Enter the Matrix (2003)

Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Shiny en Eon
Uitgegeven door Infogrames en Atari

Het verhaal van het spel loopt parallel aan dat van de film, The Matrix Reloaded. In dit deel van het verhaal volgen we de gebeurtenissen omtrend de personages Niobe en Ghost. Zij moeten zich een weg banen door de Matrix, om uiteindelijk Neo bij te staan in het gevecht tegen agent Smith en zijn volgelingen.

neo (crew)
Een ware revolutie door middel van de manier waarop film en game met elkaar verbonden waren, met extra filmmateriaal speciaal in de game gestopt. Brengt op een magische manier de sfeer van The Matrix wereld over, maar heeft wel wat gebreken in besturing en gameplay. 4.5 sterren

avatar van gemaster
Jaja. Het zal allemaal best revolutonair zijn met die filmbeelden enzo, maar het spel was gewoon bagger. Werkte voor geen meter en het was vaak nogal onduidelijk wat je precies moest doen.

Path Of Neo was als Matrix game een heel stuk beter.

avatar van waxs
Ik vond best leuk spel ondanks dat het slecht was, kocht hem destijds voor de missende scene's.

Ik moet zeggen dat ik dit spel altijd heel veel speelde en ik het een geweldig spel vond, maar als ik nu terugkijk ik het eigenlijk heelmaal geen goed spel vind.
Er zitten wel leuke 'extra' scenes in maar het spel is vooral voor de fans en de levels zijn nogal saai en onduidelijk.
Het zag er wel goed uit en je kon wel een aantal coole moves doen.
Het spel is in ieder geval beter dan het tenenkrommende Path of Neo! 3.5*

Enter The Matrix is op zijn best in de eerste paar levels. Hier is alles nog nieuw en vernieuwend. De moves die je met behulp van je 'focus' kunt maken zijn erg gaaf en de levels zien er aardig uit. Helaas begin je je na verloop van tijd te ergeren aan de afschuwelijke besturing en de eentonigheid in bewegingen.

Ik vond dit spel vroeger middelmatig. Het ziet er wel mooi uit, maar de slechte gameplay maakt het spelen gewoonweg onwaardig. Het vervolg is beter, maar heeft ook nog wat kleine foutjes.
Kortom: heb mij nauwelijks kunnen vermaken met dit spel.
Mijn cijfer: 2**!

Relax
Ik vond dit toch een erg vermakelijke game, af en toe wat grimy en saai, maar er zaten zeker hoogtepunten in de game, vooral op de snelweg

avatar van Tha)Sven
Ik vond de actie wel vet, hoewel de bullet time moves na een tijdje wel begonnen te vervelen. Maar het spel heeft zeker ook zijn hoogtepunten, inderdaad de snelweg was echt cool
Ik geef hem ook 3 sterren

avatar van Piccolo
zonde van mn geld

Nogal saai spel....beetje a la Max Payne in Bullet time rennen en springen en schieten, maar ik heb dan ook niks met het Matrix universum...

Wat is er toch veel kritiek op deze game... Ben het eigenlijk wel met de eerste poster eens, perfecte film/game ervaring met de wederzijdse verwijzingen en uitbreidende verhaallijn. Besturing vond ik ook niet slecht, even wennen, maar uiteindelijk een van de lekkerdere beat em up feels, het schieten en stealth aspect vond ik dan weer iets minder, maar nog steeds goed genoeg.

Vind dit deel toch iets beter als path of neo, waar ik veel sneller op uitgekeken was. Dit deel samen met reloaded op de achtergrond is te gek en samen met animatrix het laatste echt goede wat het matrix universum heeft voortgebracht.

avatar van Tha)Sven
Je hebt ook wel gelijk, maar vergeet niet dat er flink wat bugs inzaten. Het voelde soms nog wat houterig ook aan, vooral in de characters animations. Als ze deze game wat langer hadden ontwikkeld had ik waarschijnlijk ook wel 4 sterren gegeven.

avatar van batexated
heb veel plezier gehad van deze game. ik vind zoiezo the matrix echt geniaal. ik vind de bullet-time gewoon heerlijk om te gebruiken. ik vond deze game wel beter dan path of neo. vraag me niet waarom..

avatar van Ga_me_bre_aker
Geweldig spel (maar ja hoe kan het ook anders met zowat 1 miljoen euro aan special effects) veel levels en veel wapens en genoeg vechtbewegingen

ik heb gehoord dat er in dat spel ook codes zitten maar nooit gevonden!!
dus haal ik ze maar van internet
er zijn ook coedes dat je Neo trinyty en morpheus kan krijgen

Jack Savage
glitches, bugs en irritante framerate waardoor camera niet meewerkt.
de gameplay is ook nog eens oninteressant, geef mij the "path of neo" dan maar.

Enter the matrix hoort in de flop 250 thuis

avatar van jossieboy12
Ik heb me zeer vermaakt met deze game. Ook ik vind hem beter dan Path Of Neo. Enter the Matrix Heeft soms Leuke Levels En het vechten Is Lollig. Toen in het 2e level dat je naar de telefoon moest rennen heb ik 1 keer Agent Smith van het dak geschopt. Ik was Helemaal blij. Maar toch een Spectaculaire game

4,0 Sterren

avatar van Donkerwoud
Leuk concept in een povere uitwerking, dit had nooit in deze vorm op de markt mogen komen.

joeri592
Ga_me_bre_aker schreef:

ik heb gehoord dat er in dat spel ook codes zitten maar nooit gevonden!!
dus haal ik ze maar van internet
er zijn ook coedes dat je Neo trinyty en morpheus kan krijgen

1miljoen euro aan special effects... grappenmaker

avatar van Ga_me_bre_aker
joeri592 schreef:

1miljoen euro aan special effects... grappenmaker

kerel , bij Matrix Reloaded zit er ook een kleine documentaire over ENTER THE MATRIX. ik hoor toch wat ze zeggen. daar hoor je dat er voor zoveel geld in die tijd is vergald aan special effects

1,5
Dit kan je alleen maar bestempelen als TROEP!!
De besturing was zwaar klote en het werkte totaal niet lekker dat vliegend schieten. Geklukkig kwam daar met de matrix Path of Neo verandering in.

avatar van TonyTHorror
Underrated gem.

Binnenkort eens opnieuw opzoeken, ik herinner het me als een prima run & gun game die op goede wijze het matrix gevoel over wist te brengen. Het speelde als een trein daarnaast zijn bullit time + guns (max payne duh) altijd top.

Ben benieuwd wat ik er dan val zal vinden, zal vast meevallen.

avatar van Roytjuh21
De trilogie is vet en zijn allemaal geweldige films.

Enter the Matrix volgt op de achtergrond van de films de situaties met Niobe en Ghost.
De game is qua grafisch best mooi alleen de besturing is zeer monotoon. Ook bevat het veel fouten en bugs.

Het verhaal is wel goed, dus toch een 4 voor mij!

Het was in ieder geval een zeer behoorlijke game. De meeste games die gemaakt zijn adhv een film zijn over het algemeen troep. Hier is nog wel behoorlijk zorg aan besteed, mede door het het verhaal. (ik als Matrix fan heb er prima van genoten, maar helaas is de game niet perfectDe game is gewoon niet helemaal afgemaakt en wie weet wel door de tijdsdruk toch.)

Als ik mij niet vergis was het verhaal van de game ook geschrven door de Wachowski broetjes. Dat was toen voor mij de reden om de game aan te schaffen.

senne teddy
Ik herinner dat ik mij er nog goed met heb geamuseerd. Ik zal het zeker nog eens in mijn PS2 rammen, mijn stem zal dan ook moeten wachten tot dan.