BioShock 2 (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
single player / online

Ontwikkeld door 2K
Uitgegeven door 2K

Het is het jaar 1958, twee jaar vóór de gebeurtenissen van het eerste deel. Je bent een Big Daddy en je gaat samen met je Little Sister genaamd Eleanor op zoek naar ADAM, totdat je lastiggevallen wordt door Splicers en je jezelf vanwege een Hypnotize plasmid door de kop schiet. Tien jaar later, 1968, ben je op mysterieuze wijze weer wakker. Eenmaal op de been ga je op zoek naar het meisje dat van je is ontnomen, het meisje dat je had moeten beschermen.

Tsjo-Wi schreef:
Tsja de reden waarom ik de eerste game 'slechts' 4* geef is juist omdat ik het soms teveel op een standaard shooter vind lijken. Daarom vind ik het juist leuk als je een keer wat anders moet doen dan alleen maar knallen, want dat is in zat shooters veel beter gedaan als je het mij vraagt. Keiharde chaotische actie zit ik niet op te wachten in zo'n sfeervolle, spannende game als Bioshock maar helaas zit het er vol mee...

4 sterren is toch een mooi cijfer?

avatar van Tsjo-Wi
Ja klopt, daarom zette ik 'slechts' ook tussen aanhalingstekens. Ik vind het namelijk alsnog een fantastische game, maar er had voor mijn gevoel iets meer in gezeten.

Tsjo-Wi schreef:

Ik vind het ook een geweldig spel. Alleen ik ben bang dat als ik de game een andere keer weer is opnieuw ga spelen, hij misschien wel tegen gaat vallen!. Want dan is het mysterieuze eraf, en dat weet je ook al de meeste geheime plekken in de game, en de schrikeffecten. Dat is wel jammer met dit spel. Resident Evil 4 heb ik ongeveer 15x uitgespeeld, en die verveelde geen seconde!, en hij bleef spannend.

Die 94,15% op Gamerankings vindt ik dan ook ZWAAR overdreven. Dan vind ik echt dat The Darkness dat cijfer veel meer verdient.

Bioshock is zeker een hele goede game om af en toe weer eens uit de kast te halen en het hele avontuur weer opnieuw te beleven.

Dr. Salvador schreef:

Ik vind Bioshock 10x beter dan The Darkness..

kaholiic schreef:

Ik vind Bioshock 10x beter dan The Darkness..

Oke, ieders een eigen mening. . Maar ik vind BioShock ook heel erg goed. Alleen The Darkness is meer een spel voor mij.

avatar van Deftones_JP
Er staat trouwens een vrij uitgebreide preview op insidegamer.nl. Er staan echter wel wat (lichte) spoilers in.

BioShock 2 Impressie - BioShock 2 voor PC Impressie van 29 oktober 2009 - insidegamer.nl

Dr. Salvador
Oke, gisteren zag ik een aantal trailers, gameplayfilmpjes, interviews, en screenshots en ik moet zeggen: Deze game ziet er toch wel erg tof uit! . Ik ook altijd met mijn vooroordelen! .

Dead Rising 2 leek me eerst een geweldig spel, maar op het allerlaatste moment heeft die game me toch erg zwaar teleurgesteld!

BioShock 2 ziet er nog wel steeds hetzelfde uit als het eerste deel, maar is dat een slecht ding?. Natuurlijk niet!. Ook dacht ik eerst dat als je een Big Daddy bent de game misschien wel te makkelijk zal zijn, en niet meer eng. Hoe dat afloopt weet ik niet, maar ik denk wel goed. Meer Splicers enz.

Ik hoop ook dat het verzamelen nog wel in dit deel zit. Zoals in deel 1: Munitie, healt packs, enz. En soms wat goede schrikeffecten.

Online hoeft voor mij niet. Niet alleen omdat ik zelf niet online met mijn ps3 kan, maar ook omdat ik het niet echt vind passen. BioShock speel je ten slotte toch voor de singleplayer . Ik hoop ook dat de singleplayer er niet voor hoeft te boeten. Dus dat ze niet teveel aan de multiplayer werken, maar veel meer aan de singleplayer.

En als laatste hoop ik, en misschien nog wel het meest: Dat er nieuwe vijanden, en vooral monsters in deel 2 zitten!. Dat vond ik in deel 1 het enigste minpunt eigenlijk. Maar zo te zien zit dat wel goed in deel 2!:

IGN: BioShock 2 Screenshots (X360) Full Size 3038547 - xbox360.ign.com

IGN: BioShock 2 Screenshots (X360) Full Size 2828874 - xbox360.ign.com

Dat was mijn verhaal, en ik hoop dat het helemaal goed afloopt met BioShock 2!. Mocht dat zo zijn dan heb ik een spel om naar uit te kijken. Dus als iemand dit spel binnenkort heeft, dan hoor ik graag een antwoordt op de vraagjes .

avatar van kaholiic
OMG,, Ik moet maar goed sparen! Heb nu al 5 nieuwe spellen op mijn verlangslijstje voor in de eerste 3 maanden van 2010! Misschien maar een paar oude kopen zodat ik al in kan gamen

avatar van PsxPs2Ps3

Leeftijd ingeven en dan naar menu gaan en op video klikken en je zal zien dat dit weer een game word om van te smullen!

avatar van Deatheye
Nog ff wachten... Heb hem besteld en ga ondertussen het eerste deel maar weer eens spelen

avatar van Awake78
Hey d'r is al een stem! Ben benieuwd of diegene ook nog even een korte beschrijving wil geven.

Ben toch wel nieuwsgierig, alhoewel iets in me zegt dat dit waarschijnlijk een herhaling van zetten gaat worden. Aan de andere kant is 2K zo'n goede ontwikkelaar/uitgever, dat het ook wel weer (heel) goed kan komen.

avatar van Brains
Die stem dateert al van 6 januari, is hij überhaupt al te krijgen?

Stem verwijderd.

Ik ben benieuwd naar de multiplayer. Alleen lijkt het wel een trend te gaan worden dat steeds meer singleplayer games opeens een multiplayer krijgen, hou het gewoon bij de singpleplayer.

avatar van Naomi Watts
Ik begin er ook een beetje bang voor bij shooters. De singleplayer lijkt niet meer de hoogste prioriteit te hebben, erg jammer. Vooral bij een game als Bioshock moet het om de SP gaan.

avatar van Martijn
Tja komt denk ik toch ook doordat als een spel geen multiplayer heeft er altijd als negatief punt opgemerkt word dat het spel geen multiplayer heeft. Terwijl dat lang niet altijd zo slecht is. Veel mensen hebben ook de mentaliteit om een spel niet te kopen maar het van het internet af te plukken als het geen multiplayer heeft. Dat zal ook mee tellen.

Shinobi schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in!.

Want het is echt een SP spel.

avatar van Brains
Met multiplayer in games is opzich niets mis, maar veel ontwikkelaars lijken dan veel meer aandacht aan de multiplayer te besteden. Dan krijg je singleplayer campaigns die 8 uur kort duren. Ik vond Bioshock een erg vette sfeer hebben, maar ik denk ook niet dat deze goed tot zijn recht komt in de multiplayer. Daarvoor hoop ik toch dat de prioriteit bij de singleplayer ligt.

Dr. Salvador schreef:

Ik hoop dat ze Batman 2 niet verpesten door er bijvoorbeeld een MP er bij in te gooien..

Misschien een co-op mode met Robin Dat zou nog best wel kunnen werken.

Robin nooit!!! .

Batman 2 moet net zo episch als deel 1 worden, als het in de buurt komt ben ik ook al blij, maar het moet gewoon weer een supervette singleplayer game worden, en niet half werk, en dat ze dan in plaats van aan de singleplayer te werken aan een totaal ongepaste multiplayer veel tijd besteden. Doen ze dat niet dan koop ik hem niet! .

Zo dat is eruit!

avatar van Tsjo-Wi
Wees maar niet bang jongens. Bioshock 2 is nog steeds vooral een spannende singleplayer ervaring. De multiplayer is door een ander team gemaakt dus ze hebben sowieso niet minder aandacht aan de singleplayer besteed. Maar ik ben het er wel mee eens dat Bioshock totaal geen game is voor multiplayer, het voelt net zo misplaatst als die coöpmode in Resident Evil 5. Maar goed, misschien valt het allemaal wel mee.

Dr. Salvador
De coop mode in RE5 had voor mij ook niet gehoeven, ze hadden dat beter achterwege kunnen laten, en in plaats daarvoor een aantal schrifteffecten kunnen maken! .

avatar van kaholiic
Ik heb zo'n zin in deze game! Ik krijg al kriebels in me buik als ik aan die sfeer denk!

avatar van Martijn

Misschien een co-op mode met Robin Dat zou nog best wel kunnen werken. [/quote]

Dat werkt nooit, krijg je altijd ruzie wie Robin moet spelen, en wat kan hij nou allemaal? Misschien de alarmdiensten bellen met zijn speciale gadget ' de nokia 3510'

Dr. Salvador
Haha, ja inderdaad Robin is zon slap personage. Batman is gewoon the best! . En de joker is ook geniaal, en alleen al in de trailer is de Joker al geniaal!.

Ik ga de game als het kan al binnenkort bestellen

Dit is Bioshock, niet Batman: Arkham Asylum 2
Laten we bij dit ''geweldige? spel houden...

kaholiic schreef:
Dit is Bioshock, niet Batman: Arkham Asylum 2
Laten we bij dit ''geweldige? spel houden...

Offtopic berichten verwijderd.

Dr. Salvador

Ben een undercover Moderator. Hoe dope is dat?