Command & Conquer: Tiberian Sun (1999)

Alternatieve titel: Command & Conquer 2

Strategy

Ontwikkeld door Westwood

Kane, de leider van Nod, zou uitgeschakeld zijn in de vorige grote oorlog, maar de opmars van Nod over de hele wereld doet vermoeden dat hij terug is met zijn organisatie om wraak te nemen. Nod gaat op zoek naar het groene Tiberium, dat ze willen gebruiken voor allerlei snode plannen. GDI, het Global Defense Initiative, doet er alles aan om daar een stokje voor te steken om zo de wereld uit handen van Nod te houden. Je speelt of de rol van loyale Commander McNeil die werkt voor de GDI, of je speelt de rol van de gewelddadige Slavik die bij Nod hoort.

neo (crew)
Ongelooflijk, maar de Commander & Conquet serie werd voor mij hiermee mee om zeep geholpen. Hoorde dat latere delen weer terug naar de basis waren met non-futuristische nonsens. Tiberian Sun heb ik slechts een enkel level van gespeeld, wat al meer dan voldoende was om te kunnen inzien dat het niet veel meer was. Geval van nog fijne gameplay maar zo'n veranderde setting dat ik er geen zin meer in had.

avatar van Dexter
Mee eens dat de voorlopers stukken en stukken beter waren. Deze krijgt nog net 2,5*