The 3rd Birthday (2010)

Alternatieve titel: Za Sādo Bāsudei

PlayStation Portable

Ontwikkeld door HexaDrive en Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

In dit derde deel van de Parasite Eve serie, kruip je wederom in de rol van New Yorkse CTI-agente Aya Brea. Als je op kerstnacht een noodoproep krijgt, om een aantal aanvallen in Manhattan te stoppen, blijkt er meer aan de hand. Een tijdsvervorming zorgt ervoor dat de stad overspoeld raakt door vreemde misvormde wezens, de Twisted. Aan Aya en haar partners om de oorzaak hiervan te achterhalen en New York van een nieuwe ramp te behoeden.

2011 belooft toch wel een goed jaar te worden voor de PSP met enkele veelbelovende titels, waaronder deze. De soundtrack is sinds vandaag te samplen op de website van Square Enix: klik.

avatar van Naomi Watts
Eén van mijn favoriete actrices Yvonne Strahovski zal de stem inspreken van Aya in de nieuwe Parasite Eve voor de PSP. Samen met Supernatural's Jensen Ackles. Na Mass Effect 2 is ze dus te vinden in weer zo'n favoriet van mij. Geen toeval, ze kent haar klassiekers .

avatar van Waackx
Op zich een aardige horrorshooter maar tot nu toe geen topper te noemen want de Twisted-creatures waar je tegen moet strijden zijn weinig gevarieerd, (misschien verandert het later nog in de game aangezien ik pas in level 4 ben).
Bovendien een tikkeltje te makkelijk te noemen als je op Normal Mode speelt
Net als vele shooters mis je op de PSP toch wel een tweede analog, maar bij deze game valt het nog wel mee, op zich is de besturing redelijk ok te noemen.
Jammer dat het niet echt eng of beklemmend wordt.
Je kan inderdaad merken dat deze PSP-titel grafisch gezien de mooiste is van alle PSP-titels want vooral de tussenfilmpjes zijn echt zeer indrukwekkend gemaakt en dat voor het jaar 2010.
Ik ben niet bekend met de vorige 2 Parasite Eve-games maar kan inderdaad voorstellen dat je ergert dat Aya Brea een sexobject is geworden en dat het verhaaltechnisch weinig te maken heeft met de vorige 2 delen.
Dus ik kan me niet ergeren dat de hoofdpersonage minder kleding op een gegeven moment draagt en dat ze een sexy loopje heeft.
Maar als je de game als een los staande game beoordeelt is het allemaal aardig gedaan maar nogmaals verre van top.
Maar ik heb nog te weinig gespeeld op een definitieve oordeel en cijfer voor deze game te geven.

avatar van Waackx
[quote]Waackx schreef:
Op zich een aardige horror shooter met coole features maar geen absolute topper te noemen want de Twisted-creatures waar je tegen moet strijden zijn te weinig gevarieerd naar mijn mening.
De meeste shooters speelden verrot op de PSP maar deze speelt over het algemeen erg lekker, de besturing is goed gedaan.
Jammer dat het nooit echt eng of beklemmend wordt.
De meeste vijanden moet je van een afstand bestrijden.
Dus ik kan me niet ergeren dat de hoofdpersonage minder kleding draagt en dat ze een sexy loopje heeft.
Maar als je de game als een losstaande game beoordeelt is het een vrij goede game.