Bayonetta (2010)

Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Platinum
Uitgegeven door Sega

Kruip in de huid van Bayonetta, een eeuwenoude goede heks met grote krachten, herboren in deze tijd om een hemelse oorlog te voorkomen. Met haar magische gaven en een wapen aan beiden handen en voeten, moet ze de hordes monsters, die zich voordoen als engelen, zien te verslaan. Buiten haar magie, vecht-moves en standaard pistolen, zijn er ook nog meerdere wapens te verzamelen. Probeer zo lang mogelijke combo's te maken om nog meer schade toe te brengen en dodelijke 'finishing moves' uit te voeren.

avatar van kaholiic
Oké, Bayonetta is een goed spel, maar er zitten jammer genoeg zulke storende dingen in..Je krijgt als je dood gaat een schedel, die schedel haalt punten van je totale score af waardoor je een mindere goede award krijgt..Het is dat Bayonetta een erg moeilijke game is en dat je zeker in elk level 3 keer dood gaat omdat je na een zeer moeilijk gevecht gewoon geen levens erbij krijgt...Dat is erg irritant en frustrerend..Het lijkt een beetje op Ninja Gaiden, maar waar in NG de bosses erg moeilijk waren zijn bij Bayonetta de ''gewone'' monsters erg moeilijk en de bosses vrij simpel en daardoor krijg je geen goed gevoel na zo'n gevecht omdat je 2 minuten daarna tegen precies hetzelfde monster moet vechten.Ook vind ik de muziek op de meeste momenten lachwekkend slecht...En dat romantische gelul begint me vrij snel de strot uit te hangen..De cut-scenes zijn vaak te lang en na 4 keer een cut-scene te hebben gezien weet ik wel hoe ze een monster vermoord..Jammer, jammer..Gelukkig is de gameplay erg goed en vermakelijk, maar sommige aspecten zijn moeilijk uit te voeren zoals een ''attack'' met je harige vuisten en voeten..Bij sommige aanvallen moet je een half seconde wachten voordat je de andere knop moet indrukken om deze te kunnen uitvoeren..In een gevecht met wezens die jou in 3 klappen kunnen doden ,en je niet kann ontwijken omdat anders de aanval het niet meer doet, heb je daar gewoon niet de tijd voor..De hoofdpersonage is hot en de makers laten dat ook vaak zien..Close-ups, sexy bewegingen en bij een ''final attack'' een half naakt lichaam..

Sorry voor deze slordige (preview),,Maar dit spel stelt me telleur..

3,25*, dan toch maar 3,5 ster.

TerrorInTheState
kaholiic schreef:

Sorry voor deze slordige (preview),,Maar dit spel stelt me telleur..

3,25*, dan toch maar 3,5 ster.

ja heb bijna altijd een stone award XD
maar dat maakt het juist fascinerender (niet al te gemakkelijk is juist goed)
ben al direct op normal begonnen
platina voor battles verdienen gaat nog gemakkelijk

OneGothicPoem
ben echt verliefd geworden op dit spel ^^
vooral betovert door de mysterieuze vrouw

Shinobi schreef:
Die patch is volgens mij al uit en zorgt ervoor dat de laadtijden drastisch verminderd worden.
Mooi zo. Dan is de kans groot dat ik de komende week Bayonetta ga aanschaffen.

avatar van NoFuture!
De graphics mochten wat beter zijn en de muziek zekers, maar voor de rest een top game. Vooral Bayonetta is hot! De gameplay is zo variërend.

Lijkt me wel wat! Gamekrings hun review was wel goed!
Volgens mij moeten de graphics je aanstaan, niet dat ze slecht zijn maar gewoon typisch Japans, zo ook de muziek!

avatar van yoshimitsu
lol de muziek typisch japans?... dacht het dus niet.

Het is inderdaad typisch Japans om zo'n muziek te verneuken en aan zo'n spel toe te voegen en het vervolgens geniaal te laten overkomen...

avatar van roman123
1 van de meest onderschatte games van 2010. Heerlijk soepele actie en een verdomd lastige "normal" mode. Soundtrack origineel is van Frank Sinatra (Fly me to the moon) 4.5* gespeeld op de 360

avatar van TonyTHorror
Heeft wat mij betreft Dante uit z'n toren gedonderd, Bayonetta is één van de beste games van de laatste jaren. Een enorme overvloed aan vingerlikkerige visuals en enorm brute actie maken van dit typisch Japanse spektakel weer een feest om te zien en te spelen. Ook om naar te luisteren, trouwens. De muziek mag dan wel voor de Westerlingen vreemd aanvoelen, mezelf inbegrepen, maar in de juiste context werkt muziek altijd. En wat dat betreft gaat het hand in hand met het hoge tempo van de gameplay.

Stoer hoofdpersonage en op bepaalde momenten biedt het een geweldige uitdaging met een tevreden gevoel wanneer je het allemaal haalt. Een game waar je langzaam je skills opbouwt, want wanneer je blijft hangen op dezelfde combo's... dan haal je het niet. Cheesy, maar o zo sterk.

avatar van youngtick
Supervette game.

een rustige 2 weken erover gedaan om het uit te spelen. Tja, ik ben niet zo snel, maar ik heb gewoon mijn tijd genomen om te genieten van deze prachtgame.

De gevechten, Bayonetta zelf, en de vijanden. Gewoon gruwelijk.

4,5 sterren

avatar van kiriyama
Deel 2 komt exclusief voor de WiiU...

FUCK YOU SEGA, FUCK YOU PLATINUM GAMES EN FUCK YOU NINTENDO!!!!!!!!!!

avatar van MikeMannuh
Inderdaad. Platinum is een van mijn favoriete developers maar het is een beetje een slap in the face voor mensen die hun games kopen, om vervolgens te zeggen 'Fuck you, we gaan lekker naar Nintendo'. Nou weet je wat...fuck jullie games zeg ik dan. Bye bye zwaai zwaai. Nu hopen dat het een hoogstandje a la DMC 2 wordt

avatar van CarealotCarrot
Dat wordt dan maar een Wii U halen. Baal er wel een beetje van, had verwacht dat het vervolg op de PS/xbox zou uitkomen. Maar jah, nu de game op de Wii U uitkomt zullen er wel weer veel, vette, veranderingen worden doorgevoerd.

kiriyama schreef:
Deel 2 komt exclusief voor de WiiU...

FUCK YOU SEGA, FUCK YOU PLATINUM GAMES EN FUCK YOU NINTENDO!!!!!!!!!!

Nintendo is altijw weer de kwaaie peer Iedereen haatte de Wii vanwege de graphics en omdat er maar weinig goeie games op verschenen. Laat staan exclusiefe titels van third-party's. Nu maakt de Wii U zo'n beetje alles goed met betere graphics en een groter aanbod 'core' games....en zie hier...lopen ze alsnog te zeiken op Nintendo.

MikeMannuh schreef:

Ach ja, hoe vaak is het wel niet voorgekomen dat ze een Nintendo console oversloegen. Zo kun je 't ook bekijken natuurlijk Die third-party exclusives heeft de Wii U gewoon nodig. En dan krijgen de mensen vanzelf weer wat vertrouwen in Nintendo en schaffen ze misschien zelfs dat apparaat aan. Want dankzij de Wii is Ninty een hele grote groep gamers verloren.

avatar van kiriyama
Die WiiU komt er bij niet in, met of zonder Bayonetta 2. Die controller die er bij zit lijkt me zelfs een stap achteruit tov de Wii en dat lijkt me al niks. Vind alleen wel dat Platinum hun fans een beetje in de zeik nemen hiermee. Dit is nooit op de Wii verschenen, maar het vervolg is exclusief voor de WiiU, lekker dan. Xenoblade Chronicles 2 dan maar exclusief voor de 360? Lijkt me dat fans van het origineel daar ook om zullen klagen, en terecht!

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Wat loopt iedereen toch te miepen over Bayonetta 2. Dat project lag allang in de prullenmand nadat Sega de investeringen stop had gezet (hetzelfde Sega dat de Valkyria Chonicles -franchise inmiddels heeft omgedoopt tot een social browser based card-game). Dat Nintendo het spel nu heeft opgeraapt moet als een zege voor de Bayonetta -franchise worden beschouwd, want als exclusieve titel bij een nieuwe console kunnen de verkopen nog wel eens mee gaan vallen. Die van de eerste Bayonetta vielen namelijk behoorlijk tegen; die waren niet veel beter dan Mirror's Edge. En zie hoe terughoudend EA is met een sequel op Mirror's Edge (aan de kwaliteit van het spel zal het zeker niet liggen!), dan waren de kansen op een Bayonetta sequel zonder Nintendo nihil geweest. Geen uitgever met toereikend budget die daar zijn vingers aan wil branden...

avatar van CarealotCarrot
Ik begreep juist dat Platinum de game in de ijskast had gezet en er uiteindelijk wel mee was doorgegaan. Ook wel jammer trouwens dat Hideki Kamiya niet meer aan het roer staat . De game zal dus anders aanvullen en waarschijnlijk innoveren, maar de intensiteit van deel 1 niet overtreffen.

kiriyama schreef:
Die WiiU komt er bij niet in, met of zonder Bayonetta 2.

Terwijl juist een game als Bayonetta 2 mensen wat sneller moet overhalen om dat ding aan te schaffen. De Wii U is geen Wii die zo intens wordt gehaat door Jan en Alleman. Het is een gloednieuwe console met veel meer focus op het type spel dat jij ook graag speelt op de 360/PS3 (geen idee wat je 'favoriete 'spelletjesbedrijf' is).

Je hebt dat ding waarschijnlijk niet eens in je handen gehad. Altijd weer die leipe vooroordelen en negatieve verhaaltjes. Altijd maar drammen jullie....Nintendo heeft alles verpest.....naar de hel met Nintendo

Vind alleen wel dat Platinum hun fans een beetje in de zeik nemen hiermee.

Arme fans...

De Wii werd ondergezeken JUIST omdat de grote jongens er niet op uit kwamen. Nou komt er dus wel eentje voor Ninty's gloednieuwe systeem, lopen ze daar weer over te jammeren

!

Again, een spel als Xenoblade was een unicum voor de Wii.....net als Bayonetta 2 nu. Niks, 'wij willen er wat voor terug!'. Nintendo wordt te vaak over geslagen en jullie krijgen de meeste stuff. En Nintendo fans klagen over Monster Hunter op de 360? Die krijgen al een nieuwe MH voor de Wii U als je 't nieuws een beetje volgt (in plaats van constant over Nintendo klagen terwijl je er amper wat over weet). En voor zover ik weet was er ook al een MH spel op de PS2. Niks Nintendo exclusief dus.

Sorry hoor, maar ik word soms moe van deze gasten. Constant lopen zeiken over Nintendo. Kom eens met wat nieuws. We kennen dit liedje al sowieso vanaf 2006 met die zogenaamde shit-Wii.

avatar van kiriyama
Er is niks mis met de spellen van de Wii. Er zijn zelfs heel veel Wii spellen die ik graag eens zou willen spelen. Het gaat me dan ook niet om de spellen voor de Wii, maar het ding zelf. Motion controls zijn gewoon kut, vind ik ook van Kinect en Move. Natuurlijk hoef je niet per se bij elk spel met motion controls, maar de spellen zijn er in de meeste gevallen wel voor gemaakt. Hetzelfde met de WiiU. Ik hoef de controller niet in m''n handen te hebben gehad om te weten dat zo'n touchscreen me kut lijkt. Vond die ongein op de DS al niets, met een console en twee schermen die verder van elkaar af zijn (controller, tv scherm.) lijkt me helemaal vreselijk vervelend bij het spelen.

Dat Bayonetta 2 voor de WiiU komt vind ik ook prima...Maar niet dat het exclusief is. Dat is gewoon een sneer naar fans van het origineel. Daarbij ben ik het ook niet eens dat de Wii vaak is overgelagen. De Wii heeft zat goede, unieke spellen die niet op de PS3 of 360 zijn. No More Heroes kwam bijvoorbeeld later wel gewoon naar de PS3 in opgepoetste vorm, waarom doen ze zoiets niet met Bayonetta (2) voor de WiiU?

avatar van MikeMannuh
Omdat, voor zover ik kan zien, No More Heroes is ontwikkeld door Grasshopper Manufacture en gepublished is door Marvelous Entertainment, Rising Star games en Ubisoft. Deze bedrijven zijn independent. Bayonetta 2 daarentegen wordt gepubliceerd door Nintendo......

avatar van Mega Man
Wat betreft de grote jongens is de Wii wel vaak overgeslagen. Dat weet iedereen en dat is ook één van de redenen waarom men de Wii neersabeld. No More Heroes, Madworld, Monster Hunter Tri...stuk voor stuk zijn 't aanraders maar de meeste gamers hebben deze spellen niet gespeeld omdat ze geen Wii (meer) hadden en zich bezig hielden met de 360 en PS3. De Wii had te weinig echte must-have titels en de meeste third-party games kwamen niet eens uit op dat ding. Soul Calibur IV sloeg de Wii over, Resident Evil 5, de overige COD games, Battlefield, Assassins Creed...de populaire games voor het grote publiek. De Wii moest 't hebben van een handjevol exclusieve games waarvan de meeste van Nintendo waren. 80% bestond uit zwieper spelletjes, mislukte ports en shovel-ware. En Platinum Games die Bayonetta exclusief naar de Wii U brengen als sneer naar de fans...dat vind ik wat ver gezocht. Kijk, als je deze game voor elke console uitbrengt zeggen mensen weer: 'ja, ik hoef niet per se een Wii U want Bayonetta 2 komt ook voor de 360/PS3'. Zo kan Nintendo alsnog geen inhaalslag maken en blijven ze in dat dalletje van Zelda, Mario en casual-spelletjes hangen. Wat ze ook doen, het is nooit goed en dat probeer ik er mee te zeggen. Misschien heb jij toevallig geen hekel aan de Wii, maar ik weet inmiddels niet beter dan dat er continu over geklaagd wordt.

avatar van kiriyama
Ik las dat je in dit spel ook levels overnieuw kunt spelen. Is het zo dat je alle items die je tijdens zo'n sessie krijgt mee kan nemen als je verdergaat waar je was gebleven?

Ben het nu (eindelijk) aan het spelen als voorbereiding op MGR:R. Heb er pas 2 uur op zitten, maar ben nu al meermalen van m'n sokken geblazen. Fantastisch! Nog tien maal zo goed als de DMC spellen. Als het zo doorgaat kan dit wel eens mijn favoriete actiespel worden.

Yup.

avatar van kiriyama
Bedankt. Handig om te weten als ik eens een potion moet hebben.

avatar van AmazingPP
Net gekocht voor zeven Euro bij GameMania!

avatar van kiriyama
Playstation 3 versie? Hoop dat die dan flink wat patches heeft gekregen, anders kan je hem wel weer terug brengen. Frameratedrops en loading times zijn gewoon belachelijk op de PS3.

avatar van CarealotCarrot
Gewoon installeren op de harde schijf. Verhelpt bijna alle problemen. Ik had zelf in 1 level last van framedrops, voor de rest geen problemen gehad .

avatar van solidKevin
Ik ben er vandaag mee begonnen en ik vermaak me er prima mee. Lekker veel combo's, lekkere muziek en leuke cutscenes. Ik kan niet wachten om verder te gaan .

avatar van solidKevin
Een tijd geleden uitgespeeld en ik heb me er uitstekend mee vermaakt. Eigenlijk wil ik Bayonetta nog een keer doorspelen, want met dit soort games is het de tweede keer vaak nog leuker. Ik heb echter nog zoveel spellen liggen dat het helaas even moet wachten dus voor nu krijgt hij een mooie 4*.