Cross Edge (2008)

Alternatieve titels: XEdge | X-Edge

PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Capcom, Nippon Ichi, Namco, Gust en Idea Factory
Uitgegeven door Koei

Het verhaal begint met twee personages, York en Miko, die in een onbekende wereld terecht zijn gekomen. Beide hebben geen idee hoe ze daar terecht zijn gekomen en waarom ze daar zijn. In plaats van dit uit zoeken vliegen ze elkaar meteen in de haren. Het gevecht word onderbroken door een derde personage, Morrigan, die minstens zo verward is. Het trio besluit dan om de handen ineen te slaan en op onderzoek uit te gaan. Terwijl andere helden zich bij jou aansluiten zul je samen het kwaad moeten bestrijden waarbij je gevangen zielen zal moeten bevrijden.

Exclusief voor de PS3. Word jetoch weer blij van dat je een PS3 hebt aangeschaft.

Trailer: Cross Edge Video Game, Trailer | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

5 grootmachten in JRPG land in een game

Release in Europa is nog onbekend maar zal naar verwachting dit jaar uitkomen.

avatar van Starmaster501
alleen square enix nog

Ford KAduuk
Eindelijk een nieuwe JRPG voor de PS3

Ford KAduuk schreef:
Eindelijk een nieuwe JRPG voor de PS3

Naja, nieuw. Het spel is een combinatie van 'oudere' Rpg's. Zo zie je heel veel characters uit voorgaande spellen zoals:

Etna - Disgaea
Aurica - Ar tonelico
Marie - AtlierMarie
Meu - Spectral Souls
Morgan - Darkstalkers

Op zich ziet de gameplay er wel leuk uit. Voor de kenners onder ons is het net zoiets als Ar Tonelico voor de PS2 Wat dat betreft heeft Gust hier de dikste vinger in de pap.

Ford KAduuk

De game ziet er inderdaad leuk uit, maar de voice-acting mag wel wat beter. Dan heb ik het over de Engelse stemmen

Cross Edge X - PS3 - Consoles - CastleGames

nog even wachten whoe hoe. Kan tales of vespersia nog even wachten, wil die namelijk ook op de ps3 hebben.

Oh binnenkort ook voor de 360 Met extra content... Er wordt onder andere een colosseum toegevoegd met daarbij extra quests en inhoud. Haha de game is al ziekelijk groot. Maar goed een PS only game op de 360... gaat lekker zo met microsoft

avatar van Bahamut Zero
Hoe kan deze nou op 10 juli staan? Meeste site's melden een releasedatum van eind augustus
Wel mooi dat hij naar de 360 komt maar betwijfel of ik hem ga kopen.

Imperial Figure
krijgt van ign een 3,5 dat voorspelt niet veel goeds.

avatar van Bahamut Zero
Teleurstellend spel dus. Ik heb wat game-play beelden gezien, en dat zag er zeker niet slecht uit. Maar even wachten op een demo dan.

Toch wil ik hem spelen Als ik tales of vesperia heb uitgespeeld ga ik deze kopen dus dan kom ik nog wel even met een review!

Het spel zou te lang duren. Het is ook nooit goed. waardoor het echt heel snel saai gaat worden.