RoboCop 3 (1992)

Alternatieve titel: RoboCop Redux

Commodore 64/128 / Nintendo Entertainment System / Sega Game Gear / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / Sinclair ZX Spectrum / Super NES
Platform / Shooter

Ontwikkeld door Ocean en Probe
Uitgegeven door Flying Edge, Acclaim en Ocean

Omni Consumer Products, het bedrijf verantwoordelijk voor RoboCop, besluit hun plan door te voeren om Detroit te vervangen door een nieuwe 'vredige' metropool, Delta City. De bewoners weigeren echter om hun huizen te verlaten en verzetten zich tegen het bedrijf. RoboCop krijgt van OCP de opdracht om deze opstand te stoppen en raakt hierdoor betrokken in een conflict waarbij zijn 'Prime Directives' met elkaar in conflict komen.

avatar van rpger
Hmm platformen kloppen niet helemaal, want ik had deze op mijn Amiga. Kan me herinneren dat het ging over een conflict met een soort Japanse Ninja Robots. Het spel was volledig in 3D, maar het was niet al te best verder.

rpger schreef:
Hmm platformen kloppen niet helemaal, want ik had deze op mijn Amiga. .

Klopt inderdaad.

Grafisch vond ik het er trouwens wel erg goed uitzien.

Nope, dat is deze game, moest 'm nog toevoegen... De Amiga, Atari ST en PC versies van deze license, zijn door een andere dev gemaakt en een totaal andere game.

Dit is een standaard 2D platform shooter, wel best leuk nog op zich, controls voelde lekker en cool was dat elk lichaamsdeel aparte damage had, hoewel het bij leg-damage wel irriteerde, was al best sloom.