Bayonetta (2010)

Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Platinum
Uitgegeven door Sega

Kruip in de huid van Bayonetta, een eeuwenoude goede heks met grote krachten, herboren in deze tijd om een hemelse oorlog te voorkomen. Met haar magische gaven en een wapen aan beiden handen en voeten, moet ze de hordes monsters, die zich voordoen als engelen, zien te verslaan. Buiten haar magie, vecht-moves en standaard pistolen, zijn er ook nog meerdere wapens te verzamelen. Probeer zo lang mogelijke combo's te maken om nog meer schade toe te brengen en dodelijke 'finishing moves' uit te voeren.

MikeMannuh
Gamemania heeft hem al. Ik weet niet hoe het met andere winkels zit, maar de officiële release date was 8 januari.

avatar van Brains
Bij Nedgame en Dimension Plus hebben ze hem ook. Evenals Darksiders die pas vanaf 5 januari verkrijgbaar hoort te zijn. Niet dat dat erg is ofzo

avatar van ReMyTje86
Lache dan heb ik me vergist. Of het is een andere spel wat ik de war ben sorry mensen van het verkeerde bericht.

MikeMannuh
Heb de game uitgespeeld op Normal mode, ben zo ongeveer halverwege Hard Mode. Deze game krijgt van mij een 5.
+ Geweldig soepele combat feel
+ Te gekke boss fights
+ Groot aantal moves gepaard met groot aantal wapens die je aan je handen en voeten kan bevestigen
+ Prachtige graphics en prachtig level design
+ Leuk verhaal, leuk in beeld gebracht
+ Leuk unlock systeem voor wapens, accesoires, items, extra moves. Houdt je aan het spelen.
+ Bonus wapens voor het verzamelen van items, behalen van challenges en het uitspelen van de verschillende game modes
+ Een lost chapter (à la Bloody Palace in DMC) waar je kan vermaken als je de game eenmaal op 'Infinite Climax' difficulty hebt uitgespeeld

Het enige minpunt dat ik ben tegengekomen is de kleine framerate drop op 2 of 3 punten in de game. Deze waren echter niet in combat area's dus totaal niet hinderlijk.

Kortom, een te gekke game met een hoop uurtjes speelplezier (ik gok een uurtje of 60-80 om alles te unlocken). Waar ga ik de tijd vandaan halen om al die andere vette games te spelen die binnekort uitkomen !!!

Trieste haatstemmen trouwens weer

Hoe lang heb je erover gedaan in Normal mode?

MikeMannuh
Uurtje of 10, maar ik had achteraf gezien nog veel dingen gemist.

MikeMannuh schreef:
Uurtje of 10, maar ik had achteraf gezien nog veel dingen gemist.

Er zijn zeer veel dingen te doen, zelfs na het uitspelen van je eerste playthrough zit je nog maar op 40 % zo iets, bayonetta heeft zeer veel replay-value.

avatar van TonyTHorror
Eerste indruk maar eens neerpennen!

Vroeger was ik helemaal wild van de Devil may cry serie, kon er geen genoeg van krijgen, ook tijdje geleden me eens aan de Ninja gaiden games gewaagd en zijn me ook zeer goed bevallen.
Het was dan ook wachte op de eerst volgende game die dit niveau kan behalen of er overheen gaat.

Bayonetta is die game absoluut, van die 2uur die ik er nu ongeveer in heb zitten zijn al genoeg dingen duidelijk waaruit blijkt dat je met een topper te maken hebt. Onwaarschijnlijk vette combo's, een ontzettend rijke fantasie moeten hun hebben zeg, wat je hier allemaal voorbij ziet komen is te gek voor woorden.

Dat het er niet baanbrekend mooi uit ziet is niet eens erg, gameplay > looks nog altijd. Het is flitsender dan ooit, gekker dan ooit en durf haast te zeggen dat ik het leuker vind dan devil may cry.
Al vind ik Dante een veel toffer personage dan deze biobliotheek trut. Al leverd dit wel weer zeer leuke cheesy situaties op waar het camerastandpunt toevalig een erotische tint geeft aan elke handeling die ze verricht. Echt geweldig flauw en goedkoop met bijpassende bij-personages en dialogen.

Die overigens vrij veel tijd innemen, heb denk ik 30minuten écht gespeeld en anderhalf uur naar cut-scénes gekeken.
Nu is dat helemaal niet erg aangezien er erg toffe dingen tussen zitten, erg fijn vormgegeven en zo heerlijk overdreven dat je er geen genoeg van zal krijgen.

Tot nu toe een dikke 4.5*.
Maar heb nog een lange weg te gaan dus eerst dat maar eens spelen

War-Ultima
Ik heb dit spel bij een kameraad van mij gespeeld op de xbox360 voor ongeveer 3 uren en ik moet zeggen dat Bayonetta erg verslavend is.
Het is een echt japans spel want het is druk en snel maar het speelt echt soepel en fantastisch.
De ps3 versie is een stuk slechter vanwege slow-downs en andere mankementen maar de x360 versie heeft nergens last van.

Net de demo eventjes uitgeprobeerd en het is een erg leuke game. Het smaakt in ieder geval naar meer. Maar dit wordt niets voor mij als de laadtijden onaanvaardbaar lang zijn op de PlayStation 3. Dat is namelijk iets waar ik een grondige hekel aan heb. Zeker met dit soort games, waar je soms tamelijk snel het loodje legt.

avatar van TonyTHorror
Op de 360 vind ik de laadtijden verassend kort, je kunt net even 3 combo's maken in je laadschermpje of je mag al weer spelen (Altijd handig even oefenen) Is dat dan zo verschillend op de ps3?

In de comparison video op GT vond ik de ps3 versie daarnaast ook van een nogal lager niveau dan de 360 versie terwijl ze normaal gewoon gelijkwaardig zijn of zelf iets beter..

Zit nu op 8 1/2 uur en heb nog wat chapters te gaan, ben nog steeds ontzettend onder de indruk van deze game. De voldoening die het je geeft wanneer je een boss verslaat is groots en de frustratie valt redelijk mee, hierna unlock ik hard en doe ik het nog eens over

Spel ziet er erg mooi uit, maar de muziek bij het vechten..............omg.
Dat had toch echt anders gemoeten.
Groot irritatie factor voor mij.

peukie schreef:
Spel ziet er erg mooi uit, maar de muziek bij het vechten..............omg.
Dat had toch echt anders gemoeten.
Groot irritatie factor voor mij.

De muziek hoort echt bij sega, dus als je een sega game koopt verwacht dan ook echt sega muziek.

avatar van Bahamut Zero
Daar stond ik dan in de winkel, twijfelend welk spel ik kopen zou. Forza Motorsport 3, Dragon Age: Origins, Borderlands of de mysterieuze nieuwkomer Bayonetta. Ik nam de gok en koos voor Bayonetta, een keuze waar ik zeker geen spijt van heb gekregen.
Bayonetta is voor mij alvast 1 van de grootste verrassingen van 2010. Het spel combineert een interessante verhaallijn met een zeer vette gameplay. Als je het eerste level van Bayonetta speelt dan denk je: 'Wat is dit voor gekkenhuis'. De vijanden vliegen je om de oren en je hebt totaal geen idee welke aanval je zal gebruiken. Gelukkig is de intro ook niet bedoeld om combo's te leren maar puur als introductie van het spel. Na een paar levels op een rustigere stand heb je de controls onder de knie en tegen het eind van het spel noem je de chaos in het eerste level complete rust. Bayonetta is een must have voor alle (bij uitstek X-Box 360) hack-en-slash fans. Je speelt als Bayonetta die op zoek is naar iets maar ze weet eigenlijk niet wat. In de loop van het spel wordt dit allemaal op een (ietwat) moeilijke manier aan de speler uitgelegd. Ikzelf had na 1 keer het spel doorlopen (op Normal) nog niet echt het idee waar je nou precies naar op zoek bent. De game-play dan, die is wat mij betreft echt fantastisch uitgewerkt. Je kan heel veel combo's uitvoeren en er een paar nieuwe combo's bij leren. Met behulp van demonen moet je door middel van quick-time events de grootste monsters om zeep helpen. Tevens kan je 'torture attacks' gebruiken zodra je voldoende magische energie hebt opgebouwd. Nieuwe wapens vind je in 'The Gates of Hell', een winkel waar je al je benodigheden kunt vinden om door het spel heen te slaan. Nieuwe wapens unlock je door LP's te verzamelen. Deze LP's vind je soms in zijn geheel, maar soms ook in stukken verdeeld. De muziek is zoals hierboven vermeld echt Sega en past soms totaal niet bij de stemming die het spel vertoont. Ook de cut-scene's (waarvan er behoorlijk veel zijn) slaan soms nergens op met hier en daar een erotische tint er aan.
Toch stoorde dit mij niet en ben ik in 1 keer verder gegaan met het spelen van Bayonetta.

Eindconclusie:

Gameplay: 9 (= 4,5*)
Bayonetta biedt veel variatie in aanvallen en verschillende locatie's, minpuntje is echter dat de framerate heel soms moeite heeft om de actie bij te houden.

Graphics: 9,5 (= 4,75*)
De Graphics van Bayonetta zijn op de X-Box 360 heel erg goed. Ook op taaie en drukke momenten hebben de graphics nergens onder te lijden.

Geluid: 8,5 (= 4,25*)
Zoals gezegd had het geluid van mij anders gemogen. De Sega muziek komt op bepaalde momenten vreemd op mij over. Toch zitten er ook een hoop goede deuntjes in Bayonetta dus dat compenseert de overige troep ruimschoots. Voice acting is ook goed gedaan voor een Japans spel

Houdbaarheid: 9 (= 4,5*)
Het is voor mij nog een beetje moeilijk in te schatten hoe de houdbaarheid is, maar hier geef ik toch een hoog cijfer voor omdat ik na het uitspelen op Normal ook meteen overnieuw ben begonnen maar dan op Hard (Hard mode unlock je door Normal uit te spelen) Na de Hard mode unlock je nog een moeilijkere stand die de echte achievement hunters sowieso een kans zullen geven.

Alles bij elkaar opgeteld kom ik uit op een 4,5*
Een cijfer die ik Bayonetta meer dan geef.
2010 kan een mooi jaar gaan worden!

avatar van Johnno87
Zijn de problemen met de japanse versie nou opgelost in de europese versie van de PS3 versie? Of word dat nog gepatched in de toekomst?

heb demo gespeeld en het ziet er wel dodelijk uit vette combo's mooie graphics

avatar van Bahamut Zero
Johnno87 schreef:

Het laatste wat ik er over heb gelezen was dit bericht. Echter, dateert die alweer van 2 december 2009... Verder niks meer over gehoord

avatar van Johnno87
Ben nu enkele uren bezig met de PS3 versie. Misschien is hij wat minder mooi als de Xbox versie, maar ik vind t er nog steeds goed uit zien. Framedrops zijn mij nog niet opgemerkt. De laadtijden tussen de levels zijn niet irritant, kan ik lekker de combos oefenen. Het laden voor het pausescherm had wel korter gemogen, maar echt heel erg vind ik het niet. Het spel speelt heerlijk weg, al is het soms wel erg pittig.

Dwalex
de veel varierende moves maken deze game prachtig
graphics zijn wat minder en vooral het storende gevecht muziekje
wat heb je meer nodig dan een goeie hack & slash werk, magic attacks, martelingen en een SEXY vrouw

3Mo_DrAyZoR
deze mysterieuze plots opgedoken vrouw heeft mijn hart veroverd XD
de gameplay is prachtig, alleen de muziek is wat minder

LordAlexi_Vamp
zo variërende moves
ik zit momenteel ergens vast, maar ik hoop dat de Guide wel snel eens uitkomt
ben benieuwd welke dingen je nog kan verbeteren

-Ik kijk nu al uit naar het volgende deel!
-Wat een prachtig spel.
-En denken dat ik na de eerste stage er bijna mee naar mijn lokale game store was terug gegaan.

Nijmegen
Lelijke cover

kiriyama
Iemand enig idee of de Patch van 28 januari (voor de PS3) nu ook al in Europa is? En zo ja, of die de minpunten van de PS3 versie ook drastisch weet te verbeteren?

avatar van kaholiic
Heb hem net gekocht, nog niet binnen...

Die patch is volgens mij al uit en zorgt ervoor dat de laadtijden drastisch verminderd worden.

kiriyama
Ah, mooi zo, erg benieuwd naar dit spel.

Burn_In_Heaven
ik heb me kapot gelachen vanaf de eerste keer dat ik dat liedje hoorde tijdens een gevecht
precies om eens goed te relaxen en even voor de fun en zonder moeite wat vijanden afknallen en doden XD

Discusting_Faith
scoort wel hoog
de gameplay is wel goed en de varierende attacks maar de graphics en de muziek is wat tegengeslagen

OnzBereke
buiten de storende muziek is deze game een topper