Virtua Tennis 2 (2001)

Alternatieve titels: SEGA Sports Tennis 2K2 | Power Smash 2 | SEGA Sports Tennis

Arcade / Sega Dreamcast / PlayStation 2
Sports

Ontwikkeld door Sega en Hitmaker
Uitgegeven door Sega en Acclaim

De opvolger van Virtua Tennis. Er zijn vele veranderingen ten opzichte van het eerste deel. Zo is het nu mogelijk om met vrouwen te tennissen, er zijn extra mannelijke spelers en de World Tour is uitgebreid. Spelers kunnen door wedstrijden te winnen in de World Tour extra rackets en kledingstukken unlocken.

avatar van gemaster
De opvolger die op elk front nóg beter was dan zijn voorganger. Heerlijke game die vooral in multiplayer ongelooflijk leuk is. Mijn favoriet was altijd Carlos Moya, daar kon je lekker mee uithalen vanaf de baseline.

avatar van Ploppesteksel
Rafter speelde ik het meest mee, maar vond deze minder aangenaam spelen dan zijn voorganger. 3

Deze is ook nog naar de PC geport als ik me niet vergis. Daar heb ik hem in ieder geval wel op gespeeld. Wel een geniaal spel trouwens.

Voor mij ongetwijfeld de beste tennisgame op ps 2. Beter dan al de concurenten. Ook in de speelhallen aan de belgische kust kom ik hem nog geregeld tegen en dan kan ik het niet laten van er 50 cent in te steken. Zalige game ! Maar heel jammer dat deel 3 niet meer op ps2 uitkomt.

obsessed schreef:

inderdaad, ook uitgebracht op de PC.

avatar van gemaster
Dit is niet uitgekomen op de PC volgens mij. Deeltje 1 wel.

gemaster schreef:
Dit is niet uitgekomen op de PC volgens mij. Deeltje 1 wel.

ik ben er zeker van, heb hem hier in het rekje staan.

avatar van gemaster
Sorry, maar het kan eigenlijk gewoon helemaal niet. Weet je zeker dat het niet deel 1 of 3 is? Check ook mobygames, een autoriteit op het gebied van games: http://www.mobygames.com/game/tennis-2k2

avatar van Sateck
Nog steeds een van de beste sportgames ooit gemaakt.

Wat heeft de Dreamcast toch een paar mooie parels gemaakt. Zoveel fun beleeft aan die console. Waaronder deze Virtua Tennis 2. Heel erg arcade, maar dat maakte deze game juist zo tof. Jammer dat dit soort games weinig meer gemaakt worden. Tegenwoordig moet alles zo realistisch mogelijk. Maar bij mij gaat het vooral om fun en gameplay.

Sateck schreef:
Nog steeds een van de beste sportgames ooit gemaakt.

Misschien dat deze nog in de Sega Ages collectie kan verschijnen op korte termijn

Sateck schreef:
Nog steeds een van de beste sportgames ooit gemaakt.

Dit is ook voor mij een van de beste sportgames die ik ooit heb gespeeld. Speelde idd geweldig en het was ook meteen mijn favoriete Dreamcast game. Die hard hitters van Moya waren geweldig.

De Dreamcast variant van deze game tijdje terug nog voor 15 euro op een gamebeurs gekocht, gesealed en al! Nu alleen nog een keer de moeite nemen om mijn Dreamcast af te stoffen en weer eens aan te sluiten.

Een nieuwe Virtua Tennis game (VT5) voor de current gen zie ik ook wel zitten. Een goede (arcade) tennisgame moet er nog steeds komen voor de PS4/XboxOne.

De 2 tennisgames die er nu zijn voor de current gen, zijn helaas crap waardoor ik nu alleen nog af en toe Virtua Tennis 4 speel op de Vita (wat heerlijk speelt overigens)

avatar van Duke Nukem
Samen met Slam Tennis is dit het beste tennisspel voor de PS2. Het speelt heel erg arcade en niet als een simulatie, maar dat is juist wat het zo 'fun' maakt. Je krijgt echt het gevoel van snelheid en harde mokerslagen.

avatar van Duke Nukem
Het is jammer dat als je van speelhelft wisselt en je wilt de camera achter je rug hebben, dat je dan enkel de keuze hebt uit de dichte camerastand. De camera is dan veel te dicht om een goed overzicht op het tennisveld te hebben. Als je op de onderste speelhelft speelt, krijg je wel de keuze uit twee verschillende camera-standen: een dichte en een verdere stand.