Pokémon Leaf Green (2004)

Game Boy Advance

Ontwikkeld door Game Freak

Pokémon Leaf Green gaat over het verhaal van een elf jarig jongetje of meisje, die zijn of haar eerste Pokémon krijgt en vertrekt voor een gigantische reis om de beste trainer ter wereld te worden. Stap in de wereld van Kanto, geassisteerd door je eerste Pokémon en Pokédex die je van Professor Oak krijgt. Vanuit Pallet Town reis je door het land en train en verzorg je pokémon voor de gevechten. Je neemt deel aan gevechten tegen andere trainers, neemt het op tegen gym leiders om zo een felbegeerde badge te verdienen die jou elke keer een stap dichter bij je doel zetten.

avatar van Bahamut Zero
Ik kon dus echt van dit spel genieten destijds. Had het van een vriend overgenomen voor een habbekrats. Daarna toch nog wel flink wat tijd in gestopt ook. Het verhaal is het zelfde als de allereerste Pokemon Blue, Red en Yellow versies. Enigste verschil is dat je hier meer Pokemon kunt vangen en naar een handjevol nieuwe eilanden kunt reizen. Het is niet de grootste en ook niet het beste Pokémon spel omdat er toch wel een hoop legendary Pokémon ontbreken en omdat het spel geen extra omgevingen heeft zoals onderwatergrotten. Ook het dag en nacht systeem ontbreekt hier, dus daar laten ze toch wat puntjes op liggen. Desondanks toch een goed spel die van mij 4* ontvangt.

avatar van ps3me
Zeker een goed spel, een vernieuwing van de serie Red, Bleu en yellow. De kleuren zijn mooier en je kan meer pokémon vangen, nieuwe eilanden bezoeken en nog meer gevechten aan gaan.
Een hele verbetering als je het mij vraagt.

avatar van hpdw
aah zo te zien is hij toegevoegd gelijk in de top 10 ermee

avatar van wiiplayer
Ik zou toch zweren dat ik hier al lang op gestemd had. Nou ja, dan maar weer opnieuw: Pokémon is een heerlijke reeks waarvan deze verhaallijn het beste is.

avatar van Freckles
Wat een leuke herrineringen.
Ik ken de muziekjes nog bijna uit mijn hoofd,
en ik weet nog dat ik dit altijd en overal speelde.
Uiteindelijk wel de moeite, want al mijn Pokémons waren LVL 100.
Maar haha, wat een leuk spelletje!
Nu vind ik het maar saai,
maar toch die 3 sterren voor destijds.