Pokémon Fire Red (2004)

Game Boy Advance

Ontwikkeld door Game Freak

Pokémon Fire Red gaat over het verhaal van een elf jarig jongetje of meisje, die zijn of haar eerste Pokémon krijgt en vertrekt voor een gigantische reis om de beste trainer ter wereld te worden. Stap in de wereld van Kanto, geassisteerd door je eerste Pokémon en Pokedéx die je van Professor Oak krijgt. Vanuit Pallet Town reis je door het land en train en verzorg je pokémon voor de gevechten. Je neemt deel aan gevechten tegen andere trainers, neemt het op tegen gym leiders om zo een felbegeerde badge te verdienen die jou elke keer een stap dichter bij je doel zetten.

avatar van Princess Piranha
Mijn eerste Pokémon RPG game die ik heb gespeeld! En moet zeggen dat ik het zeer vet vond. Meer weet ik er eigenlijk niet over te vertellen xD Vond het gewoon een hele vette game.

Oja, ik had alle Pokémon die ik ving vernoemd naar etenswaren... XD Mijn Venussaur heette Nasibal, Pikachu Bockworst, Ditto Pudding.... etc