The Secret of Monkey Island (1990)

Alternatieve titel: Monkey Island

Atari ST / Commodore Amiga / Macintosh / PC / Sega CD

Ontwikkeld door LucasArts
Uitgegeven door LucasArts

Guybrush Threepwood, een gewone kerel die koste wat het kost piraat wil worden, spoelt aan op het eiland Mêlée in het Caribisch gebied. Daar wordt hij verliefd op de mooie gouverneur Elaine. Wanneer de demonische piraat LeChuck Elaine ontvoert en naar het mysterieuze Monkey Island brengt stelt Guybrush alles in het werk om haar terug te halen.

avatar van Alfred Mok
Zo zie je maar dat tijd geen rol speelt.
Deze game blijft geweldig ondanks het feit dat hij al bijna 20 jaar oud is. Een tijdloze klassieker die me eigenlijk gamegek maakte. In de jaren 90 had ik wel kinderen maar die waren niet zo weg van deze games. Ik snap tot op de dag van vandaag nog steeds niet wat zij hier saai aan hebben gevonden. Over die remake heb ik nog niet zo veel gehoord. Wel weet ik dat deze game ook gewoon bij mij in mijn top 10 staat en dat is zeer verdient.

Lijkt dit op Pirates of the Caribbean?
Nee, Pirates of the Caribbean lijkt hierop