Command & Conquer: Tiberian Sun (1999)

Alternatieve titel: Command & Conquer 2

Strategy

Ontwikkeld door Westwood

Kane, de leider van Nod, zou uitgeschakeld zijn in de vorige grote oorlog, maar de opmars van Nod over de hele wereld doet vermoeden dat hij terug is met zijn organisatie om wraak te nemen. Nod gaat op zoek naar het groene Tiberium, dat ze willen gebruiken voor allerlei snode plannen. GDI, het Global Defense Initiative, doet er alles aan om daar een stokje voor te steken om zo de wereld uit handen van Nod te houden. Je speelt of de rol van loyale Commander McNeil die werkt voor de GDI, of je speelt de rol van de gewelddadige Slavik die bij Nod hoort.

avatar van Jelle
Slechtste uit de reeks als je het mij vraagt, maar een 3*tje verdient ie nog wel, toch wel vele uren in zitten.

neo (crew)
Ongelooflijk, maar de Commander & Conquet serie werd voor mij hiermee mee om zeep geholpen. Hoorde dat latere delen weer terug naar de basis waren met non-futuristische nonsens. Tiberian Sun heb ik slechts een enkel level van gespeeld, wat al meer dan voldoende was om te kunnen inzien dat het niet veel meer was. Geval van nog fijne gameplay maar zo'n veranderde setting dat ik er geen zin meer in had.

Louis2703
Leuk spel.
Haalde het echter niet bij Red Alert, Generals e.d.

avatar van Tommeh
Online vond ik het toch wel erg leuk om te spelen. Ze hielden hele ranglijsten bij. Op een gegeven moment stond ik zelfs 950e .

avatar van Dexter
Mee eens dat de voorlopers stukken en stukken beter waren. Deze krijgt nog net 2,5*

avatar van Phoenix
Heb pas eens die gamepack met alle Command & Conquer (en Red Alert) spellen bemachtigd. Het was de bedoeling dat ik alle delen zou spelen en dan C&C 3 zou doen. Helaas is het niet zo ver gekomen.

Deel 1 was echt subliem, maar dit deel vond ik toch wel zo tegenvallen. Verschrikkelijk lelijk gedesignde graphics. Echt gewoon lélijk. Veel te veel high-tech gezeur en het isometrische perspectief ergerde me echt mateloos.

avatar van WeZet
De reacteis vind ik best opmerkelijk, dit was volgens kenners één vande beste uit de serie. IK heb me hier zeker mee vermaakt, goede gameplay en leuke graphics.

Het enige minpunt is dat het mij persoonlijk naar het eidne toe wat te moeilijk werd, maar dat ligt aan mij.

***3.5***

avatar van Spawn NL
WeZet schreef:

***3.5***

De reacties verrassen mij ook, dit was qua gameplay voor de C&C serie een zeer inovatief spel, de grapichs waren voor die tijd zeer goed en het speelde allemaal redelijk soepel.

avatar van Jackzors
opzich lijkt het veel op red alert 1 alleen dan verbeterd met meerde voertuigen en gebouwen, veel is er niet veranderd gewoon een klein beetje vernieuwd en hoopt te verkopen, slecht spel volgens mij voor deze tijd. ga dan GTA san andreas spelen

*3.0*

Spel vind ik toch wel meevallen, maar zoals Jackzors al zei ga dan maar GTA San Andreas spelen .

avatar van Spawn NL
Jackzors schreef:
slecht spel volgens mij voor deze tijd. ga dan GTA san andreas spelen

*3.0*

Dit spel is uitgebracht in 1999 en een RTS en dan krijg je opmerkingen als ga dan GTA San Andreas spelen, dat je een fanboy bent van GTA vind ik geen probleem maar laat dit dan achterwegen bij het beoordelen van een RTS en vertel hoe fantastisch je GTA vind in het Forum of bij GTA San Andreas zelf.

absoluut de minste uit de serie

avatar van davidov
Veel mensen noemen het de minste uit de reeks, waarom snap ik niet echt. Zelf ben ik namelijk dol op het spel. Geen enkel spel uit de reeks had zo'n duistere...sombere...onheilspellende sfeer als dit deel. Telkens als ik weer de missies doe voelt het gewoon aan alsof de hele wereld eigenlijk al niet meer te redden valt, maar ach je doet toch een poging.

Tevens vond ik dit spel aanzienlijk beter dan zijn voorganger...C&C 1 waar ik eigenlijk nooit ene ruk aan heb gevonden. Wat best opmerkelijk is gezien ik een kleine fan ben van de gehele reeks en alles dus nog wel een beetje kan waarderen....behalve dat waarmee het begon... 4.5*

gerwinf
Ik vond deze met Red Alert het beste deel. Wat was de multiplayer goed. Achja ieder zn smaak eh

Dit spel leidde het einde van mijn RTS-tijdperk en het begin van mijn RPG tijdperk in; dit spel was saai en totaal niet onderhoudend;

Geen leuk spel. Doordat het moeilijkheids graad te hoog was, ben nooit voorbij level 8 gekomen. De filmpjes waren wel kick. Met deze C&C kon je ipv 1 mannentje gelijk 5 laten trainen. Het probleem bij dit was, dat je basis te snel werd verwoest. *2

avatar van Wii00
Minder dan de Red Alert reeks maar toch nog zeer vermakelijk. Ik vond de verhaallijn wel erg mooi gemaakt

avatar van batexated
oh ik vond deze game best vermakelijk hoor:)

dit is gewoon een leuke strategie game, het enige waar ik me aan iriteerde zijn die vuurpijlen die steeds op je basis neer knallen..

Louis2703
Tiberian Sun is voor mij een typisch voorbeeld van nostalgie. Hoe vaak heb ik dit spel gespeeld met een vriend. Hoe vaak hebben we de mooiste bases uit de grond gestampt, de grootste legers gebouwd met de GDI of de NOD.
Hoe vaak heb ik een Hunter Seeker bevrijdt, een Chemical Missile gelanceerd of Mammoths gebouwd? Niet te tellen. Hoe vaak heb ik door middel van strategie een hele basis over kunnen nemen zonder dat er ook maar een dode viel aan mijn kant? Zo handig die underground APC's! Het enige wat ze tegenhield was "Pavement"! Geniaal. Voor het urenlange speelplezier dat deze game mij geschonken heeft durf ik wel 4 sterren te geven.

avatar van Big Sparrow
wat een stom gelul van al die menses die het spel minder vinde dan de rest uit de reeks omdat het onrealistisch is !
Red Alert 2 vinden ze wel allemaal geweldig, en dat is onderhand net zo goed onrealistisch met de Russen en hun gigantische power plants die lijken op de bol van een waarzegger en tesla coils, bestuurbaren inktvissen. America en hun vliegvel van 1 bij 1 meter en verlichte neon en raren tl -buizen hmm ja zeer realistisch.

niet dat ik het nix vond maar alles van C&C is zo onrealistisch als the Mother fucker

neo (crew)
Ik zie hier anders niemand die de game afrekent op het onrealistisch zijn.

avatar van Samael
Ik was helemaal weg van de teaser die ze op de Dune 2000 cd hadden gezet. Sindsdien lang op gewacht en op de release date voor 120 gulden op de kop getikt. Toen ik 'm eenmaal had kon ik er geen genoeg van krijgen.

avatar van Oortrommel
Een geweldig spel. De over de top filmpjes tussen de levels, de mechanics die makkelijk onder de knie te krijgen zijn en de moeilijkheidsgraad tegen het einde van het spel aan maakten dit tot mijn favoriete game van de jaren '90.