menu

Tom Clancy's Splinter Cell (2002)

mijn stem
3,76 (196)
196 stemmen

Game Boy Advance / Macintosh / Mobile / N-Gage / Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox
Action / Adventure
single player

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Sam Fisher is een zogenaamde Splinter Cell van de Amerikaanse regering. Deze speciaal getrainde agenten zijn meester in het verdwijnen in schaduwen en geruisloos uitschakelen van tegenstanders. Wanneer er geen schaduw is, creëer je deze gewoon, door lampen kapot te schieten. Het verhaal van het spel gaat over een Georgische presidentskandidaat die er nogal terroristische gedachtes op nahoudt.

zoeken in:
avatar van dr channard
5,0
Juist ! De Thief-games. Heb ik nooit echt gespeeld buiten het derde deel (dat iedereen wat minder vond), dat heb ik echt grijs gespeeld en vond ik GE-WELDIG. Dus die andere delen zullen welliswaar ook super zijn

Bedankt

avatar van FlorisV
4,5
1 van de beste spellen ooit voor mij. Natuurlijk hebben latere edities verbeteringen en toevoegingen aangebracht, maar dit zette een standaard neer voor stealth games die nog steeds als een huis staat.

De muziek is interactief met wat er gebeurt (achterdochtige of gealarmeerde bewakers veranderen de muziek), sfeervol en past erg goed. De stem van Michael Ironside is een gouden greep geweest.

Het blijft een ontzettend spannende game. Apart is dat je toch wel heel vaak met night vision zit te spelen wat het spel eigenlijk monotoon maakt qua kleuren, maar toch is het mooi. En anders dan Assassin's Creed kom je over het algemeen nooit weg met een aggressieve benadering, dan leg je het loodje. Stealth voor en stealth na en je geduld, vindingrijkheid en opmerkzaamheid worden immer danig op de proef gesteld. Heerlijk gewoon. Niet knallen, maar je hersens gebruiken, goed opletten en om je heen kijken. Er kwamen nog meer trucjes bij later maar dit eerste deel bevat ook al een flinke lading aan gadgets.

Mijn favoriete level is het CIA level, je moet inbreken bij je eigen mensen zonder de fifth freedom (mogen moorden). Het verhaal is bij Splinter Cell, ondanks Tom Clancy's stempel, nooit heel boeiend maar dat geeft niet. Dit speel je echt niet voor de cutscenes, maar voor steengoed ontworpen en uitdagende levels.

Net als de 3 vervolgen die erna kwamen heb ik deze al minstens 2x compleet uitgespeeld. Zeer herspeelbaar ook dus.

avatar van FlorisV
4,5
Pas weer uitgespeeld, voor de 3e keer denk ik. Blijft verslavend. Dit was de PS3 HD Remaster.

Ik haal er toch een halfje af en dat is vanwege een aantal fouten:
-vooral tijdsdruk wordt snel vervelend. Voordat je ook maar een idee hebt waar en wat je moet doen en boeh of bah kunt zeggen is het van "gvd Fisher wat doe je nu toch, waar bleef je nu, de missie is over";
-hier en daar werkt interactie met de omgeving niet soepel;
-soms echt te vaag waar je naar toe kunt, wat pointers op allerlei manieren zouden helpen;
-wall jumping...pfff wat een ramp;
-soms bugs...zo moest ik de missie in de Chinese ambassade overnieuw doen omdat een of andere pief niet op kwam dagen voor de retinal scan.

En ja de cutscenes zijn ook niet veel soeps maar daarvoor speel ik geen Splinter Cell.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Remake aangekondigd! Wordt gemaakt door Ubisoft Toronto (die ook Splinter Cell Blacklist maakten), gaat gebruik maken van de Snowdrop-engine. De game zal dus geen Open World Splinter Cell worden...Voor diegenen hier die op de Ubi-formule voor open werelden uitgekeken zijn is dat wss goed nieuws

Gast
geplaatst: vandaag om 03:05 uur

geplaatst: vandaag om 03:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.