Fire Emblem: Shadow Dragon (2008)

Nintendo DS / Nintendo Wii U
Strategy / RPG
single player / online

Ontwikkeld door Intelligent Systems

Fire Emblem: Shadow Dragon draait om de prins Marth, aan wie de taak is om het koninkrijk van Altea te redden van haar ondergang. Om die missie met succes te volbrengen moet hij met zijn kompanen het heilige zwaard van zijn vader, Falchion en het Fire Emblem vinden. Alleen dan kan hij de kwade Gharnef verslaan, de dood van zijn vader en de ontvoering van zijn zus wreken en uiteindelijk het koninkrijk terugwinnen.

avatar van solidKevin
Shadow Dragon is, vooral als je het vergelijkt met latere delen, vrij kaal. De welbekende tactische gameplay zit hier weer goed in elkaar, maar dat is het ook eigenlijk wel. Het verhaal is vrij minimaal en de personages hebben bijna geen dialogen of zichtbare dynamiek met elkaar. Voor mij is dit juist een van de leukere dingen aan de andere games van Fire Emblem.

Uiteraard gaat het hier om een remake van het allereerste deel, maar ik denk dat ze er wel wat meer moeite in hadden mogen stoppen. Hij is nu gewoon te 'barebones' om memorabel te zijn. Ik zou hem alleen aanraden als je echt een hele grote fan bent van de serie. Anders kan je beter aan de slag met een ander deel. 3*

avatar van Princess Piranha
Wauw ik heb deze nog geen cijfer gegeven. Het is inderdaad heel kaal. Erg houterige remake...

Helaas al een tijd geleden dat ik deze heb gespeeld. Ik weet nog wat flarden, maar niet echt details wat ik goed of slecht vond uit deze game. Alleen het algemene gevoel: Een beetje middelmatig

Dat je aan het begin van de game gelijk een unit moest opofferen maakte wel veel indruk!

Het is imo inderdaad de minste Fire Emblem. De hele dynamiek tussen de personages mist (toch een van de grote charmes van de reeks), het hele verhaal is matig...maar...toch is het niet slecht als je puur voor de strategische gevechten speelt. Dat zit gewoon goed. Maar idd - het 'speciale' van de reeks mist. Ik heb hem destijds zelfs verkocht toen ik er klaar mee was (net als de GC EN WII versie omdat ik financieel problemen had en ze toch wel wat opbrachten). Toch best spijt nu.