Blade Runner (1997)

Alternatieve titel: Blade Runner: Enhanced Edition

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One

Ontwikkeld door Westwood en Nightdive
Uitgegeven door Virgin en Nightdive

In 2019 staat de politie tegenover een groots georganiseerde misdaadbende bestaande uit een groep kunstmatige mensen, de zogeheten Replicants. Agent Ray McCoy wordt op een missie gezet om een aantal van deze replicants op te sporen, maar al snel raakt hij verstrikt in het netwerk van deze replicants die Ray doen laten twijfelen over wie of wat hij zelf is.

Vind het zelfs verder gaan als zomaar film-2-game, vind het daadwerkelijk echt een vette aanvulling op zowel de film, als het boek...

Een 'nieuw' verhaal, met het origineel als rode draad constant op de achtergrond en leuke knipoogjes naar beide voorgangers. De sfeer van de film is perfect omgezet en zelfs aan toegevoegd, de bekende en nieuwe locaties sluiten naadloos op elkaar aan, zo ook de karakters.

Leuke gameplay vind ik juist, zeker voor een adventure! En door de Esper (clou-database-computer-ding) en je apartement, etc, echt goeie feeling van zelf de detective uithangen en vrijheid. Stuk of 10 verschillende eindes en perfecte voice-acting, alles perfect aan deze titel -> 5* en #8 in mijn top 10!