Fear Effect (2000)

PlayStation

Ontwikkeld door Kronos
Uitgegeven door Eidos

Een vertrouwde plek in een andere tijd. Drie meedogenloze huurlingen met ieder zo hun eigen motieven werken met elkaar samen om een jonge wegloopster te vinden. In ruil voor losgeld willen ze haar teruggeven aan haar vader, Mr. Lam, de machtigste Triad-leider van Hong Kong. Wat begint als een simpel afpersingsklusje, ontvouwt zich tot een cursus overleven op het hoogste niveau.......

Ook helemaal geen last gehad van de controls eigenlijk en idd helemaal gelijk vette top game is dit. (White Pony vond ik toch minder, kan alleen Adrenaline waarderen eigenlijk ).

Kan me herinneren dat toen 'ie uitkwam iedereen (ook reviewers) erg onder de indruk waren van oa de grafische stijl. Verhaal is, ondanks de wat rare plottwists, erg vet gebracht, die origami demonworld was cool. Karakters zijn erg goed uitgewerkt en voice acting is perfect. Ook erg mooie cut-scenes, grafisch best uniek stijltje. Gewoon lekker afgewerkt indrukwekkend action-adventure.

Vervolg was ook nog leuk, maar kreeg alleen aandacht door de lesbo-scenes die erin zitten.