Assassin's Creed II (2009)

Alternatieve titel: Assassin's Creed 2

4,30

Apple iOS / Macintosh / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Italië - 15e eeuw - De klassieke wereldstad Venetië komt tot leven met de honderden mensen die hun dagdagelijkse leventje leiden. Een tijd waar corruptie van de clerus, politieke intrige en familievetes onder het bewustzijn van de lokale bevolking sluipen. We ontmoeten Ezio Auditore di Firenze, een vennoot van een geheime organisatie, die de oorlog tussen de Assassijnen en de Tempeliers uitvecht. Als lid van de Assassijnen is Ezio een meestermoordenaar die afstamt van Altaïr, het spelpersonage uit de eerste Assassin's Creed.

995 BERICHTEN 17 MENINGEN

Leuk verhaal. kan ik me in grote lijnen wel in vinden. Ben echter wat positiever qua beoordeling. Heb het een week of 2 terug uitgespeeld en moet zeggen dat ik me behoorlijk vermaakt heb. Natuurlijk, het verhaal steekt regelmatig knullig in elkaar (hoewel het ook wel weer lollig is om te zien hoe bepaalde personen of evenementen verwerkt zijn in het geheel), af en toe verloopt het vechten wat stroef en ik heb Ezio meermaals de nek willen omdraaien op het moment dat hij in plaats van omhoog te klimmen of wallrunnen zich afzet van de muur en vol enthousiasme in een groep belagers springt maar ach...ik kan het Assassins Creed 2 allemaal wel vergeven. De diverse steden worden prachtig weergegeven en bruisen van de sfeer, het merendeel van het klauteren en klimmen blijft leuk en ook het upgraden van de onbelangrijke zaken (villa / kostuums / wapens) heb ik wel lol aan beleefd. Het is geen Black Flag - maar in ieder geval een stuk beter dan het matige eerste deel, en kan zich nog steeds meten met het merendeel van soortgelijke games.

avatar van iMontana
Beste Assassin's Creed game tot nu toe.
Denk niet dat ze deze snel kunnen overtreffen nadat er bijna om de drie maanden een AC- game uitkomt. Soort van uitmelkerij is het gewoon dus.

Maar, man wat heb ik me toch vermaakt met dit deel.

Gekocht voor 5€. Heb er honderden uren op gespeeld gewoon fantastisch! Vergeet al die nieuwe assassin's greeds koop gewoon de 2de.

avatar van gamefan
De eerste AC die ik speelde was black flag, en ik was er meteen van weg. Daarna heb ik nog Unity/Syndicate gespeeld, en hoewel dat zeker (relatief) goede spellen zijn, bereikten die toch helemaal niet de hoogte van black flag. Wat was ik dan ook blij toen bekend werd dat de 'Ezio-trilogy', die toch door de meeste mensen als de beste games uit de reeks bestempeld wordt, geremastered ging worden naar ps4.

En nee hoor, ACII stelde allerminst teleur. In het begin moest ik er even inkomen en werd ik nog niet meteen gegrepen door het verhaal. Maar al snel begon het verhaal veel meeslepender te worden en leefde je helemaal mee met hoofdpersoon Ezio. Het verhaal duurde ook nog eens lekker lang, en ik was zelfs aangenaam verrast dat de sequenties 12 en 13, die voordien blijkbaar als dlc gebruikt werden (wat eigenlijk een schande is), nu wel verwerkt zaten in het spel. Er zitten ook geweldige bijpersonages in; bv Da Vinci vond ik echt geweldig en vormt een echte meerwaarde aan het spel, maar ook de oom (It's a me, Mario) of de bad guy; ze dragen allemaal bij aan het hoge niveau. II eindigt dan ook nog eens met een cliffhanger, waardoor je graag meteen Brotherhood erbij neemt. Al vond ik de Modern Day-verhaallijn niet echt boeiend (duurde gelukkig ook niet zo lang) en is Desmond een erg suf personage.

Overigens met 25 uur op de teller de platina gehaald, dus qua uitgebreidheid is II zeker niet zo groot als de latere spellen, hoewel het mss zeker in Unity af en toe een overkill is. Er is overigens meer dan genoeg te doen, maar na een paar moordcontracten heb je dat ook wel weer gehad en daar heb ik dus niet veel tijd aan besteed. Zij-activiteiten zoals alle honderd veren zoeken of de Subject 16-video's zoeken zijn best nog tof om te doen; al is het maar dat je daarvoor fijn kan rondlopen in de verschillende steden en kan luisteren naar de verschrikkelijk mooie muziek. Vooral Venetië is hierin toch een hoogtepunt.

ACII is uiteraard niet perfect. Het verhaal was niet onmiddellijk interessant, maar dat even terzijde gelaten. Ik weet niet of het komt dat het 'slecht' geremastered is of dat het altijd al zo geweest is, maar ik vond de graphics van de gezichten van de personages enorm lelijk, dit haalde je af en toe echt uit het spel en was niet zo aangenaam. De graphics hadden echt wel beter gemoeten; en dat het al een iets ouder spel is vind ik geen excuus want dit is uiteindelijk wel een remasterde versie. Maar dit mag zeker niet erg de pret drukken, want ik heb me erg geamuseerd met dit spel, en ik ben nu nog benieuwder geworden naar de 2 vervolgen.

4.5*

avatar van Delloo
Jaren geleden deze game op de PC gespeeld en nu weer als XBOX 360 versie via mijn XBOX One. Een prima ervaring. Grafisch is de game nog steeds prachtig. De gameplay is heerlijk soepel. Mijn favoriete deel is Carnaval in Venetie. Prachtig in beeld gebracht. Het verhaal van Desmond vond ik ook erg leuk. Dat was eigenlijk de reden dat ik de oude games, eerst Assassins Creed 1 en nu deze, weer ben gaan spelen. Op naar Brotherhood. Een aanrader ook al is de game van 2009.