Fear Effect (2000)

PlayStation

Ontwikkeld door Kronos
Uitgegeven door Eidos

Een vertrouwde plek in een andere tijd. Drie meedogenloze huurlingen met ieder zo hun eigen motieven werken met elkaar samen om een jonge wegloopster te vinden. In ruil voor losgeld willen ze haar teruggeven aan haar vader, Mr. Lam, de machtigste Triad-leider van Hong Kong. Wat begint als een simpel afpersingsklusje, ontvouwt zich tot een cursus overleven op het hoogste niveau.......

avatar van Status Seeker
De besturing was niet mijn ding en ook de graphics waren misschien niet zo geweldig, maar de setting en de manier waarop het verhaal verteld werd maakten veel goed. 4*

avatar van Rensie88
Stomme game , maar zag er redelijk uit

niet mijn smaak

djeff
ondergewaarderde game.
ik vindt het een ware parel.
ik zal even uitleggen waarom.

1. de graphics zijn voor een playstation game bloedmooi.
2. de game heeft een lekker blade runner-esque sfeertje, donker, futuristisch, er zit zelfs een matrix-verwijzing in het spel.
3. het verhaal is gewoon goed, simpel en goed,en je gaat er helemaal in op.
4. het spel is lekker lang(4 discs, net als ff7) en dat betekent dat je er een tijdje zoet mee was.
5. gameplay is perfect, makkelijke besturing, geen bugs of andere nare dingen.

zo ik kom uit op een 5*
dit had een hit moeten worden, maar jammer genoeg is dat er niet van gekomen.
mischien waren gamers een beetje zat van een vrouw in de hoodrol na het succes van tomb raider?

avatar van Deftones_JP
De besturing was klote daarom speelde niemand dit.

djeff
Deftones_JP schreef:
De besturing was klote daarom speelde niemand dit.

een uitdagende gameplay is niet hetzelfde als klote besturing maargoed.. jammer dat dat een struikelblok was voor velen blijkbaar want dit is echt de ''white pony'' onder de playstation games

het verhaal en vooral de hele sfeer maken alles goed.

avatar van Deftones_JP
Ha ha mooie vergelijking. Ik speelde dit bij een maat toen we nog wat jonger waren. Misschien vonden het daarom te moeilijk spelen. In mijn herinnering was het lastig besturen in elk geval

Ook helemaal geen last gehad van de controls eigenlijk en idd helemaal gelijk vette top game is dit. (White Pony vond ik toch minder, kan alleen Adrenaline waarderen eigenlijk ).

Kan me herinneren dat toen 'ie uitkwam iedereen (ook reviewers) erg onder de indruk waren van oa de grafische stijl. Verhaal is, ondanks de wat rare plottwists, erg vet gebracht, die origami demonworld was cool. Karakters zijn erg goed uitgewerkt en voice acting is perfect. Ook erg mooie cut-scenes, grafisch best uniek stijltje. Gewoon lekker afgewerkt indrukwekkend action-adventure.

Vervolg was ook nog leuk, maar kreeg alleen aandacht door de lesbo-scenes die erin zitten.

Dit heb ik ook veel gespeeld! Ik kan me herinneren dat ik het verhaal maar moeilijk vond, en het spel zelf ook. Niet in de laatste plaats door de besturing en rotte camerastandpunten.

Ik krijg wel zin om dit spel nog eens uit de kast te pakken, maar ik kan me niet voorstellen dat het nog veel indruk maakt.

Imperial Figure
Heb dit spel 8 jaar geleden uitgespeeld en de game bestaat zelfs uit 4 cd's wat destijds heel wat was.
Toen zou dit spel in mijn top10 terecht zijn gekomen op nr1 maar tjah ik was 14 dus ben bijna alles weer vergeten maar de stijl, sfeer en game-play ken ik me nog al te goed herinneren.
Heb de game in mijn collectie liggen en zal hem zekerz weer eens gaan spelen nu het al weer 8 jaar is geleden dat ik hem voor het laatst speelde.

Een 4,5* vanwege jeugdsentiment.

Deze game krijgt volgend jaar een PS4, XBOne, PC en Switch remake.

Cool! Best een beetje 'n vergeten gem imo, die nu nog makkelijk mee kan. Coole chars, een erg vet verhaal en aparte wazige cel shading stijl...

Maar wat ik in de Teaser zie stelt me nu al teleur eigenlijk. De unieke look van Hana is iig al omgeruild voor een standaard plastic polygon porum .

Kwam er niet ook een isometrisch vervolg van uit binnenkort? Oh, ja, deze dus. Fear Effect revival!

Edit: Hop!