RoboCop (1988)

Amstrad CPC / Apple II / Arcade / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Game Boy / MSX Series PC / Nintendo Entertainment System / PC / Sinclair ZX Spectrum / TRS-80
Platform / Shooter

Ontwikkeld door Ocean, Data East en Titus
Uitgegeven door Erbe, Data East, Ocean en MGM

Jij bent overleden politieagent Alex Murphy, herboren als de half mens, half machine, maar volbloed politieagent, RoboCop. In het Detroit van de toekomst viert de criminaliteit hoogtij. Politiekorpsen kunnen het allemaal niet meer aan, dus wordt het tijd voor jou om de straten schoon te vegen. Tevens kan je dan achter Clarence Boddicker aan, de misdaadbaas verantwoordelijk voor jouw dood.

avatar van Jim Carrey
Het idee is wel leuk (zeker na het zien van de film).