetje het spel. Maar met een half puntje minder kom je nog aan 4,5 ster en dat verdient AC II! Zeker als je de platina hebt gehaald heb je een mooie game-ervaring gehad. (en die heb ik dus gehaald en nu kan AC II met een tevreden gevoel de kast weer in. )

*4,5

avatar van Ageingrebel
koning-phong schreef:

Echt he! Personages zoals Leonardo, Rodrigo, etc... kunnen toch nooit echt bestaan hebben!

Moeten ze soms echt bestaan ofzo?? Ik zeg alleen hou het leuk met die personages, ooit hitman absolution gespeeld? check hoe leuk Dextal is.. of ooit Uncharted 3 gespeeld check hoe interessant die vrouw is..