Need for Speed: Shift (2009)

Apple iOS / PC / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Slightly Mad en Iron Monkey

In Need for Speed: Shift neem je plaats in de cockpit van één van de zeventig bolides. Je hebt de keuze uit onder meer de Audi RS4, de Shelby Terlingue en de Porsche 977 GT2. Hierin kun je deelnemen aan races op verschillende parcours waaronder het Brands Hatch Race Circuit. Nieuw is het schademodel waarbij na een botsing het weggedrag van je wagen wordt beïnvloed. Ook de cockpitview is terug, waarin tal van boordinstrumenten te zien zijn. Het spel bevat daarnaast een multiplayer modus waar tot zestien spelers aan kunnen deelnemen.

avatar van Davincstyle
Mooi frontje

Kijk hier wel naar uit, want de laatste 2 zijn echt geflopt dus EA moet nu wel met een goede game komen anders is het over met de pret met de NFS-reeks.

idd leuk frontje

avatar van ps3me
Schijnt volgens de pu een goed spel te worden na het zijn van de filmpjes op de E3.

Als ze met dit spel de bal misslaan is het denk ik defenitief afgelopen met de Need for Speed-reeks. Ochja, laten we het beste hopen, op E3 werd dit nieuwe deel trouwens best gesmaakt. Ik wacht geduldig af, zonder al te hoge verwachtingen.

Wassup ! schreef:

Ik denk dat je gelijk hebt, als ze nu nog een flop maken is het hoogstwaarschijnlijk afgelopen met de eens zo geweldige reeks van NFS.

Ik denk het niet. De game gaat ook gewoon goed verkopen om de naam. Vind de games al jaren hetzelfde.

avatar van ps3me
ik vind pro street en carbon toch zeker van een lager niveau dan need for speed 3: hot pursuit en most wanted of underground bijv.

de nieuwste (undercover schijnt ook al niet echt goed te zijn.

De Need for Speed serie lijkt met Shift eindelijk weer de goede weg in te slaan. Slightly Mad studios heeft ondermeer meegewerkt aan de ontwikkeling van toppers zoals GTR2 en GT Legends, dus dat zit wel goed.

Rujar schreef:
Daar heb je gelijk in, ja. Dat had ik toch eventjes over het hoofd gezien, Need for Speed: Undercover verkocht ook nog steeds massaal. Maar ik meende ergens opgevangen te hebben dat ze gingen stoppen met de Need for Speed-reeks?

joeri592
need for speed undercover vond ik erg leuk, dus als deze nog beter word ga ik deze zeker kopen =) (als ie goedkoper word dan)

SvV_Ying
Met Shift gaan ze echt een compleet andere richting op. Spreekt me zeker aan. Gameplay beelden zien er goed uit. Denk dat ik hem 17 sept. zelf ook in m'n PS3 doe

joeri592
ze gaan de realistische kant op blijkt dus maar word het net zo als gran turismo en forza motosport of is het nog wel een beetje arcade, ik hoop ertussen in, dat vind ik het leukst

als ze dit verneuken komt er geen need for speed meer. Dat lijkt me duidelijk. Maar ik ben een arcade mens dus als dit heel realistisch wordt is het niks voor mij.

joeri592
als ze dit verneuken komt er helemaal wel een nieuwe need for speed, ze blijven er bakken en bakken vol geld mee verdienen ookal zijn ze flut, dus waarom zouden ze ermee stoppen...

Het wordt maar afwachten.... Ik hoop dat het wat word.

SvV_Ying
Iemand enig idee over een eventuele demo? Game komt volgende week al uit, ben erg benieuwd. Beelden zien er super uit, ik denk dat de graad van realisme voor mij gaat bepalen of ik deze ga aanschaffen.

SvV_Ying
IGN heeft de eerste Need for Speed: Shift review. Ze hebben 'm een 9 gegeven. Heb de hele review gelezen en klinkt erg goed. Dit is het slot van de review:

Closing Comments
Need for Speed Shift is a glorious return to greatness (and even excellence) for EA's seminal racing franchise. Slightly Mad Studios has delivered a driving experience that, while not completely accurate in terms of its simulation aspects, is practically dead-on in terms of what it's like to race around some of the world's best racing circuits. The career mode could (and should) have been a little better, but the act of driving is basically phenomenal.

Game ziet er goed uit en denk deze wel te gaan aanschaffen! Dit als vervanging voor de PGR serie, zoek ik een goede racer! shift brengt nfs is weer terug op de kaart!

Blur en Dirt trekken mij niet!

In nfs shift hebben ze al het goede uit de andere concurrentie racer's gehaald en hierin gestopt, slimme zet!

Alleen de Carreer mode schijnt iets tegen te vallen!

joeri592
ze hebben al een 9 gekregen van ign, nfs heeft volgens mij nog nooit zo'n hoog cijfer gehaald

Wel, met Need for Speed Underground

nee een 9 is ze nog nooit gelukt

SvV_Ying
Heb begrepen uit reviews en previews dat deze NFS het meest de simulatie nadert maar het heeft nog wel wat arcade dingen bewaard. Het gaar niet zo erg diep als sommige simulaties. Controls schijnen lekker makkelijk te zijn waardoor niet alleen simulatiefans deze zullen bekoren.

Nog een paar reviews of een demo en dan koop ik deze binnenkort waarschijnlijk zelf.

Ik las ergens dat je ook Nitrous kon installeren. Toch wel nice dan.

0,5
ben em aant downloaden

verwijder je stem ff gta 4

0,5
ongeloofelijke slechte versie van need for speed ze lijken wel steeds slechter te worden, de besturing is zeeer slecht en absoluut niet realistisch wat een flop weer zeg

johhnyo schreef:

denk niet dat veel mensen het met je eens zijn

johhnyo schreef:

aha, je zegt juist het omgekeerde wat de (p)reviews zeggen heerlijke besturing mooie graphics en meer realistisch dan de vorige, een van de betere need for speeds...

Ravnoss
johhnyo schreef:

Aangezien je mening een beetje in gaat tegen de algemene tendens, maar ik zelf ook altijd een beetje sceptisch blijf een nieuwe Need For Speed, ben ik wel benieuwd waarom je hem zo slecht vind? Is de besturing minder arcade geworden, maar evengoed heel slecht? Reageren de auto's niet zoals je mag verwachten? Is het gevoel van snelheid realistisch?

Denk dat het een paar heel moeilijke vragen zijn voor johhnyo. Ik ben ook altijd sceptisch over een nieuwe NFS, maar ik geloof hem voor geen cent. Misschien net een half uurtje gespeeld, of bij voorbaat een Shift-basher.