Lunar: Dragon Song (2005)

Alternatieve titel: Lunar Genesis

Nintendo DS

Ontwikkeld door Japan Art Media en Game Arts
Uitgegeven door Ubisoft, Rising Star en Marvelous

Jij bent Jian Campbell, de jonge bezorger van het stadje Searis. Als je op een dag met je vriendin lucia op monster-jacht bent, word je plotseling overvallen door een groep Beastmen. Jullie weten echter te ontsnappen en komen zo achter het snode plan van ene Dragonmaster om de wereld te overheersen. Hiervoor wil hij de macht over de vier draken van godin Athena verkrijgen, maar Jian en Lucia zijn niet van plan het zover te laten komen.

Als ik op metacritic mag afgaan is dit een beetje een miskoop geweest voor mij.

Waarom dat dan?

Kritieken volgense metacritic: erg matige RPG met zeer weinig originele features en niet boeiend verhaal. Als een rpg dan niet goed is dan tenminste het verhaal. Maar soit, we zullen wel zien als ik het zelf eens uitprobeer. Resistance BS dat ik net heb afgespeeld haalt ook maar 60% op metacritic.

Heb de scores en besprekingen inderdaad ook eventjes bekeken en die vallen echt wel tegen. Jammer - want de andere delen uit de reeks waren alleszins niet slecht. (Lunar Legend heb ik op de GBA en de tweede uit de reeks Eternal Blue heb ik destijds via een emulator gespeeld).

avatar van Princess Piranha
Volgens mij heb ik deze ook! Wel een andere boxart enzo. Kwam er niet echt in en wat ik had gespeeld was niet echt bijzonder, helaas. Dus succes ermee