Assassin's Creed II (2009)

Alternatieve titel: Assassin's Creed II: Special Edition

Xbox 360 / PlayStation 3 / PC / Macintosh / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Italië - 15e eeuw - De klassieke wereldstad Venetië komt tot leven met de honderden mensen die hun dagdagelijkse leventje leiden. Een tijd waar corruptie van de clerus, politieke intrige en familievetes onder het bewustzijn van de lokale bevolking sluipen. We ontmoeten Ezio Auditore di Firenze, een vennoot van een geheime organisatie, die de oorlog tussen de Assassijnen en de Tempeliers uitvecht. Als lid van de Assassijnen is Ezio een meestermoordenaar die afstamt van Altaïr, het spelpersonage uit de eerste Assassin's Creed.

rpger schreef:
Deel I was een redelijk vernieuwende en prachtige game.

LMAO

SvV_Ying
Beelden tot nu toe zien er prachtig uit, ik ben benieuwd. Deel 1 werd na een tijdje een beetje eentonig maar was ook een erg mooi spel met de prachtige steden en het goede klimwerk en deel 2 lijkt alleen maar beter te worden.

Lijkt me egt supervet
ga 'm zeker kopen

avatar van drezic
carlo schreef:

Daar ben ik het mee eens alleen het deel van prachtige game niet omdat het dat na mijn mening niet was.
Word het concept wel op de schop genomen bij deze game of blijft het bij het oude of is daar nog niks over bekend?

Volgens de developers gaat het repetetieve deel compleet op de schop. Als dat werkelijk zo is ben ik direct van de partij, maar als hette veel op zijn voorganger gaat lijken dan wacht ik tot het in de budget bak ligt.

wtf?? komt hij ook voor de psp? had ik nooit verwacht, gelijk kopen

Het is niet dezelfde versie die op de consoles en de PC gaat verschijnen, het gaat een spel worden met een aangepaste verhaallijn en een geheel andere spelervaring. De aangepaste versie voor de PSP gaat trouwens deze ondertitel meekrijgen: Assasin's Creed: Bloodlines.

avatar van Florsi Florsa
Als ik je goed begrijp, kan het verhaal van bijvoorbeeld de 360 anders zijn dan die van de pc, zoals bij de Splinter Cells? Waar heb je dat vandaan?

avatar van Tsjo-Wi
Nee hij heeft het over de PSP versie...

avatar van Florsi Florsa
Oh, ik zie het al, mijn fout.

ok, ook al is hij iets anders, AC is een geweldig spel (vind ik), en dan ben ik blij met een 2e spel daarvan...

avatar van rpger
laboomzaa schreef:

LMAO

Ik zie dat je deel 1 een 0,5 hebt gegeven, en dan moet ik je serieus gaan nemen als je op deze manier mijn mening aanvalt?

avatar van Florsi Florsa
Ga ouwe trollen uit de sloot halen ofzo...

avatar van jellecomicgek72
ouwe Koeien zul je bedoelen.

rpger schreef:

Ik reageer gewoon op wat je schreef, en dat vinden sommige trollen of hoe dat tegenwoordig ook heet!! Ik vind 1 de meest over het paard getilde game die er is. Dat is het...niets meer en niets minder. MAAR het concept van de game was prima...nu hopen dat deel 2 wordt wat deel1 had moeten zijn!!

Maar ik huiver...Don't believe the hype...zou ikzeggen.

Ach ze hoeven helemaal niet veel te veranderen, deel 1 was eigenlijk best goed. Het enige waar ze aan moeten werken is de saaiheid en diversiteit, als dat beter is denk ik dat het best een topgame kan worden.

Maar 0,5 ster voor deel 1? Onmogelijk.

avatar van Naomi Watts
Wat ik op E3 zag was iig veelbelovend. En er zit dit keer inderdaad meer diversiteit in en dat was het gene wat ze moesten veranderen. Maar daarnaast komen er nog vele upgrades. Bovendien vindt ik de renaissance setting zeer adembenemend. Dat zag er echt grandioos uit.

avatar van mieltjoes
De grote variatie aan wapens wordt ook een knaller denk ik.
Maar wat kan je nu eigenlijk met die vliegmachine? Is het free-roaming, of moet je bepaalde paden volgen om in de lucht te blijven met dat vuur. Deel 1 was erg eenzijdig, maar het feit dat er zoveel verschillende soorten missies in zitten vind ik al veelbelovend, het Wanted element vind ik ook wel leuk bedacht. Dat zorgt voor meer stealth-gebruik, want als je hersenloos om je heen gaat rammen kan je niet eens meer over straat lopen zonder dat er een horde bewakers achter je aan rent.

mieltjoes schreef:
De grote variatie aan wapens wordt ook een knaller denk ik.

Ben ik ook benieuwd naar. Op de E3 volgde die vliegmachine het pad waar dat vuur brandde zodat hij steeds weer omhoog werd geblazen. Lijkt erop dat het vlieggedeelte dus lineair zal zijn, maar wie weet..

avatar van mieltjoes
Ja, maar misschien kun je meerdere wegen inslaan waar ook weer vuur brand, in ieder geval is het een praktische manier van transport.
En hoe lineair het ook is, het blijft een leuk extraatje.

avatar van Awake78
Hey ik ken iemand die hem al gespeeld heeft! Slippedwheat, want die heeft hem al een tijdje in z'n top-10 staan. Hmm, toch eens vragen wat ie ervan vindt....

Awake78 schreef:

Slippedwheat zit maar wat te stemmen en rare berichten te schrijven, dus als hij dat spel nog niet gespeeld heeft en toch in zijn top 10 heeft verbaasd het me niks.. Hij heeft volgens mij ook L4D 2 in zijn top 10 staan

kaholiic schreef:

klopt, en die is nog in de maak, net als Assassin's Creed 2... ze zijn nog niet uit. Hij heeft trouwens ook al Splinter Cell: Conviction op nummer 3 staan maar heeft er niet op gestemd en het is nog niet eens uit......

avatar van Awake78
Wat treurig

Awake78 schreef:
Wat treurig

Inderdaad

avatar van ps3me
even terug naar het spel nu weer

avatar van kaholiic
Sorry.. Assassin's creed lijkt mij een revolutionair spel, maar ik hoor overal dat het eentonig wordt en ik haat eentonigheid dus ik zit in een dubieus probleem of ik hem wel of niet ga kopen..Laat staan deel 2..
Weet iemand wanneer assassin's creed 20 euro wordt. Hij is volgens mij al een tijdje 30 maar als hij 25 of lager wordt koop ik hem zeker

avatar van ps3me
Ik vind het een super spel, ik ben het nu voor de 3e keer aan het spelen . Pas nu word het wat minder.

De eentonigheid bedoelen ze waarschijnlijk dat iedere missie een "huur"moord plegen is en je moet afluisteren of gasten moet omleggen voor informatie.

avatar van mieltjoes
Het eerste deel was wat eentonig, maar het houd je wel lang bezig. Als je te erg twijfelt moet je kijken of er een demo is, of je koopt of download het spel om te kijken of je het wat vind. Persoonlijk verwacht ik veel meer van 2 dan van deel 1. Zowieso, als het oude-Venetië je aanspreekt is het al prachtig om er alleen al door rond te hupsen over de daken, het is een vernieuwende ervaring, en natuurlijk is deel 1 wat crappy af en toe, maar het is dan ook nieuw in zijn soort.

Deel 2 ziet er anders ook eentonig uit.
Alleen de wapens en moves zijn anders..
Heb deel 1 in het begin met veel plezier gespeeld, maar al gauw werd het vervelend.. Maar eerst zien dan pas kan ik een oordeel vellen!

arnoudo schreef:
Deel 2 ziet er anders ook eentonig uit.
Alleen de wapens en moves zijn anders..

Alleen de wapens en moves? Deel 1 had 4 verschillende 'missies', deel 2 zal er 16 hebben. Is toch wel aardig wat meer, tevens krijg je nu veel meer met gadgets te maken die je van Da Vinci krijgt.