Pro Evolution Soccer 2010 (2009)

Alternatieve titel: PES 2010

Mobile / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360 / Macintosh
Sports

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

In Pro Evolution Soccer 2010 kan je deelnemen aan diverse landelijke competities, internationale toernooien en toernooien voor landenteams. Nieuw is het Teamvision 2.0 systeem, een zeer intelligente A.I. en de verbeterde grafische engine. Daarnaast kun je met je eigen club deelnemen aan zowel de volledig gelicenseerde UEFA Champions League als de nieuwe UEFA Europa League.

avatar van mnrk
Is iemand al opgevallen dat er in de game reclame gemaakt wordt voor de film " Clash of the titans " ??

Als je bent aangemeld op de PS3, krijg je tijdens wedstrijden aangepaste reclameborden !!

Persoonlijk vind ik dit helemaal geweldig...

avatar van pascal83
Ook tijdens herhalingen wordt er reclame gemaakt voor die film. Persoonlijk heb ik er weinig tegen, zolang het maar niet overheersend word.

avatar van Leidenaar187
Vandaag weer gespeeld tegen een vriend.
Ik speelde hem helemaal weg,schiet 4x op de paal,reddingen van z'n keeper,of van die kansen waar je net een teen te kort komt.
Hij krijgt 3 kansen en scoort 3x,uiteindelijk won die met 3-2.
Tja,kan gebeuren,moet ik me kansen maar benutten zeg ik dan,maar ik verdedigde top,we speelden 20 min,en 3 kansen weggeven(hij kan het best goed) is dan knap,maar die keeper van me was weer lachwekkend,alle 3 de doelpunten zijn fout,had hem 3x nodig,en 3x moesten we lachen(ik met kiespijn)

Bij 1 doelpunt verricht die een op zich simpele redding,maar niet alleen geeft die een rebound weg terwijl het niet nodig was,hij stond op en liep terug naar het doel alsof de bal 10 km verderop was,terwijl die rebound nog kwam.
Vriend van me raakt hem niet goed,zacht rollertje,zo langs de keeper,1 voet uitsteken en hij heeft hem.
Alsof die een zombie was na die redding,tja...

Die andere 2 doelpunten waren ook lachwekkend.

Beetje jammer aan dit spel,ik zie liever aan beide kanten hele goede keepers waar je echt je echt goed moet zijn om bij te scoren..
De keepers upgraden hebben we al gedaan,99 maken van het meeste,helpt ook niks.

Ook lachwekkend hoe makkelijk je om een keeper kan heenlopen als speler,ze doen amper wat,loop links of rechts eromheen en het is doelpunt.

Normaal als een keeper uitkomt bij een corner of vrije trap of voorzet moet die hem hebben,maar bij dit spel vrees je al wat er gebeuren gaat.
Ook als een keeper uit z'n strafschopgebied rent om eerder bij een bal te zijn vrees ik al wat die nu weer gaat doen,soms goed wegtrappen,maar soms iets lachwekkend,zoals vandaag wat ik jullie zal besparen.
Ook neemt de keeper alle tijd terug zijn doe in te gaan,dus tegenpartij moet de bal niet krijgen want dan is het open goal.

Sorry,moest ff zeiken haha.

avatar van FrK.
Ik heb deze game voor mijn mac weten te regelen en ik vind hem prima spelen. Het is de enige fatsoenlijke (niet-officiële) voetbalgame voor de mac en ik ben er dus maar wat blij mee. Ik kan dus niet zeggen of deze beter is dan FIFA maar ik vermaak me er prima mee en hij doet niet af aan de vorige PES delen die ik nog op me pc heb gespeeld.

avatar van gamesz
0,5
Ergernis nummer 1, pes 2010, wat een kut spel. Na lange tijd weer eens uit de kast gehaald, stuk of 15 ML wedstrijden gespeeld, ben ik bij de beker finale en jawel, hij loopt vast. Transfer systeem gaat nergens over, al 10 seizoenen aan t bieden op bijna 20 spelers en gewoon 0,0 transfers, onderhand wel 800 miljoen op de bank maarja.. En geen eens een transfer update? Voor mij echt afgedaan deze pes, hoop er nog wat euro's voor te kunnen vangen maar oh my!! Lange tijd fan geweest van pes maar dit kan gewoon niet, een jaar of 20 terug wellicht maar anno 2010 verwacht ik echt meer dan deze troep.

avatar van pascal83
gamesz schreef:

Je moet betere (= duurdere) scouts nemen, anders schiet het onderhandelen met clubs en spelers inderdaad niet op.

En geen eens een transfer update?

Volgens mij is er vorige week nog een transfer update geweest (met enkele foutjes), maar die werkt natuurlijk niet voor een saved game met oudere team instellingen. Maak een nieuwe ML aan en dan zul je zien dat de nieuwe transfers zijn verwerkt.

pascal83 schreef:

Maar ik kan nergens vinden hoe ik dat moet doen.

Rjw_1989 schreef:
En sommige fouten zijn er niet uitgehaald bijv: ik wil een hoge steekpaas geven vanachter naar de spits. WAT DOET DIE LUL DAN!! geeft die een steekpas aan de persoon de 1meter naast hem loopt :S

Dat heb ik dus ook zo vaak..

Ik heb hem nu 2 dagen en heb de hele tijd samen met een kameraad dit gespeeld.. Daarvoor speelde ik Fifa 10 bijna elke dag.. En ik moet zeggen dat PES 10 totaal niet erop vooruit is gegaan.. De aannames van sommige spelers lijkt wel van het niveau F'jes, zo kan ik nooit een normale aanval opzetten als die spelers niet normaal in de voeten kunnen spelen en gewoon kunnen aannemen! En dan de penaltys daar snap ik helemaaaaal niks van.. Ze gaan bij mij altijd zoo ver naast terwijl ik het pookje niet eens zo schuin heb.. En ik heb het jullie hier al vaker horen zeggen, namelijk de scheidsrechters.. Doorgebroken spelers worden neergehaald en wat doet de scheids? niets, niet eens geel! PES moet volgend jaar flink zijn best doen want Fifa staat toch echter boven deze voetbalgame! Conclusie, ik vind het allemaal chaotisch en slordig overkomen..

avatar van FrK.
Sinds een tijdje heb ik nu een xbox met fifa 10 en die verslaat pes 10 gewoon. PES 10 speelt opzich prima maar als je fifa 10 hebt gespeeld weet je gewoon hoe het ook kan. De traagheid en het ontbreken van de 360 graden in PES 10 is gewoon voelbaar.

Ben toch wat teleurgesteld in dit spel. Wat mij irriteert is dat het spel af en toe ontzettend traag is.... vooral als je wilt paasen, moet je dit al 2 seconden van te voren doen ... zeg maar... anders wordt de bal zo afgepakt....

Wel leuk is dat je op elke plek wel kunt scoren. Bij fifa kon je (kon ik) maar op een bepaalde manier scoren... dat was op de keeper rennen en in het 16 meter gebied pas schieten... afstandschoten gingen daar vrijwel nooit in.

Maar het blijft wel altijd leuk om even met vrienden te gaan spelen......

FrK. schreef:

Alhoewel PES te weinig veranderd blijft dit nog steeds het beste voetbal spel. Heb laatst weer een hele avond met vrienden Fifa en PES gespeeld. Ik moest wennen aan fifa aangezien ik PES gewend ben en mijn vrienden andersom maar dan zie je pas hoe PES dichterbij het voetbal komt dan Fifa.

Fifa is scripted en dat voel je en zie je. Ik had ook geen enkele moeite om de old fifa boys in te maken als PES speler. Toen we over gingen op PES zag je dat ze allemaal enorm veel moeite hadden met PES aangezien je eerder voorruit moet denken, je tacktiek van zoveel meer belang is dan bij Fifa. Je zag de fifa jongens continue de bal langs de zijkant gooien om zo iedereen eruit te lopen, terwijl dit op een goed niveau bij pes niet lukt.

Fifa ziet er nog steeds leuk uit maar is voor mij als echte voetbal liefhebber niet geschikt als uitdaging. Scoren gaat te makkelijk en bijna altijd op dezelfde manier, loop lijnen zijn gelijk en het hele spel is scripted. Pes blijft veel vrijer om te spelen en zit veel meer in qua voetbal beleving.

Ik hoop wel dat PES 2011 ( en dat lijkt er wel op) een stuk vernieuwender is.

PetOn23 schreef:
Wat is dit een ongeloofelijk nep spel zeg fifa is echt 100000 keer beter dat moet je als pes speler ook wel zien als je echt van voetbal houdt dan he maja dit is ookwel de eerste pes die ik speelde maar voor de rest altijd fifa gespeeld Bah klote spel is dit

Hahah, ieder zijn eigen mening maar PES blijft realistischer en juist Fifa is heel erg scripted. De looplijnen, het passen wat bijna altijd aankomt. Dat wil ik niet als echte voetbal liefhebber, niet alles komt namelijk aan in het echt, niet elke voorzet is voor de spits, hier moet je meer moeite voor doen en dat krijg je bij PES. Wil je graag elke wedstrijd winnen en vanuit een standaard actie scoren, ja ga dan voor Fifa.

avatar van Ageingrebel
1,0
thamike schreef:

Zet in FIFA alles op manual en je hebt wat je zoekt.

avatar van joel2305
Aantal jaar geleden overgestapt van FIFA naar PES. Ik sluit me volledig bij de anderen aan die zeggen dat PES realistischer is dan FIFA. Het speelt een stuk lekkerder en als je scoort heb je ook inderdaad het gevoel dat je een doelpunt maakt. Als ik bij FIFA de bal tussen de palen mik lijkt het meer alsof ik tegen een witte muur aan schiet. Dat soort details storen toch.
Daarentegen heeft FIFA weer de licenties voor veel meer clubs en landen. Iets dat bij PES weer een stoorfactor is.

Al met al zou een combinatie van beide spellen hét perfecte voetbalspel zijn. Vandaar dan ook nu 4* i.p.v. 5*

avatar van maikel01
het blijft gewoon een topgame!

Dit is een redelijk goeie pes game.
Het komt niet ind e buurt van pes 5, pes6 en pes 4.
Maar hij is wel beter dan 2009 en 2008.
Ik vond dat de become a legend mode heel erg verbeterd is ten opzichte van zijn voorganger.
Graphics zien er netjes uit.

Ik heb dit spel voor op de Playstation 2 en er zijn 3 dingen waar ik mij zooooooo aan erger !!!

1. Er is geen Bundelisga !
2. De engelse clubs staan onder een een of ander code naam !! Ik kan geen eens Manchester United vinden of Tottenham Hotspurs..Plus hun shirtjes zien er NEP uit!!!

3. Er is geen bundesliga !

WIE wil mijn verdriet delen??
Wie weet onder welk naam Manchester zit? of onder welknaam Tottenham zit? ik weet bijv dat Chelsea FC London is en het stomste is dat het shirtje nep is, gewoon blauw

Manchester Utd. = Man Red
Tottenham = North East London

avatar van Feyenoord100jaar
Heeft PES nog steeds geen licensies?

Vraagje over PES 11 op de Playstation 2

Ik wil heel vraag een transfer doen, namelijk Van Bommel naar AC Milan maar Van Bommel speelt daar bij Bayern Munchen en aangezien er geen Bayern Munchen is in PES 11 kun je hem alleen in het nederlands elfal vinden.. dus hoe ken ik die transfer doen ?
Van clubteams weet ik het wel maar ik wil een speler uit het nederlands elftal halen naar AC Milan

..Het kan zeker niet?? of toch wel/??

dankjewel

lennox
ik ga deze weer kopen, pes11 en pes12 was niks voor mijn. dit is de beste pes voor de ps3

lennox
weet iemand waar ik een option file kan vinden voor bles00688 (NL) compatible met konami update 1.7?

Een zeer aardig game, en een goede afwisseling voor FIfa vind ik. Ik speel heel vaak Fifa dus koos ik een jaartje bewust voor PES en dat is mij meegevallen. Ik vind wel dat af en toe de controls te laat zich laten besturen. Maar voor de rest was dit een plezierig uitje in de wereld van PES.

gamesz schreef:

dat het spel blijft hangen bij je bekerfinale hoeft niet te beteken dat het een fout van het spel is, ik heb er bijvoorbeeld nog nooit last van gehad, en ik vind ook niet dat de transfers moelijk zijn ofzo, kweet niet met welk team jij je master leegue speel maar als je met een lager geklasseerd team een messi probeert te halen dat begrijp ik wel waarom jij in 10 seizoenen geen enkele aankoop heb