Die Hard Trilogy (1996)

PlayStation / PC / Sega Saturn
Shooter / Racing

Ontwikkeld door Probe
Uitgegeven door Fox

Die Hard Trilogy is een aktie-spel gebaseerd op de gelijknamige film-trilogie. De game bestaat uit drie verschillende delen. Jij bent politieagent John McClane, die, met grote tegenzin, keer op keer het in z'n eentje tegen een groep terroristen moet opnemen. In het eerste deel zal je in een 'third person shooter', Nakatomi Plaza moeten bevrijden. In het tweede deel zal je in een 'rail-shooter' Dulles Airport moeten zuiveren. En in het derde deel zal je in je taxi een aantal bommen over heel New York onschadelijk moeten maken, in een 'action-racer'.

avatar van final fantasy
Ik heb vroeger erg veel plezier gehad aan dit spel dus het is echt een jeugdsentiment ik geef gewoon een 4 omdat ik bij toch een paar dikke maand lol had met dit spel speelde eigenlijk alleen de third person gedeelte het spel hierna was trouwens wel achterlijke slecht

avatar van Leidenaar187
Dit spel was voor mij ook jeugdsentiment.
Ik weet nog dat je met het spel in de flat op een radar kon zien waar iedereen was met rode stipjes,en dan werd je omsingeld met rode stipjes,was erg spannend voor mij toen!
Ook die shooter was zo vet,en zelfs die taxi maar die was wel het minste maar ook nog erg vermakelijk.

War-Ultima
Ik heb dit spel nog steeds in mijn collectie liggen, vond het toen geweldig maar er zat wel veel trial & error game-play in.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Dit zat echt prima in elkaar. Ik had zoiets ook wel willen zien met een Lethal Weapon trilogy. De Die Harder-light gun game speelde ik het vaakst, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik al die drie de genres snel vond gaan vervelen.

avatar van Duke Nukem
Het tweede deel is eigenlijk enkel met een lightgun speelbaar, met een controller is het niet te doen. Het eerste en derde deel zijn wel leuk!