Plants vs. Zombies (2009)

Android / Apple iOS / Macintosh / Nintendo DS / PC / PlayStation 3 / PlayStation Vita / Xbox 360
Strategy / Puzzle

Ontwikkeld door PopCap
Uitgegeven door PopCap en Mastertronic

Als een horde zombies het op jouw huis, en specifieker de inhoud van je schedel, heeft gemunt, wordt het tijd je voor- en achtertuin in een plantaardig leger te veranderen. Plant zonnebloemen om zonne-energie te vergaren, waarmee je weer verschillende soorten aanvallende en defensieve planten kan planten. Hoe verder je komt, hoe meer zaden je vrijspeelt. Ook verdien je geld om upgrade spullen van je gekke buurman over te kopen. Probeer zo golf na golf van zombies van je huis weg te houden. Buiten de Adventure Mode, bevat de game ook nog een Puzzle Mode, een Survival Mode en een Mini-Games Mode. Ook heeft de game een real-time Zen-tuintje, waarin je vekregen planten moet onderhouden.

Ontzettend leuk en verslavend gamepje dat me nu al een paar dagen in z'n macht heeft. De lekker vlotte en opzwepende, zogenaamde tower-defense gameplay, in combinatie met het leuke design en melige concept, hebben onverwachts al vele uren van mijn gametijd afgesnoept.

De opzet is simpel, bouw zo snel mogelijk een verdediging op je gazonnetje, die de zombie-waves kunnen weerstaan. Maar de hoeveelheid verschillende soorten planten en combinaties die hiermee mogelijk zijn maken het te gek. De game vol met mini-games, van beghouled (bejeweled met zombies) tot Wack-a-Zombie. Het beetje verhaal is leuk gebracht, met lollige sounds (Braaainzz!) en muziek. Ook kan je, na hem 'uitgespeeld' te hebben, nog lekker lang door blijven gaan met vrijspelen en upgraden.
Zelfs het Zen-tuintje is ook funny.

avatar van kArIzMa_TuRk
Die shots mogen toch niet gebruikt worden?

Klinkt leuk overigens..

avatar van Bahamut Zero
Het thema spreekt me wel aan jah. Klinkt erg leuk. Maar wat is nu de bedoeling van dit spel? Aan enkele screens te zien lijkt het een beetje op puzzle quest

Hier de trailer, maakt alles wel duidelijk... En hier nog wat gare zombie-sketches.

kArIzMa_TuRk schreef:
Die shots mogen toch niet gebruikt worden?

Was ook aan't twijfelen, maar aangezien Mobygames dit ook als cover aangeeft...

Ik vind dit werkelijk een meesterlijke game,
Het concept is geweldig, net zoals de uitwerking
Elke zombie (en zelfs plant) ziet er super grappig / melig uit...
Ik heb nu al meer dan 30 uur aan de game besteed!
Een echte aanrader om in iedergeval eens de demo te downloaden

lambf
Opgehemeld in de EGDE, door Squall Lionheart en LegendaryLouie en een gemiddelde die ver boven de vier sterren zit. Ik snap het niet helemaal, want zo geweldig is dit spel helemaal niet. Het grootste gemis is de uitdaging, de eerste keer loop je de adventure mode door met twee vingers in de neus. Later in het spel komen er meerdere modes bij en kan je de adventure mode nog een keer overdoen, maar dan op hoger niveau en met meer restricties. Maar tegen die tijd is alle interesse al weggeëbd.

Qua uiterlijk lijkt dit trouwens op Braid, zelfde vrolijke, kleurrijke vormgeving, alhoewel hier minder detail in zit en het allemaal nog iets kinderlijker aandoet. Dat is niet niet negatief bedoeld, sterker, het is een van de charmes van dit spel. Spijtig dat ze niet meer aandacht hebben gegeven aan het begin van de adventure mode.

Klopt ook wel lambf... Was ondertussen aan die 2de keer bezig en echt moeilijker wordt 'ie er niet op, afgezien van de oneindige survival challenge (die wel erg leuk blijft) is er weinig uitdaging idd. verlaag 'm daarom ook een halfje...

Groot deel van m'n enthousiasme kwam ook door het feit dat het een PopCap game is, maker van geinige tussendoortjes, die ik meestal niet langer als een kwartier geïnstalled hou. Maar deze uitzindering heeft me toch bijna 2 weken behoorlijk wat tussendoor-lol bezorgd. Geinige eind song ook, I used to play football!
Ik hou van melige zombies...

Waar is kaholiic?

avatar van kaholiic
Hiero!

avatar van kaholiic
Vind het concept wel vet..Plants Vs Zombies..
Hoop dat je je planten ook kan upgraden waardoor ze sterker, groter en wreeder worden..

Leuke poster!

lekker spel dit, dat je met zoiets simpels en raars zo`n leuke game kan neerzetten, dikke 4,5 voor deze erg goede game waar ook op speeltijd niet tekort schiet, zoveel mogelijkheden, geniaal.

Waarom kan ik em niet toevoegen voor de xbox? Gisteren uitgespeeld en de survival endless volgehouden tot level 54! Nu ben ik er wel klaar mee en zou ik graag mijn zeer gewaardeerde 4,5 willen uitgeven voor dit meer dan tussendoortje wat erg in de smaak is gevallen vanwege alle gamemodussen, een eigen tuin etc.ze hebben alles eruit gehaald wat erin zat en een erg uniek concept neergezet, dat mag gewaardeerd worden.

Xbox 360 als platform toegevoegd.

Je kan voortaan ook rechtsboven via het tabje Corrigeren wijzigingen doorgeven, als je iets ontdekt wat niet klopt, of niet erbij staat.

ah oke heb het gezien, weet ik dat voor volgende keer. Ga ik em ff toevoegen nu

avatar van wolff
BRAiNSS

leuk spel voor tussendoor, zeker een aanrader!

avatar van Mafurios
Heb hem bij de intertoys gekocht uit de koopjes bak vooral eigenlijk omdat ik het doosje vet vond.
Vond het een vermakelijke game maar als ik even iets anders te doen heb leg ik hem zo weer aan de kant en ik heb toch liever spellen wat meer tijd ingestoken word.

De humor is leuk, de planten zijn voor zover ik gekomen ben allemaal bruikbaar en er is genoeg uitdaging ook de mini-games waren leuk maar misschien een beetje aan de simpele kant.
Waar ik na een tijdje een beetje tegen aanliep is dat je na ieder level weer je hele verdediging opnieuw op moest bouwen, logisch natuurlijk anders zou je al snel niks meer te doen hebben maar ik had er al vrij snel niet echt veel zin meer in.
Het was mijn 5 euro iniedergeval zeker waard en ga hem ook vast nog wel een keer uitspelen.

nuf
Veel te verslavend en veel te kort.

avatar van Spock
Echt een super spelletje. Ik had via een download nog een versie kunnen krijgen met de originele Michael Jackson zombie. Wel een geniaal concept, misschien eens voor de Xbox aanschaffen.

avatar van TonyTHorror
Ik kan niet stoppen Ge-wel-dig spel..

Inderdaad een heerlijk spelletje, blij dat ik 'm via PSN Plus kon binnenhalen.
Hier ben ik nog wel even zoet mee.

Een geweldig leuk spelletje op de vita!

Blijkbaar nog geen review geplaatst, ondanks dat ik 'm al drie keer heb uitgespeeld volgens mij.

Erg simpel concept van planten die je moeten beschermen tegen waves van zombies die je tuin komen binnenvallen en je hersenen willen opeten.
Je krijgt hiervoor de beschikking over verscheidene planten met elk andere eigenschappen. Om zo een plant te planten moet je zoveel mogelijk zon verzamelen door zonnebloemen te planten en zonnetjes die in beeld komen te verzamelen.

Het begint erg makkelijk, wordt later toch best uitdagend door de verscheidenheid aan zombies en levels. Bij sommige levels heb je bijvoorbeeld ook niet in de hand welke planten je kan kiezen.

Verder zit er goede humor in o.a. mede mogelijk gemaakt door Crazy Dave, lekker soundtrack en over het algemeen de verslavingsfactor van het verzamelen van zoveel mogelijk 'coins' (munten) om bepaalde planten, items te kopen.
Tot slot kun je je nog aardig zoet houden met de Zen-garden en de vele minigames.

Dikke 4,0 sterren.

avatar van creepy_one
dit spel is echt verslavend dus hartstikke leuk

avatar van Dragonslayer
Geweldig spel. Gisteren ontdekt en de hele nacht gespeeld

avatar van AmazingPP
Ik ben 44 jaar en sinds ik 12 jaar was game ik al. Ik was een van de eerste die Pong speelde. Waarom ik dat schrijf? Omdat ik mezelf nog steeds kan verbazen hoe sommige spelen me nog kunnen verbazen. (Huh??) Zo ook deze. De opzet van het spel is verbazingwekkend simpel, maar zo grappig uitgewerkt! En ook die graphics: geweldig gedetailleerd. Kijk eens naar die zonnebloempjes hoe lieflijk die zijn vorm gegeven. En die zombies zijn hilarisch om te zien! Ik vond het een erg leuk en verslavend spel en heb me er enkele dagen prima mee vermaakt. Ook de eindcredits zijn trouwens geweldig!! Wel een beetje kort, daarom: 4 *!!

Ik kan deze game niet via de Android PlayStore vinden. Is de game nog wel beschikbaar?

avatar van creepy_one
misschien zouden ze een vervolg moeten maken...

is deze nog te krijgen op psn?

avatar van Animosh
Verrassend leuk.

De graphics zijn matig: er is geen widescreen support en de stijl is wat te kinderlijk voor mijn smaak. De muziek is niveau-liftmuziek: niet storend, maar ook niet positief opvallend. De humor is vaak flauw. En ik heb weinig op met strategy-games. Maar weet je wat? Ik heb me toch zeer goed met dit spel vermaakt.

De muziek en stijl van het spel mogen dan niet opzienbarend zijn, ze zorgen wel voor een opgewekte en vrolijke sfeer vol positieve emoties. Maar de ster van dit spel is de gameplay. Het is moeilijk om er je vinger op te leggen waarom dit spel zo fijn wegspeelt, maar één van de dingen die het spel zo bevredigend maakt is dat het zo overzichtelijk is. De vijanden komen van één kant, de regels (wat de eigenschappen van de planten en van de verschillende zombies zijn) zijn duidelijk en eenvoudig en welke "speciale" zombies er op je afkomen wordt openbaar gemaakt, waardoor alle controle bij de speler ligt. Het neemt zichzelf bovendien geen moment serieus en is zeer gevarieerd, wat er voor zorgt dat het spel niet snel gaat vervelen. En het spel is simpelweg bijna nooit frustrerend. Het is een glimlach in pixels.

Plants vs. Zombies is kortom een een zeer leuk spel dat garant staat voor een goed humeur. Voor intense gameplay of een uitmuntende sfeer moet je niet bij dit spel zijn, maar op het gebied van opgewekte ontspanning zijn er, ondanks haar eenvoud, weinig games zo effectief als Plants vs Zombies. 4*

avatar van Logbia7k
De game is best wel kort en makkelijk uit te spelen. Je moet echter wel je hoofd erbij houden.
Let je even niet op, dan kunnen de tegenstanders kunnen een goede slag maken.
Verder echt wel vermaakt met deze game!

avatar van esteban
Leuk, zonder meer. Op de Xbox360 gespeeld, maar daar is het minder voor geschikt, naar mijn gevoel. Ik heb ook deze versie op mijn Windows smartphone en dat gaat een pak vlotter, meer aangenaam.