The Munchables (2009)

Nintendo Wii

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Atari

The Munchables is een kleurrijke en gek spel waarin de speler de planeet van de Munchables moet verdedigen tegen een invasie van de kwaadaardige Don Onion en zijn ruimtepiraten. De Munchables kunnen maar op één manier hun land terugwinnen, door de meer dan 150 verschillende types vijanden op te eten en te groeien zodat de vijand geen bedreiging meer vormt. Buiten de Story Mode bevat de game ook een Mirror Mode waarin de levels gespiegeld worden en waarin je zo snel mogelijk moet handelen.

Leuk en grappig spel. Naarmate je eet, des te groter je word. Je eet alleen maar groente. Zolang je blijft eten word je groter en sterker. Sommige zijn echt lastig. Vooral als ze sterker als jij bent. Zo niet, dan is vluchten het beste en je komt pas terug om ze op te eten als je groter bent.

avatar van Vincentvalentine
Ookal heb ik de game pas sinds dinsdag ik ben nu al zo ver dat ik kan oordelen.

Deze game is eigenlijk vooral voor kinderen bedoelt maar toch was ik hier al heel lang nieuwschierig naar. Zoals jullie misschien al wel weten hou ik welleens van gekke, kleurig games die eigenlijk nergens overgaan. De game heeft me niet teleurgestelt. In het begin kun je kiezen tussen twee characters en je kunt ook tussen de levels door verwisselen van character als je dat wil. Daarna moet je een tutorial doen en daarin vond ik de gameplay minder soepel lopen dan toen ik eenmaal in een level zat. De graphic zagen er ook niet slecht uit.

Overgens is het niet altijd mogelijk om voor een vijand weg te lopen als je een lager level bent. Wat je beter kunt doen is de vijand aanvallen zodat het meerdere zwakkere vijanden worden en ze dan op te eten. De moeilijkheids graad ligt op kinder niveau maar dat is ook logisch.

Qua inhoud kun je natuurlijk beter een ander spel kopen maar als je een game wil waarbij je niet hoeft na te denken dan is dit een goede game.

Ik geef hem 3*

Ik speel dit spel trouwens met een GC controller.