SiN (1998)

Alternatieve titel: Sin

Ontwikkeld door Ritual
Uitgegeven door Activision

Je speelt John R. Blade. Het is jouw taak om de bron te vinden van een nieuwe dodelijk drug en om er achter te komen wat er zich achter de muren van de multinational Sintek afspeelt. Je krijgt hierbij de hulp van je maatje J.C. en een behoorlijk arsenaal aan wapens.

Erg goede game! Het eerste level in de bank was echt een genot. Erg mooie physics en graphics. Het was vet om een badguy een headshot te geven, waardoor deze achterover een diepte in flikkerde. Ook konden tal van voorwerpen aan flarden worden geschoten.

avatar van psychonaatje
Ik zal het maar toegeven. Terwijl iedereen (nog) Quake II aan het spelen was, deed ik aan SiN. Ik hou niet van Quake II en dat soort donkere spellen, met allerlei monsterlijke tegenstanders. Bovendien was er geloof ik weinig humor in het spel te ontdekken. Ik had het dan al snel gezien met Quake II.

SiN was echter andere koek. SiN was lichter en had alledaagse omgevingen (tenminste: omgevingen die echt zouden kunnen bestaan). De tegenstanders waren mensen. Het had een verhaallijn die zich ontwikkelde tijdens het spel, wat ik ook erg sterk vond. Zo begint het spel met wat een ordinaire bankoverval lijkt te zijn. Dat is het echter niet en zo kom je langzaam maar zeker steeds dieper in de penarie en steeds dieper in een groot complot terecht. Het speelt echt als een film. De omgevingen zijn ook erg leuk om in te spelen. Zo speelt je één van de eerste levels vanuit een helicopter met zo'n helicoptermachinegeweer. Later moet je bijvoorbeeld duiken en daarvoor kreeg je weer een aparte gun. Dat zorgde ervoor dat het allemaal niet ging vervelen. Ook was er ruimte voor humor in het spel, met name op de prikborden die je tegenkwam, maar ook in de relatie tussen hoofdpersoon John en whizkid C.J. Dat alles maakt dat SiN mijn favoriete First Person Shooter was en eigenlijk nog is.

Erg goeie FPS, maar zonder patches niet te spelen, vanwege het grote aantal bugs.
Wel leuke opdrachten en gameplay. In het banklevel moest in een soort DOS computersysteem codes opzoeken en ook het helicopter-gun level is erg mooi.

Supervette game die helaas alleen vol bugs zat waardoor het wat van zijn glans verloor.

Ik speelde de demo toen echt al plat. Dat vond ik ook het tofste level. Als copper viel je een bank binnen vanuit het dak die werd beroofd. Je speelde eens niet tegen aliens e.d. maar echt tegen mensen. De wapens waren tof, de rauwheid was stoer en het speelde echt lekker.

Grafisch was het erg goed en het was best vernieuwend voor die tijd, toch al bijna 10 jaar terug.
En Elexis was als bad gu, ehm bad babe toch wel een lekkere chick;)